Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvert år sier noen dette. Min erfaring er at det er jug.

Anonymkode: 9792a...f19

Skjedd meg to år. Meldingen hadde ca et halvt døgns forsinkelse. 

Anonymkode: e06d9...ad0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyne skrev (25 minutter siden):

Første dagen, og jeg har både mottatt, kontrollert og sendt inn skattemeldingen. Det er det tidligste jeg har opplevd.

Jeg også 🥳

Anonymkode: 336be...fb2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendes det ut en gang daglig, eller gjennom dagen, eller hvordan fungerer det?

Jeg har ikke vært inne sjekket, det kommer når det kommer, jeg bare snakket med en før i dag der vi snakket om akkurat dette😅 Altså hvordan det foregår.

Anonymkode: cc110...a6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sms/mail når skattemeldingen er klar, så må alltid inn å sjekke 😅 Men logget inn nå og da var den kommet :)

Anonymkode: 89186...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Poenget med å sluse folk inn puljevis er jo å slippe overbelastning på serverne, men det hjelper jo ikke hvis det sitter en masse tullinger og sjekker hele tiden "i tilfelle" :himle:

Anonymkode: 9a980...17d

Men skatteetaten vet at det er mange slike tullinger, derfor burde det vært en smal sak å lage et system der mailen faktisk kom med en gang det var klart. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvert år sier noen dette. Min erfaring er at det er jug.

Anonymkode: 9792a...f19

Hvordan har du erfart dette? Har noen sagt til deg at de har fått skattemeldingen, og så har du fått dem til å logge på i ditt nærvær for å bevise det? 

Anonymkode: 7a009...94e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den alltid seint.

Anonymkode: 80e4d...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser av tidligere år at jeg alltid har fått mailen mellom 20. og 23 mars, så skattemeldingen en dag eller to før det. 

Anonymkode: 7a009...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at min er klar men fordi alle mulige idioter bare må sjekke før de har fått beskjed så kommer jeg ikke inn.

 

Anonymkode: db936...cd9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått beskjed om at min er klar men fordi alle mulige idioter bare må sjekke før de har fått beskjed så kommer jeg ikke inn.

 

Anonymkode: db936...cd9

Sutre sutre. Du får i hvert fall se din i løpet av dagen/i nærmeste fremtid. La nå folk sjekke.

Det puljef*enskapet som skatteetaten har begynt med er noe forbanna tull uansett. Sørg for ordentlige servere, og gi alle beskjed samtidig.

Anonymkode: 9c1ef...79c

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sutre sutre. Du får i hvert fall se din i løpet av dagen/i nærmeste fremtid. La nå folk sjekke.

Det puljef*enskapet som skatteetaten har begynt med er noe forbanna tull uansett. Sørg for ordentlige servere, og gi alle beskjed samtidig.

Anonymkode: 9c1ef...79c

De kommer nok aldri til å basere serverkapasiteten på hvordan det er noen få dager i året. Men sende ut melding til rett tid burde derimot vært mulig. 

Anonymkode: 7a009...94e

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sutre sutre. Du får i hvert fall se din i løpet av dagen/i nærmeste fremtid. La nå folk sjekke.

Det puljef*enskapet som skatteetaten har begynt med er noe forbanna tull uansett. Sørg for ordentlige servere, og gi alle beskjed samtidig.

Anonymkode: 9c1ef...79c

Anklager du meg for å sutre mens du selv sutrer? Det er jo ikke ironisk overhode.

Alle får se i løpet av nærmest fremtid så hvorfor er det viktigere for de som ikke har fått beskjed å sjekke til systemet krasjer heller enn å la det gå i puljer? Sliter du med å forstå køordninger andre steder i livet også?

Anonymkode: db936...cd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anklager du meg for å sutre mens du selv sutrer? Det er jo ikke ironisk overhode.

Alle får se i løpet av nærmest fremtid så hvorfor er det viktigere for de som ikke har fått beskjed å sjekke til systemet krasjer heller enn å la det gå i puljer? Sliter du med å forstå køordninger andre steder i livet også?

Anonymkode: db936...cd9

Jeg har sjekket hver halvtime 😂 beklager for det 🤭

Anonymkode: d0a91...8c4

  • Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått, sjekket tidlig i dag pga tidligere har sms og mail kommet lang tid etter skattemeldingen faktisk var klar. Men var ikke noe der da. En time senere fikk jeg sms, gikk inn da, og den var klar. Mail kom innen en time etter det. Samme til mannen. Vi har både fornavn og etternavn i "hver sin" ende av alfabetet👍🏻

Anonymkode: 4510c...944

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har sjekket hver halvtime 😂 beklager for det 🤭

Anonymkode: d0a91...8c4

Du er veldig tilgitt. 😄

Anonymkode: db936...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samme hvert år, herrefred 😂 alle får skattemeldingen, mellom 7 og 22.mars. Man får Mail når den er klar, den blir ikke klar fortere av å sjekke hver dag. Tilfeldig hvem som får når, det går ikke alfabetisk. Slapp av, pust med magen - det blir jul i år også. 

Anonymkode: 74340...2a8

Sura!

Folk vet jo det, men alle synes det er spennende å høre om likevel. 

Anonymkode: 0d567...54d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mld fra skatteetaten at skattemeldingen min var klar nå, men når jeg logger inn så kommer det opp at det skjedde en feil, så får ikke sjekket ennå. Men er vel fordi mange er inne å sjekker nå.

Anonymkode: 78e9b...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk i dag, gikk rett inn å sjekket med en gang. Det var gooode nyheter 😁

Anonymkode: 4009c...34a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir folk så sure for at folk er nysgjerrige? Herregud så teit

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fikk mld fra skatteetaten at skattemeldingen min var klar nå, men når jeg logger inn så kommer det opp at det skjedde en feil, så får ikke sjekket ennå. Men er vel fordi mange er inne å sjekker nå.

Anonymkode: 78e9b...a6a

Samme her, fått melding men kommer ikke inn. Hadde vært innmari fint hvis folk venter til det er deres tur, så slipper vi at hele driter krasjer :himle:

Anonymkode: 9a980...17d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele "køsystemet" er så urettferdig, at jeg faktisk håper at flest mulig sjekker hvert 10. minutt eller så ofte det lar seg gjøre, slik at ingen kommer inn.

Anonymkode: 9c1ef...79c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...