Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker sjokolade skrev (10 minutter siden):

Gjorde du noen endringer eller sendte du den inn som den var?

Lurer på om det tar lengre tid å få pengene hvis man må endre noe.

Jeg gjorde endringer å sendte inn på mandag. Enda ikke fått noe. Når sendte du inn?

Anonymkode: 7f401...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjorde endringer å sendte inn på mandag. Enda ikke fått noe. Når sendte du inn?

Anonymkode: 7f401...77d

De sender visst kun ut på onsdager, så kanskje din utbetaling kommer på onsdag?

Anonymkode: 812a1...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er vi to🥲

Anonymkode: 6a2da...7b3

Tre 😅

Anonymkode: 9bb7a...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjorde endringer å sendte inn på mandag. Enda ikke fått noe. Når sendte du inn?

Anonymkode: 7f401...77d

Gjør man endringer så kommer det senere inn enn de som har sendt inn uten endringer. For da må den sjekkes og verifiseres.

Anonymkode: e71a3...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjør man endringer så kommer det senere inn enn de som har sendt inn uten endringer. For da må den sjekkes og verifiseres.

Anonymkode: e71a3...444

Men så kommer det an på endringen som blir gjort igjen. Vil tro det er forskjell på små endringer i tallene bare som ikke krever dokumentasjon, og endringer hvor man legger inn tall for fradrag f.eks, og det kreves dokumentasjon/kvitteringer som må gjennomgås i tillegg. 

Anonymkode: 9c1ef...79c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk klokka 09 i dag. Fikk bare mail. Ikke sms.

Endret litt og Sendte inn med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk ❤️ 
Neste måned klarer jeg kanskje 500kr hvis jeg er heldig, i mai kan det hende jeg klarer 2-3000kr.
Ville helst fått det inn før rentene men jeg har store tvil der. Jeg er iallfall glad det ikke er enda mer.
Så håper jeg at de ikke øker den enda mer før de sender melding om skatteoppgjør.

Anonymkode: af234...5cb

Hvis du er kvalifisert til å låne penger hos Lånekassen, så betaler du bare semesteravgift i slutten av juli, så dumper det inn heavy med cash fra Lånekassen på din konto i begynnelsen av august, så har du betalt ned restskatten i august. Bedre å betale ned til Lånekassen enn å potensielt stresse med mye høyere renter og tvangstrekk, osv. Mulig at du også kan få noe stipend i samme slengen om du ikke tjener for mye. 

Anonymkode: 08030...a38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis du er kvalifisert til å låne penger hos Lånekassen, så betaler du bare semesteravgift i slutten av juli, så dumper det inn heavy med cash fra Lånekassen på din konto i begynnelsen av august, så har du betalt ned restskatten i august. Bedre å betale ned til Lånekassen enn å potensielt stresse med mye høyere renter og tvangstrekk, osv. Mulig at du også kan få noe stipend i samme slengen om du ikke tjener for mye. 

Anonymkode: 08030...a38

NEI NEI NEI NEI - en låner ikke mer når enn allerede er i beite. Asså, kan ikke folk lære. De pengene skal jo betales tilbake de også! 

Anonymkode: 7f401...77d

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og jeg venter... Ekstra spennende år for min del, derfor jeg er utålmodig🫠 Alle rundt meg har fått så jeg var veldig uheldig denne gangen.

Anonymkode: a6793...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjorde endringer å sendte inn på mandag. Enda ikke fått noe. Når sendte du inn?

Anonymkode: 7f401...77d

Fikk den på onsdag og sendte inn på torsdag med en endring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

NEI NEI NEI NEI - en låner ikke mer når enn allerede er i beite. Asså, kan ikke folk lære. De pengene skal jo betales tilbake de også! 

Anonymkode: 7f401...77d

Lol, klapp igjen. Når man kan låne nesten gratis penger + mest sannsynlig ligger an til å få stipend, så bør man selvsagt gjøre det. 

Selvsagt låner man alltid til bedre betingelser om man kan det. Ikke vits å betale på dårligere betingelser. Og igjen: gratis penger hvis man tjener under 535.500 kroner og ikke ligger over formuesgrensa netto.

Anonymkode: 08030...a38

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lol, klapp igjen. Når man kan låne nesten gratis penger + mest sannsynlig ligger an til å få stipend, så bør man selvsagt gjøre det. 

Selvsagt låner man alltid til bedre betingelser om man kan det. Ikke vits å betale på dårligere betingelser. Og igjen: gratis penger hvis man tjener under 535.500 kroner og ikke ligger over formuesgrensa netto.

Anonymkode: 08030...a38

Dårlig deal. Du anbefaler å låne mer enn det dobbelte av det personen skylder fra før, slik at vedkommende får enda mer gjeld, og mister et år av studieretten sin. I tillegg senker dette den totale låneraten om vedkommede skal inn på boligmarkedet i nærmeste fremtid. Hva med å heller ha et nøkternt syn på det å heller betale gjelda man har? 

Anonymkode: da37a...1b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dårlig deal. Du anbefaler å låne mer enn det dobbelte av det personen skylder fra før, slik at vedkommende får enda mer gjeld, og mister et år av studieretten sin. I tillegg senker dette den totale låneraten om vedkommede skal inn på boligmarkedet i nærmeste fremtid. Hva med å heller ha et nøkternt syn på det å heller betale gjelda man har? 

Anonymkode: da37a...1b1

Amen !!!

Anonymkode: 7f401...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt over 5k til gode. Det var et år med skiftende inntekt, så jeg var noe usikker på hvilken vei det skulle tippe, så er fornøyd nok med det. Normalt liker jeg heller å få baksmellen, og akkurat nå for tiden er det jo faktisk (små)penger å tjene selv ved å bare ha penger på sparekonto, men det blir bedre til neste år :D 

Anonymkode: 0cd30...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 0.17):

Nå er skattefordel som enslig forsørger borte, merker folk noe til det? Ikke fått melding enda men er spent på hvor mye det har å si

Anonymkode: 2a262...ea1

Merker jo at skatten øker, men det kommer jo tilbake over barnetrygda. Så totalt sett, ingen endring. 

Anonymkode: 9b847...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde egentlig dette gikk automatisk. Men er det slik at ansatte hos Skatteetaten faktisk utfører beregningene og går gjennom en stor del av skattemeldingene manuelt? Mtp. at ikke alt er "klart" samtidig?

Og uansett - sender de ut på kvelder og i helger?🤞

Anonymkode: 60f53...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde egentlig dette gikk automatisk. Men er det slik at ansatte hos Skatteetaten faktisk utfører beregningene og går gjennom en stor del av skattemeldingene manuelt? Mtp. at ikke alt er "klart" samtidig?

Og uansett - sender de ut på kvelder og i helger?🤞

Anonymkode: 60f53...b68

Håper de sender ut i løpet av helga :)

Anonymkode: ba379...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...