Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk endelig mail nå kl 16.30. Var inne tidligere i dag å sjekket, men da lå den ikke der. Fikk tilbake 6000,- akkurat som beregnet. 

Anonymkode: 3aa95...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk Mail nå og restskatt på et noen hundre kroner.
 

Skjønner ingenting, fikk igjen 21.000 kr ifjor. Har ikke forandret på noe, men så jeg fikk ett nytt tabellkort ifjor, gikk fra 7105 til 7106. Fikk litt høyere lønn pga lønnsoppgjøret, men skal det så lite til for at det skifter fra tilgode 21.000 kr til 364 kr i restskatt ???

Anonymkode: e71a3...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk Mail nå og restskatt på et noen hundre kroner.
 

Skjønner ingenting, fikk igjen 21.000 kr ifjor. Har ikke forandret på noe, men så jeg fikk ett nytt tabellkort ifjor, gikk fra 7105 til 7106. Fikk litt høyere lønn pga lønnsoppgjøret, men skal det så lite til for at det skifter fra tilgode 21.000 kr til 364 kr i restskatt ???

Anonymkode: e71a3...444

Glem å forstå det greiene der :) les nøye igjennom og se at inntekt og fradrag stemmer. Husk å få med reisefradraget om du har dette, for det kommer ikke automatisk. Selv fikk jeg en liten innbetaling, driter i det har penger til det. Så kan Stortinget kose seg med pengene, de er jo så fattige fra før av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail i 13 tiden og får igjen rett over 5000.

Anonymkode: 0a834...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oppgjøret i går. Men når blir pengene utbetalt?

Anonymkode: c8155...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket veldig nøye, men regnet med å måtte betale ca 10.000 i restskatt. Fikk oppgjøret idag og får 9200,- igjen 😊 fornøyd, føler jeg går 20’ i pluss, selv om jeg vet at det ikke egentlig er sånn 🤭

Anonymkode: 56085...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk oppgjøret i går. Men når blir pengene utbetalt?

Anonymkode: c8155...be9

Oppgjør og utbetaling skal komme samme dag. Har du sjekka kontonummeret? 

Anonymkode: ba379...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk oppgjøret i går. Men når blir pengene utbetalt?

Anonymkode: c8155...be9

Alt fra når som helst til november... sorry, leste for fort. Jeg mente at oppgjøret kan komme fra når som helst til november, men hvis du allerede har fått oppgjøret skal pengene være på konto innen 3 dager

Endret av Bromance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fikk oppgjøret i går. Men når blir pengene utbetalt?

Anonymkode: c8155...be9

Fikk du melding eller oppgjør?

Anonymkode: 5ba00...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fikk du melding eller oppgjør?

Anonymkode: 5ba00...aa2

Melding. Har godkjent og sendt inn.

Anonymkode: c8155...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig indag! Får igjen 1000, var i allefall ikke baksmell 

Anonymkode: 52c09...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skattemeldingen idag formiddag, restskatt på over hundre tusen. Det var forventet, men faktisk litt lavere enn jeg beregnet selv 😎 

Anonymkode: 201ef...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Melding. Har godkjent og sendt inn.

Anonymkode: c8155...be9

Gjorde du noen endringer før du sendte inn? Når sendte du inn? 

Anonymkode: 7f401...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sendte inn skattemelding på mandag? Gjorde dere noen endringer? Har du fått melding om ar skatteoppgjøret er klart? 

Anonymkode: 7f401...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de beregnet at jeg får 32.000 kr til gode. Men det kan ikke stemme, går på NAV. Skal sjekke nøye gjennom før jeg sender noe. Håper i hvertfall på 2000-5000 kr til gode!

Anonymkode: 45f9c...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så trist nesten 20.000kr i baksmell 😭

Anonymkode: af234...5cb

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er så trist nesten 20.000kr i baksmell 😭

Anonymkode: af234...5cb

Uffda, håper du har mulighet til å dekke den inn. Første betaling er ikke før i august, så du har kanskje mulighet til å dele opp i flere betalinger hvis du ikke har penger til å dekke det nå. Altså at du betaler noe nå i mars, april, mai (betal så mye du greier innen 31. mai så slipper du rente på det beløpet), så har du også juni juli august, siste betaling skal inn i september. 

Håper det løser seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (Akkurat nå):

Uffda, håper du har mulighet til å dekke den inn. Første betaling er ikke før i august, så du har kanskje mulighet til å dele opp i flere betalinger hvis du ikke har penger til å dekke det nå. Altså at du betaler noe nå i mars, april, mai (betal så mye du greier innen 31. mai så slipper du rente på det beløpet), så har du også juni juli august, siste betaling skal inn i september. 

Håper det løser seg :) 

Takk ❤️ 
Neste måned klarer jeg kanskje 500kr hvis jeg er heldig, i mai kan det hende jeg klarer 2-3000kr.
Ville helst fått det inn før rentene men jeg har store tvil der. Jeg er iallfall glad det ikke er enda mer.
Så håper jeg at de ikke øker den enda mer før de sender melding om skatteoppgjør.

Anonymkode: af234...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk ❤️ 
Neste måned klarer jeg kanskje 500kr hvis jeg er heldig, i mai kan det hende jeg klarer 2-3000kr.
Ville helst fått det inn før rentene men jeg har store tvil der. Jeg er iallfall glad det ikke er enda mer.
Så håper jeg at de ikke øker den enda mer før de sender melding om skatteoppgjør.

Anonymkode: af234...5cb

"De" øker den ikke. Men du kan få redusert skatt hvis det er noen fradrag du kan føre inn i skattemeldingen. Reiseutgifter til jobb,  pass av barn, renter som ikke er ført på, sjekk ut slike ting. Det eneste det kan øke med fra skatteetatens side er renter på beløpet som hvis du har 20.000 å betale vil være 702 kroner. 

Men det blir bare renter av beløpet du ikke har greid å betale inn innen 31. mai. 

Klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...