Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har betalt på to huslån i store deler av året og forventer å få litt igjen.

Anonymkode: eef34...e83

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk igjen nesten 7000. 

Anonymkode: 3f2da...f84

Kroner?

Anonymkode: 6a0a9...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kroner?

Stort sett det det går i her til lands ja… 

Anonymkode: 51bd4...a1b

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi få skattemeldingen i morgen? 

Anonymkode: ba379...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkulert baksmell, men større enn forventet...

Anonymkode: 9a980...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kroner?

Nei dollar :ironi:

Anonymkode: f7664...fb8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan vi få skattemeldingen i morgen? 

Hva tror du selv?

Anonymkode: 0a834...821

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har de til og med dukket opp på mine skattekrav og skattebetalinger 😁

Skjedde idag å det samme skjedde på en søndag i fjor. Fikk de noen dager etter det ble registrert der ifjor men i år må man visst vente til 20.mars 🤷‍♀️😅 tragisk med en tom konto fra før. Får trygda 19 så skulle gjerne hatt dem før ☹️😂😂😂

Anonymkode: 6cf06...bd2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tror du selv?

Anonymkode: 0a834...821

Enkelte mener at Skatteetaten sender ut skattemelding på faste dager. Så derfor jeg spør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde klagd til dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det andre måter å få sjekket hva man får igjen på skatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finnes det andre måter å få sjekket hva man får igjen på skatten?

Du kan legge inn beløpene du trenger på skatteetatens skattekalkulator. Da får du opp hvor mye du skal betale i skatt. Så sammenligner du med hva du faktisk har betalt (pleier å stå på siste lønnsslipp for 2023). 

Anonymkode: c5ec6...d79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for et drittopplegg.

Hvorfor godtar vi dette? Skatteoppgjøret er jo klart, og vi er mange som har behov for pengene vi har til gode.

Jeg synes at man bør gå tilbake til den gamle løsningen, selv om den hadde litt nedetid når mange logget inn samtidig. Da kunne de som ikke er så opptatt av skatten valgt å vente (for å spare seg for bryet), og så kunne vi som har hastverk heller prøvd å logge inn på rare tidspunkt.

Om noen i IT-avdelingen hos Skatteetaten må jobbe litt overtid disse dagene virker som et lite offer for at millioner av skattebetalere skal få sjekket skatten sin og levert inn skattemeldingen så snart som mulig.

Dette er trange tider for mange av oss, og det er ikke spesielt gunstig at man må vente lenger på skattepenger man har til gode fra staten fordi IT-løsningene til Skatteetaten ikke funker.

Helt bak mål…

Anonymkode: 56902...bdf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor godtar vi dette? Skatteoppgjøret er jo klart, og vi er mange som har behov for pengene vi har til gode.

Jeg synes at man bør gå tilbake til den gamle løsningen, selv om den hadde litt nedetid når mange logget inn samtidig. Da kunne de som ikke er så opptatt av skatten valgt å vente (for å spare seg for bryet), og så kunne vi som har hastverk heller prøvd å logge inn på rare tidspunkt.

Om noen i IT-avdelingen hos Skatteetaten må jobbe litt overtid disse dagene virker som et lite offer for at millioner av skattebetalere skal få sjekket skatten sin og levert inn skattemeldingen så snart som mulig.

Dette er trange tider for mange av oss, og det er ikke spesielt gunstig at man må vente lenger på skattepenger man har til gode fra staten fordi IT-løsningene til Skatteetaten ikke funker.

Helt bak mål…

Du er klar over at det er flere ting man trenger å logge inn hos Skatteetaten for enn for å sjekke skatten? Det er folk som er avhengig av det for å gjøre jobben sin. Skal de tvinne tommeltotter på jobb fordi du ikke kunne gi riktige opplysninger til skattekortet ditt?

Anonymkode: 5d797...81c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt bak mål…

Er det mulig å ha hodet så langt inn i egen ræv? 

Hvis du er normalt oppegående, vet du sånn cirka hva du får igjen/må betale uansett. Hvis det er disse pengene som velter budsjettet, burde hvertfall skatten beregnes på millimeternivå. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt bak mål…

Må vi vente lengre enn før, da? I "gamle dager" så fikk de aller fleste av oss vanlige lønnstakere tilbake pengene i juni, sånn rundt st. hans. De siste årene har jeg fått dem i april - og jeg håper på det i år også. Så det gjelder i all fall ikke alle, det du sier.

Jeg får 50 000 kroner tilbake i år 🥳

De hadde jeg ikke ventet. Og ja, jeg vet det er mulig å regne på, men jeg har ikke gjort det, og det har vært mye som har skjedd meg økonomisk i år, alt fra boligkjøp til jobb-bytte, så dette kunne gå alle veier.

Jeg er så happy, jeg har slitt økonomisk etter jul egentlig og lever på stramt budsjett for å komme i vater igjen til sommeren. En restskatt hadde svidd og satt meg tilbake, men i stedet så kommer jeg nå i mål :)

Anonymkode: 99082...ebd

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis man har behov for pengene må man jo la være å låne dem bort til staten. 

Anonymkode: 7a009...94e

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du er klar over at det er flere ting man trenger å logge inn hos Skatteetaten for enn for å sjekke skatten? Det er folk som er avhengig av det for å gjøre jobben sin. Skal de tvinne tommeltotter på jobb fordi du ikke kunne gi riktige opplysninger til skattekortet ditt?

Anonymkode: 5d797...81c

Kålrota skrev (29 minutter siden):

Er det mulig å ha hodet så langt inn i egen ræv? 

Hvis du er normalt oppegående, vet du sånn cirka hva du får igjen/må betale uansett. Hvis det er disse pengene som velter budsjettet, burde hvertfall skatten beregnes på millimeternivå. 

Her var det mange antagelser. Jeg hadde to jobber i fjor, og skyhøyt skattetrekk på sekundærjobben. Ingen av dem har forutsigbar stillingsprosent. I tillegg har det vært noen andre omstendigheter som gjør at jeg har betalt mye mer i skatt enn det jeg skulle. Og ja, jeg har en venn som har jobbet i Skattetaten som så på saken. Han sa at det var veldig vanskelig å beregne riktig forhåndstrekk i min situasjon :)

Løsningen er elendig. Men dersom man tvinner tommeltotter på jobb fordi en dataløsning tidvis er nede, er man en lite fleksibel arbeidstaker… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte tidligere i tråden at den lå tilgjengelig da jeg sjekket fredag morgen, selv om jeg ikke hadde fått melding om at den var klar. 

Jeg har fortsatt ikke fått melding om at den er klar 🤷 men nå er den alt rettet og sendt inn.. 

Anonymkode: a26e2...35a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snek meg inn og sjekket, men ingenting til meg ennå... 😛 Typisk! 

Sjekket tallene for de tre foregående årene, -20, -21 og -22. Fikk da tilbake hhv 3200 kr, 4600 kr og 2800 kr. Håper det ligger an til penger tilbake i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...