AnonymBruker Skrevet 11. mars #361 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sendes skattemeldingen ut hver dag i år? Noen som vet? I fjor var det vel bare en dag i uken, var det ikke? Anonymkode: 3a021...139 Det er vel skatteoppgjøret som sendes ut 1 dag i uken. Anonymkode: 835e3...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #362 Del Skrevet 12. mars Ene barnet mitt har fått skattemeldingen, yngste av husholdningen. Ingen andre, så går ikke etter etternavn iallefall. Er nok veldig tilfeldig hvem som får når. Anonymkode: 812a1...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #363 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når på dagen har det kommet til dere som har fått? Har ikke fått noe enda men sjekker flere ganger for dagen, da jeg senest i fjor erfarte at skattemeldingen lå klar lenge før jeg fikk beskjed. Anonymkode: fe368...74b Fikk eposten rundt kl 13 i går. Hadde sjekket selv i 10-tiden, da var den der ikke. Håper de har fått ordna opp i forsinkelsen på eposten, det var hvert fall langt bedre i år enn tidligere her. Har også hatt samme erfaring som deg at eposten har kommet flere dager etter skattemeldingen har vært klar. Anonymkode: 9b847...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #364 Del Skrevet 12. mars Får den alltid seint. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 80e4d...4af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #365 Del Skrevet 12. mars Øyne skrev (14 timer siden): Mine penger inkl renter står også på krav og betalinger nå, men jeg leste at skatteoppgjøret starter for de første fra 22.mars, så det må vel vente på at det åpnes der før vi får pengene. Hvor finne du 'krav og betalinger'? Har prøvd å lete på altinn og skatteetaen, men finner ikke. Kom over det en gang i fortiden, men hvor husker jeg ikke 😕 Anonymkode: 9b847...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #366 Del Skrevet 12. mars Fikk den i går, e-post kom samtidig. Anonymkode: 2f75b...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #367 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor finne du 'krav og betalinger'? Har prøvd å lete på altinn og skatteetaen, men finner ikke. Kom over det en gang i fortiden, men hvor husker jeg ikke 😕 Anonymkode: 9b847...e31. Never mind, google https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-dine-krav-og-innbetalinger/ Anonymkode: 9b847...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #368 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 17.08): Enkelte mener at Skatteetaten sender ut skattemelding på faste dager. Så derfor jeg spør. Anonymkode: ba379...a35 Hva enkelte andre mener er likegyldig. Skatteetaten har kommet med informasjon rundt det du lurte på. Anonymkode: 0a834...821 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #369 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 6.18): Herregud, for et drittopplegg. Hvorfor godtar vi dette? Skatteoppgjøret er jo klart, og vi er mange som har behov for pengene vi har til gode. Jeg synes at man bør gå tilbake til den gamle løsningen, selv om den hadde litt nedetid når mange logget inn samtidig. Da kunne de som ikke er så opptatt av skatten valgt å vente (for å spare seg for bryet), og så kunne vi som har hastverk heller prøvd å logge inn på rare tidspunkt. Om noen i IT-avdelingen hos Skatteetaten må jobbe litt overtid disse dagene virker som et lite offer for at millioner av skattebetalere skal få sjekket skatten sin og levert inn skattemeldingen så snart som mulig. Dette er trange tider for mange av oss, og det er ikke spesielt gunstig at man må vente lenger på skattepenger man har til gode fra staten fordi IT-løsningene til Skatteetaten ikke funker. Helt bak mål… Anonymkode: 56902...bdf Den gamle løsningen innebar også at man ikke fikk pengene utbetalt før til sommeren og ut i fra ditt innlegg virker det som at det ville vært lenge å vente. Anonymkode: 0a834...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 12. mars #370 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 8.14): Her var det mange antagelser. Jeg hadde to jobber i fjor, og skyhøyt skattetrekk på sekundærjobben. Ingen av dem har forutsigbar stillingsprosent. I tillegg har det vært noen andre omstendigheter som gjør at jeg har betalt mye mer i skatt enn det jeg skulle. Og ja, jeg har en venn som har jobbet i Skattetaten som så på saken. Han sa at det var veldig vanskelig å beregne riktig forhåndstrekk i min situasjon Løsningen er elendig. Men dersom man tvinner tommeltotter på jobb fordi en dataløsning tidvis er nede, er man en lite fleksibel arbeidstaker… Anonymkode: 56902...bdf Så fordi du har en komplisert utregning så må Skatteetaten skjerpe seg og endre rutiner? Hører du deg selv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #371 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sendes skattemeldingen ut hver dag i år? Noen som vet? I fjor var det vel bare en dag i uken, var det ikke? Anonymkode: 3a021...139 Nei det var det ikke hvor har du tatt den informasjonen fra? Anonymkode: 0a834...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #372 Del Skrevet 12. mars Dagen i dag er tydeligvis ikke dagen for utbetalinger? 🙄 Anonymkode: 9c1ef...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #373 Del Skrevet 12. mars Blir pengene utbetalt allerede i mars? Har alltid brukt å få de i juni. Anonymkode: 8cb96...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #374 Del Skrevet 12. mars Just now, AnonymBruker said: Blir pengene utbetalt allerede i mars? Har alltid brukt å få de i juni. Anonymkode: 8cb96...045 Det varierer veldig, ingen fasit. Men sender man inn skattemeldingen, i stedet for stille aksept, kan man få de tidlig. Men skatteoppgjøret må komme først. Anonymkode: fdc9a...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 12. mars #375 Del Skrevet 12. mars Ikke fått. Er så nervøs, har vært sykemeldt i fjor, vet ikke om det har noe å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #376 Del Skrevet 12. mars Fikk melding torsdag. 23.100 kr tilbake 😄 kommer godt med til ferie og diverse Anonymkode: b0fce...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #377 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor finne du 'krav og betalinger'? Har prøvd å lete på altinn og skatteetaen, men finner ikke. Kom over det en gang i fortiden, men hvor husker jeg ikke 😕 Anonymkode: 9b847...e31 Søker det opp på altinn Anonymkode: 9728f...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #378 Del Skrevet 12. mars 189 000 i restskatt, som planlagt. 😊 Anonymkode: 23202...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #379 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blir pengene utbetalt allerede i mars? Har alltid brukt å få de i juni. Anonymkode: 8cb96...045 Fikk de 30. mars i fjor. Anonymkode: 9b847...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #380 Del Skrevet 12. mars Arg! 12 000 i smell Anonymkode: 86d11...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå