Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg lurer på om det kan være fødselsår, ifjor fikk jeg samme dag som flere fra mitt kull. 

Hvor gamle er dere som har fått? 

For øvrig teit opplegg synes jeg, hadde alle fått i løpet av en arbeidsuke så hadde det vært greit, men skjønner ikke behovet for det spennet de har i tid nå. 

Anonymkode: 6649a...983

To uker er ikke mye. Det har nok med kapasiteten å gjøre, både på BankID og skatteetatens løsninger. Det går jo enorme mengder data gjennom disse nå.  I nær fremtid kommer det nok enda raskere og bedre løsninger, så fort som denne utviklingen går.  På nittitallet førte vi fortsatt fullstendig selvangivelse i januar og hørte ingenting før oppgjøret kom i oktober.  Siden den gang har det bare rast fremover 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyne skrev (2 minutter siden):

To uker er ikke mye. Det har nok med kapasiteten å gjøre, både på BankID og skatteetatens løsninger. Det går jo enorme mengder data gjennom disse nå.  I nær fremtid kommer det nok enda raskere og bedre løsninger, så fort som denne utviklingen går.  På nittitallet førte vi fortsatt fullstendig selvangivelse i januar og hørte ingenting før oppgjøret kom i oktober.  Siden den gang har det bare rast fremover 😊

Hehe ja, husker godt at mamma satt og svettet over selvangivelsen i papirform, hun fylte ut for både seg selv og pappa, som var selvstendig næringsdrivende. 

Anonymkode: a9156...e83

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått enda

Anonymkode: 6a0a9...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 🙋🏼‍♀️ 

Anonymkode: 7f401...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Øyne said:

På nittitallet førte vi fortsatt fullstendig selvangivelse i januar og hørte ingenting før oppgjøret kom i oktober.  Siden den gang har det bare rast fremover 😊

Ja, det var tider det. Ingen hadde fylt ut noe for oss på forhånd, så vi måtte finne frem alle bilag og finne riktige poster selv. Gå i postkassa og levere, og vente på svar i posten noen mnd senere. Men det verste av alt, vi hadde ingen data der vi kunne diskutere hvem som hadde fått brev og når. Aner ikke hvordan vi overlevde. 😅

Anonymkode: 7a009...94e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 8.08):

Hvis du er gift er huslånet delt mellom dere automatisk. Det er nÿtt i år. 

Anonymkode: 9728f...b77

Gjelder dette kun for gifte?

Eller er det slik for alle som har lån felles med en annen person? 

Anonymkode: f5daf...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hehe ja, husker godt at mamma satt og svettet over selvangivelsen i papirform, hun fylte ut for både seg selv og pappa, som var selvstendig næringsdrivende. 

Ja, jeg husker godt hvor mye tid faren min brukte på det, og hvor sur han var 🙈🙈🙈

Anonymkode: 06c38...adc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det var tider det. Ingen hadde fylt ut noe for oss på forhånd, så vi måtte finne frem alle bilag og finne riktige poster selv. Gå i postkassa og levere, og vente på svar i posten noen mnd senere. Men det verste av alt, vi hadde ingen data der vi kunne diskutere hvem som hadde fått brev og når. Aner ikke hvordan vi overlevde. 😅

Anonymkode: 7a009...94e

Haha, det kan du sannelig si. Folk diskuterte med naboen, på jobb, butikken og alle steder. Ganske mange tok med seg konvolutten uåpnet og stilte seg i kø på likningskontoret, med strikketøyet i veska. Det kunne bli lenge å vente.   Vi hadde nok ikke trodd det om vi hadde fått et blikk inn i fremtiden fra dengang, sett hva teknologien skulle endre, både i samfunnet og i privatlivet.  Det er koselig å ha vært der på den tiden, men jeg ønsker den ikke tilbake heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 6.36):

Haster det sååå fælt med å få den? Evt tilgodebeløp kommer ikke før seinere

Anonymkode: e84d8...3e3

For meg haster det. Jeg vet jeg får igjen og har noen inkassoer :( 

Anonymkode: 52d15...850

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske gifte får en av de siste dagene i dato perioden de utgir. Kan muligens ta feil men alle kollegaene mine og vi har et mønster på det her. Muligens fordi man er to som lignes sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg mener å huske gifte får en av de siste dagene i dato perioden de utgir. Kan muligens ta feil men alle kollegaene mine og vi har et mønster på det her. Muligens fordi man er to som lignes sammen. 

Jeg snakket med en gift mann første dagen skattemeldingen kunne komme. Da hadde konen hand fått smell og de var veldig spent på hvordan det gikk med ham 😆 så jeg tror ikke dette stemmer heller. Vi knekker visst aldri denne koden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg snakket med en gift mann første dagen skattemeldingen kunne komme. Da hadde konen hand fått smell og de var veldig spent på hvordan det gikk med ham 😆 så jeg tror ikke dette stemmer heller. Vi knekker visst aldri denne koden 🙈

Kanskje det ganske enkelt er som de sier - tilfeldig? Alt annet ville garantert utløst sutring om «urettferdig».

Anonymkode: 5d797...81c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja fikk 7 mars 🙂

Anonymkode: 67ff1...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skattemeldingen på fredag 😃

Anonymkode: 24878...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er gift, og fikk første dag. Mannen min fikk dag nummer to. 

Anonymkode: 06c38...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 2.03):

Hvordan får dere skatte mld så fort? 🧐

Anonymkode: 6a0a9...760

Det er jo helt tilfeldig hvem som får når.
Har aldri fått den så tidlig som i år…..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk igjen nesten 7000. 

Anonymkode: 3f2da...f84

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To like tråder er slått sammen. 

Matas, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 15.31):

Noen som vet når pengene kommer på konto? Om 1-2 uker? 

Anonymkode: acd35...083

De kan komme alt fra 1 - 2 uker til november...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...