AnonymBruker Skrevet 9. mars #261 Del Skrevet 9. mars Dojakitty skrev (4 timer siden): Det sendes ikke ut i helger nei Det var rart, for en i familien fikk melding om skattemeldingen nå. Anonymkode: d7dcd...139 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 9. mars #262 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Blir helt feil… Anonymkode: 6a0a9...760 Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 9. mars #263 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var rart, for en i familien fikk melding om skattemeldingen nå. Anonymkode: d7dcd...139 Sto inne på «skatten min» på Facebook. At de ikke sender ut i helger. Ble sagt igår 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #264 Del Skrevet 9. mars Dojakitty skrev (3 minutter siden): Hæ? Hæ hva? Anonymkode: 6a0a9...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #265 Del Skrevet 9. mars Noen som vet svaret. Jeg har fått opp at huset mitt er i verdi 1,7mill. Her jeg bor og nabo huset er nok max å få en mill for huset. 1,7 er iallefall langt unna forventet markedspris. Hvordan får man dette til å bli riktig verdi? Anonymkode: 1bf09...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 9. mars #266 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hæ hva? Anonymkode: 6a0a9...760 Hva blir helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #267 Del Skrevet 9. mars Dojakitty skrev (Akkurat nå): Hva blir helt feil? Det du sa Anonymkode: 6a0a9...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #268 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Noen som vet svaret. Jeg har fått opp at huset mitt er i verdi 1,7mill. Her jeg bor og nabo huset er nok max å få en mill for huset. 1,7 er iallefall langt unna forventet markedspris. Hvordan får man dette til å bli riktig verdi? Anonymkode: 1bf09...b0c Verdien på huset har bare noe å si hvis du får formueskatt. Men eiendomskatten derimot, justeres fra dette tallet så der bør du sjekke opp. Den betales til kommunen, og ikke via skatteseddelen. Anonymkode: 48de8...66f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 9. mars #269 Del Skrevet 9. mars Flere som har fått opp summen de får tilbake på "mine krav og betalinger" allerede? Vil det si at jeg får pengene snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #270 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så du husker hva du måtte justere på skattekortet for et år siden og økonomien din fulgte nøyaktig det du rettet til? Ingen endringer i renter eller lønn? Anonymkode: 23202...810 Du finner skattekort, skattemeldinger og skatteoppgjør for de tre siste årene på min side på skatteetaten. Du finner for flere år tilbake inne på altinn. På altinn finner du oversikten over alle "krav og betalinger" (hva du har fått igjen eller måtte betalt tilbake for alle år). Jeg må ikke huske noe som helst. Jeg har uføretrygd som eneste inntekt. Har boliglån som eneste gjeld/lån. Har fastrente på boliglånet i noen år til. Ikke gift, ingen barn, ingen formue. Det lille innskuddet på konto jeg har og har hatt er forutsigbart, for sparekontoen står på stedet hvil. Endringene i rentene på sparekonto/innskudd er som en fjert i vinden for min økonomi. Trygden går ikke mye opp og det meste forsvinner med skatten allikevel, for staten gir med den ene hånden og tar med den andre. Det er ikke noe hokus pokus å få det til nogenlunde riktig år til år når ingenting endrer seg. 🤷♀️ Anonymkode: aa0aa...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #271 Del Skrevet 9. mars Jadasikkert29 skrev (1 minutt siden): Flere som har fått opp summen de får tilbake på "mine krav og betalinger" allerede? Vil det si at jeg får pengene snart? Kommet opp her også, sjekket nå. Da kommer de nok neste uke for det betyr at oppgjøret er ferdig. Ser skatteetaten la inn første utkast for skattemeldingen 3.3, jeg fikk den tilgjengelig 8.8. (står nederst i selve skattemeldingen om du scroller helt ned). Anonymkode: aa0aa...94e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 9. mars #272 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommet opp her også, sjekket nå. Da kommer de nok neste uke for det betyr at oppgjøret er ferdig. Ser skatteetaten la inn første utkast for skattemeldingen 3.3, jeg fikk den tilgjengelig 8.8. (står nederst i selve skattemeldingen om du scroller helt ned). Anonymkode: aa0aa...94e Håper det! Takk for svar☺️💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 9. mars #273 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det du sa Anonymkode: 6a0a9...760 Det er sant at de ikke sender ut i helger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #274 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var rart, for en i familien fikk melding om skattemeldingen nå. Anonymkode: d7dcd...139 Da har personen fått sms eller e-post først nå, og så logget inn. Skattemeldingen kom i går. Dette er nettopp grunnen til at folk ikke stoler på "du får beskjed". Som en annen person her skriver, skatteetaten skriver selv på Facebooksiden sin som heter "Skatten min" at de ikke sender ut i helgene. Du ser det selv om du leser kommentarene under det siste innlegget på denne siden. Anonymkode: 9c1ef...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #275 Del Skrevet 9. mars Det er visst vanskelig for mange å forstå forskjell på å få skattemeldingen og å motta beskjed om skattemeldingen…. Anonymkode: 48de8...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #276 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gikk ikke i pluss. Du får tilbake det du har betalt for mye. Det er absolutt ingen som går i pluss. Enten så har man betalt for mye skatt eller så har man betalt for lite. Anonymkode: e89da...80e Jeg regner med de fleste vet dette, så jeg skjønner ikke poenget med å påpeke dette? Selv om det ikke gjelder alle, så er mange opptatt av dette og er spent, hvorfor være en "gledesdreper"? Anonymkode: cc110...a6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #277 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg lurer på om det kan være fødselsår, ifjor fikk jeg samme dag som flere fra mitt kull. Hvor gamle er dere som har fått? For øvrig teit opplegg synes jeg, hadde alle fått i løpet av en arbeidsuke så hadde det vært greit, men skjønner ikke behovet for det spennet de har i tid nå. Anonymkode: 6649a...983 Mannen min og jeg fikk første dag. Tre år i mellom og en har etternavn i slutten av alfabetet og en i midten.🤷🏽♀️ Anonymkode: 3a115...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #278 Del Skrevet 9. mars Jadasikkert29 skrev (3 timer siden): Flere som har fått opp summen de får tilbake på "mine krav og betalinger" allerede? Vil det si at jeg får pengene snart? Sjekket opp og mine står også. I fjor fikk jeg meldingen 14.03 og oppgjøret 22.03, kanskje det går like fort i år også🤞🏻 Anonymkode: 3a115...217 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #279 Del Skrevet 9. mars Dojakitty skrev (2 timer siden): Det er sant at de ikke sender ut i helger Og det er gale Anonymkode: 6a0a9...760 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #280 Del Skrevet 9. mars Håper at skattemelding og skatteoppgjør kommer snart Anonymkode: ba379...a35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå