Gå til innhold

Hva gjør du om det ringer på døra når du sitter på do eller har lagt deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sjekker kameraet via telefon😊 Er det noen vi kjenner så ringer jeg de å sier at jeg straks åpner. Har ikke opplevd at noen ukjente har ringt på etter vi har lagt oss eller imens jeg er på toalettet / dusjen. Bare naboer, familie / venner eller lag som er ute etter panteflasker. 

Hadde dog en periode hvor vi merket at det kom noen opp på verandaen vår en vinter, på kveldstid når det var mørkt. Men fikk opp både kamera og lys med sensor så ble kvitt det problemet.

Anonymkode: 79e77...f65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde inngangsparti rett vedsiden av ett av utestedene på grønland i nesten to år, aldri opplevd noe slikt :o 

Anonymkode: 3c92d...47a

Så rart. Det kan være at de som ringer på er mine egne, fulle, naboer. Jeg åpnet ikke midt på natten uansett, så vet ikke. 

Anonymkode: a2f0c...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Så du er mer redd for seriemordere enn at det skal begynne å brenne?

Anonymkode: f2d5a...4d4

Begge deler er kjipt, men jeg går ikke rundt og bekymrer meg daglig over noe av det.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir litt nysgjerrig på hvor man bor hvis dette skjer så ofte at man tenker mye over det...? 

Jeg kan telle på en hånd hvor ofte det har ringt på uannonsert hos meg, de siste 15 årene... 
En gang en nabo som ville på nach og så lys hos meg. 
En gang en nabo som varslet om at bilen min hadde sklidd ut av innkjørselen og sperret veien. 
Og tre ganger selgere... 

Anonymkode: 3c92d...47a

Jeg bor i blokk, og det er veeeldig vanlig at diverse selgere og masere går fra dør til dør. Som regel trenger jeg bare vente noen sekunder fra det ringer på hos meg, så hører jeg at det også ringer på hos naboen. Han er typen som alltid åpner, så da hører jeg ham sin "Nei, jeg skal ikke ha noe... " eller "Nei, jeg vil ikke bli Jehovas vitne...." eller "Nei, jeg vil ikke signere på opprop for løskattens forening". Så da vet jeg at jeg valgte riktig. På spørsmål om hvor ofte det skjer, vil jeg si i snitt en gang i uken. Derimot skjer det aldri at folk jeg faktisk kjenner kommer uanmeldt, alle jeg kjenner har vett til å avtale først.

Anonymkode: ce5b8...cb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det må du nesten svare på selv. 🤷‍♀️

Anonymkode: 8e508...df7

Har du hørt om retoriske spørsmål? 

Anonymkode: 348b4...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 21.11):

Hva gjør dere da? Jeg klarer bare ikke å overse/bli liggende/sittende. Blir alltid litt engstelig når det plutselig ringer på og jeg står opp for å åpne. Selv om jeg etterpå blir sur på meg selv, for det var  gjerne ikke noe spesielt, og jeg hadde lagt meg for å sove. Og spesielt ikke hvis det ringer på flere ganger, da blir jeg hvertfall stressa. For man vet ikke på forhånd hvem det er og hvorfor de står på døra. Hva gjør dere?

Anonymkode: 9ad4d...b0e

Bare la det være. Ingen som har legitim grunn til å snakke med deg ringer på døren uten forvarsel, i våre dager med mobiltelefon. Man er ikke på "offentlig sted" hjemme, og kan la være å åpne hvis det ikke passer å åpne.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 22.56):

Så du er mer redd for seriemordere enn at det skal begynne å brenne?

Anonymkode: f2d5a...4d4

Det burde alle rasjonelle mennesker være. En seriemorder som ringer på døren din og står rett foran deg når du åpner, er mye farligere enn brann i en blokk. De fleste overlever brann i en blokk, med dagens brannredningssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri ringt på her etter jeg har lagt meg, tror jeg hadde blitt vettskremt om noen gjorde det. 

Har sånt "tittehull" i inngangsdøren og skjerm/kamera for porttelefonen. Med andre ord vil jeg alltid se hvem som ringer på, så da velger jeg jo om jeg åpner eller ikke. Er det kjentfolk åpner jeg, om ikke gjør jeg ikke det med mindre det ser ut som personen(e) trenger hjelp. 

Anonymkode: 2ad35...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermerry skrev (9 timer siden):

Bare la det være. Ingen som har legitim grunn til å snakke med deg ringer på døren uten forvarsel, i våre dager med mobiltelefon. Man er ikke på "offentlig sted" hjemme, og kan la være å åpne hvis det ikke passer å åpne.

Og det er fasit? 

Anonymkode: 348b4...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!

Kunne ønske jeg ikke ble så stresset når det ringer på😅

Forter meg inn for å sjekke  dørkamera. Det er liksom så liten tidshorisont virker det som.🙈

Og når jeg åpner så bare "Du er hjemme, ja?"

Enda det kun har tatt et minutt eller noe.

Hvorfor haster det sånn?😅

Anonymkode: dc47a...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...