Gå til innhold

Hårfjerning i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt gammel og fått bart! Tynne og bare litt mørkere og stivere hår en før, men jeg synes selv den er veldig synlig. Vurderer laser først som sist, men frykter hårene er for lyse. Noen som har erfaringer med hva som er lurt eller mindre lurt? Har ikke lyst til å barbere. Voks er en mulighet, men er redd for at hårene begynner å legge seg rart og bli mer tydelige, og at jeg må fortsette hvis jeg først begynner...

Anonymkode: 465ec...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har blitt gammel og fått bart! Tynne og bare litt mørkere og stivere hår en før, men jeg synes selv den er veldig synlig. Vurderer laser først som sist, men frykter hårene er for lyse. Noen som har erfaringer med hva som er lurt eller mindre lurt? Har ikke lyst til å barbere. Voks er en mulighet, men er redd for at hårene begynner å legge seg rart og bli mer tydelige, og at jeg må fortsette hvis jeg først begynner...

Anonymkode: 465ec...b3d

Ikke begynn å barbere iallefall. Da blir det enda mørkere og stivere. 

Anonymkode: 48e4a...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med andre måter å fjerne det selv uten pinsett?

Jeg skal innrømme at jeg bruker barberkniv (ikke smart) og pinsett. Har heldigvis lyst hår, men hater det. I alle fall de stive hårene, de må bort med en gang jeg kjenner dem. 

Dette skulle jeg vert foruten. 🫣

Anonymkode: 40633...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hårfjerningskrem for ansiktet fra veet. Funker veldig bra. 

Anonymkode: 76d7f...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bleking, krem, er det mange som bruker. Jeg har ikke brukt det selv. De som er mørke.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt hårfjerningskrem for ansiktet på overleppen til jeg oppdaget Flawless face. Det er en liten maskin som fjerner hårene med sirkelbevegelser, lader den bare opp av og til. Bruker den ca en gang pr uke og slipper de sterke hårfjerningskremene. Kjøpte den på Vita for litt under 500 kroner. 

Anonymkode: 592aa...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks er best, og hårene blir tynnere av det.

Anonymkode: dd8c7...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksing fjerner håret ja, men i hvert fall jeg blir enormt hoven og rød og ser ikke ut i flere dager etterpå. Nå bruker jeg pinsett. Tar et par hår hver dag. Det er så vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd laser?

Anonymkode: 465ec...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kniv, beregnet for dette. Innimellom pinsett på ett og annet hår. Tar også kinn og hake, selv om jeg bare har dun der. Da disse hårene eldrer en del, særlig i enkelte typer lys. 

Anonymkode: 6f1d6...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Voks er best, og hårene blir tynnere av det.

Anonymkode: dd8c7...92c

Jeg kjenner hårene etter få dager etter voksing i salong så ga opp det. Laser er heller ikke aktuelt for meg da hårene er lyse men de sees jo i solen. 

Anonymkode: 592aa...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokser kun dunhårene og reagerer ikke noe på det. Bruker Veet sine. Også bruker jeg tråd til å fjerne hårene over leppa

Anonymkode: 00fe0...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 21.06):

Den varianten jeg har prøvd var rene torturredskapet for meg 😬 Ikke tok den hårene noe spesielt effektivt heller.

Jeg bruker voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

C8H10N4O2 skrev (12 timer siden):

Den varianten jeg har prøvd var rene torturredskapet for meg 😬 Ikke tok den hårene noe spesielt effektivt heller.

Jeg bruker voks.

Hehe, torturredskap🙈 da var det nok ikke riktig redskap for deg. For meg funker det veldig bra, men tok litt tid å finne teknikken.

Anonymkode: 057b7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 22.19):

Har brukt hårfjerningskrem for ansiktet på overleppen til jeg oppdaget Flawless face. Det er en liten maskin som fjerner hårene med sirkelbevegelser, lader den bare opp av og til. Bruker den ca en gang pr uke og slipper de sterke hårfjerningskremene. Kjøpte den på Vita for litt under 500 kroner. 

Anonymkode: 592aa...c12

Denne fungerte ikke for meg. Er en vanlig barbermaskin. Det ble veldig glatt med en gang, men på kvelden var allerede vokst ut nok til at man så stubber. 

Anonymkode: cf900...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELEKTROLYSE.

Alt annet fungerer ikke. Elektrolyse dreper hårsekken slik at det ikke vokser mer hår ut av den.

Fungerer veldig bra på mørke hår.

Hilsen hudpleier

Anonymkode: ab31b...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger

Har masse mørkt hår både på overleppa og på haka. 
Har tatt elektrolyse for noen år siden, men for det første så var det så dyrt at det har ikke mulighet til å fortsette med og for det andre så kom det stadig nye mørke hår så jeg var like langt.
Har brukt alt av voks og krem, men hårene vokser jo ut igjen. Ser ut som "damen med skjegg" mens jeg venter på at hårene skal bli lange nok til å behandle de igjen. 
 

Anonymkode: 3d7ed...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...