Gå til innhold

Konflikter mor og stemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det solskinnshistorier der mor og stemor sammarbeider?  Jeg har ikke hørt mange. 

Min venninne er gift med en som ha 2 barn fra før. 2 gutter på 16 og 13 år. Vi har 2 gutter på 3 og 5 år sammen. Vi har vært sammen i 11 år. I begynnelsen var det bra forhold med mor. Men så ble vi litt uenige og hun surnet helt. Jeg ba om unnskyldning selv om at alt var ikke bare min feil. Men jeg gjorde det for barna. Men hun godtok ikke den. 

I helgen var guttene hos oss så vi dro på cup til eldstemann. Vi dro alle 6. Lillebrødrene elsker å se på når de spiller fotball. Men så dukket mor opp. Hun ville også se cup. Og det var jo greit. Hun var kort mot meg og stilte seg ett stykke unna oss. Senere på kvelden ringer hun til min mann og forlanger at jeg ikke skal være med på noen kamper som guttene deltar på. Jeg har ikke noe med å være der og hvis jeg er der så vil ikke hun komme. Gutten vil selvfølgelig at moren skal komme. Han hørte samtalen og sa at han vil at vi begge skal komme å se. Men det går ikke hun med på.

Er det noe vi kan gjøre? 

Anonymkode: e79aa...dda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dette med venninnen din å gjøre? Og hvem er "alle 6"?

Anonymkode: e43ed...c48

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du sammen med mannen til venninna di?

Anonymkode: 951ce...5c2

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva har dette med venninnen din å gjøre hæh? Er det mannen din som har to store gutter?

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja forstår ikke. Er det deg selv du snakker om eller venninna di? Eller er dere hele gjengen en familie? Forstår ikke suppa. Er det ei venninne du har som stemorforhold til? For er hun x til din mann så forstår jeg at hun ikke vil ha deg der. Lell om at dere har kunna lagt deres følelser til side for barna sin del. 

Anonymkode: 0453e...b5d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vær glad du får slippe. En 16-åring trenger ikke 3 voksne og 3 søsken som følge på en cup. Vi andre deler oss og tar bare med småsøsken hvis vi må. 

Anonymkode: d9aef...de2

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Gutten er 16år, han bestemmer!

Anonymkode: fab5a...b9d

• Liker 3
Skrevet

Dette kan ikke mor bestemme. Hallen er åpen for alle , og de små må da få se storebrødrene spille. Far må sette ned foten, så får mor bare holde seg hjemme. Å sette ungdommene i en slik lojalitetskonflikt blir bare for dumt. Dette må far ordne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la mor dirigere her, da får hun blod på tann.

Far kan si at vi voksne må legge av oss slike intriger til beste gor barna. Hun har ikke noe med å bestemme hvordan dere løser ting i fars uker. Dere kan i verste fall strekke dere til at stemor bsre kommer i fars uker. Om mor eller far vil komme på noe i andre sin uke, så er det uten psrtner. I hans uke får stemor og småsøsken definitivt komme, det er ikke hennes sak.

Anonymkode: 3b273...4f4

• Liker 4
Skrevet

Hva har venninnen din med dette å gjøre?

Uansett tenker jeg det kan være strategisk lurt å la mor få ha de arenaene som feks fortball. Det betyr ikke at hun har rett, men det er best for barna. Hun venner seg sannsynligvis til situasjonen etterhvert.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva har dette med venninnen din å gjøre? Og hvem er "alle 6"?

Anonymkode: e43ed...c48

Skrev feil. Skulle stå jeg der. Hørte på lydbok når jeg skrev og skrev det jeg hørte 😅

Anonymkode: e79aa...dda

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Respekter mor, det er hun som er den biologiske moren, og stemor kan ta noen steg tilbake for ikke å piske opp stemningen.

Irriterer meg at folk som kommer inn i barnas liv skal forsøke å ta over rollen til biologiske foreldre. La barna få slippe sånn utidig innblanding. Bli heller med på noe som dere måtte finne på selv, og ikke slike arrangementer der alle foreldrene til barna gjerne stiller opp.

Anonymkode: f0321...cb9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du og denne oppramsingen av alder og tall i alle trådene du lager. 

Anonymkode: 4c8dd...691

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Respekter mor, det er hun som er den biologiske moren, og stemor kan ta noen steg tilbake for ikke å piske opp stemningen.

Irriterer meg at folk som kommer inn i barnas liv skal forsøke å ta over rollen til biologiske foreldre. La barna få slippe sånn utidig innblanding. Bli heller med på noe som dere måtte finne på selv, og ikke slike arrangementer der alle foreldrene til barna gjerne stiller opp.

Anonymkode: f0321...cb9

Å se en fotballkamp er virkelig ikke å ta over rollen som biologisk foreldre. 

Anonymkode: 58442...520

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her tar du selvfølgelig hensyn til gutten og holder deg unna kamper heretter. Stakkars gutt som må stå i sentrum for konflikt mellom mor og stemor. 

Anonymkode: 66e41...112

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje latt akkurat denne gå. Om ikke lenge har gjerne de yngste barna sine egne fritidsaktiviteter, og det kan fort bli en for utfordrende logistikk at hver kamp eller oppvisning skal være en familieaktivitet. 

Anonymkode: 54ebf...2ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo litt av pakka med skilte foreldre og dine/mine barn. Barnemor har vel ikke førstepri pga en fotballkamp. De er en stor familie nå, uansett hva han n synes og må forholde seg deretter. 

Anonymkode: 97991...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er jo litt av pakka med skilte foreldre og dine/mine barn. Barnemor har vel ikke førstepri pga en fotballkamp. De er en stor familie nå, uansett hva han n synes og må forholde seg deretter. 

Hun 

Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du se 13- og 16-åringer sparke fotball? Må da være deilig å slippe akkurat det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får høre med kommunen som eier hallen, om du ikke har lov å se kamper der. 

Anonymkode: 2f20a...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...