Gå til innhold

«Du er jo så tynn»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, si det. Sikkert flere årsaker til det: For eksempel bekymring for om personen er frisk, en anerkjennelse om at man registrerer f.eks. en vektnedgang, misunnelse for at personen selv ikke klarer å gå ned.

Jeg selv gikk ned nesten 20 kg i koronaperioden, og ville ha stusset litt om ingen hadde reagert på det. Ja, det kan være litt slitsomt innimellom, men jeg velger å tolke det slik at det bunner i omtanke mer enn noe annet.

Anonymkode: 27bd5...4e2

Er ikke ment som omtanke dersom man er tynn og alltid har vært det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Er ikke ment som omtanke dersom man er tynn og alltid har vært det

Det kan det selvsagt være ment som.

Eller misunnelse. Ingen fasit på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den greia er så utrolig merkelig. Nå er ikke jeg tynn, men søsteren min er det, og hun får stadig vekk sånne kommentarer. Alltid skal noe kommentere det. Det er som at man helt uoppfordret skulle sagt til en overvektig person, "du som er så tjukk..." Normal folkeskikk å ikke drive å kommentere folks kropper sånn. 

Anonymkode: 109fb...1c7

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan det selvsagt være ment som.

Eller misunnelse. Ingen fasit på det.

Ingen erfaring med at det ble sagt med omtanke da jeg var tenåring iallefall

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, krenkefest much? Jeg har vært tynn det meste av livet. Tar det som et kompliment jeg, når folk kaller meg tynn. Det er jo idealet.

Anonymkode: 71455...6e3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den greia er så utrolig merkelig. Nå er ikke jeg tynn, men søsteren min er det, og hun får stadig vekk sånne kommentarer. Alltid skal noe kommentere det. Det er som at man helt uoppfordret skulle sagt til en overvektig person, "du som er så tjukk..." Normal folkeskikk å ikke drive å kommentere folks kropper sånn. 

Anonymkode: 109fb...1c7

Veldig unødvendig ja. Tror de som kommenterer må være sjalu på at andre greier å holde seg slanke og pene.

Anonymkode: 232a9...e68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, krenkefest much? Jeg har vært tynn det meste av livet. Tar det som et kompliment jeg, når folk kaller meg tynn. Det er jo idealet.

Hadde du tatt dette som et kompliment? Å jeg skulle ønske jeg var like tynn som deg Marte. Du er så flott og slank. Men jeg ville IKKE sett ut som deg Tina. Du er ALT for tynn....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke energi på å bry seg om slikt? Jeg er og syltynn og får derfor kommentarer. F.eks det med at du fryser lett er jo faktisk fordi du er tynn? Er det så farlig om noen påpeker det? 

Jeg bryr meg ikke. Kan ikke lage problemer av alt.

Anonymkode: 0d2eb...a15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke energi på å bry seg om slikt? Jeg er og syltynn og får derfor kommentarer. F.eks det med at du fryser lett er jo faktisk fordi du er tynn? Er det så farlig om noen påpeker det? 

Teit å kommentere uansett. Er som å si at fryser du. Da må du begynne å spise mer

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Hadde du tatt dette som et kompliment? Å jeg skulle ønske jeg var like tynn som deg Marte. Du er så flott og slank. Men jeg ville IKKE sett ut som deg Tina. Du er ALT for tynn....

Selvfølgelig ville jeg det. Alle hadde vel forstått at personen var sjalu eller sosialt klønete. Mest sannsynlig begge deler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ville jeg det. Alle hadde vel forstått at personen var sjalu eller sosialt klønete. Mest sannsynlig begge deler.

Ja men så er du voksen og ikke 13 år. For tenåringer er sånt jævlig og mobbende å høre. Og jeg tviler på at hun var misunnelig på meg....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Ja men så er du voksen og ikke 13 år. For tenåringer er sånt jævlig og mobbende å høre. Og jeg tviler på at hun var misunnelig på meg....

Ja, skjønner at det er annerledes for en 13-åring. Men du føler det vel ikke sånn nå lenger? Dersom du fortsatt er tynn: JEG synes det er pent. (For all del kropp er fint i alle størrelser, skjønnhet er mye forskjellig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner at det er annerledes for en 13-åring. Men du føler det vel ikke sånn nå lenger? Dersom du fortsatt er tynn: JEG synes det er pent. (For all del kropp er fint i alle størrelser, skjønnhet er mye forskjellig).

Jeg er ikke fortsatt så tynn nei. Er 20 år siden sist. Slank ja men ikke så tynn at folk ville kommentert det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bryr meg om de kommentarene. Jeg sliter virkelig med å gå opp i vekt. Jeg prøver, men har fortsatt noen kilo igjen. 

Anonymkode: 84c6b...605

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (34 minutter siden):

Joda men er ikke gøy å bli anklaget for å ha spiseforstyrrelser...

Forstår deg, Et faktum er jo at flere og flere nordmenn er overvektige. Så når man er en normalvektig person så er det nesten ‘’unaturlig ‘’ sett med andres øyne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Teit å kommentere uansett. Er som å si at fryser du. Da må du begynne å spise mer

Det sier jo av og til noe om den som kommenterer slikt ja. Men jeg oppfatter ikke automatisk slike kommentarer som nedlatende eller ufine. Om jeg klager over at det er kaldt, og noen med noen kilo for mye ler vennlig og slår seg på magen og sier "ikke rart det, du er jo tynn som ei flis, skulle hatt mitt spettlag, det isolerer godt", så ler jeg hjertlig. En kropp er bare en kropp, vi stresser for mye i dette landet med å være akkurat det idealet som blir tredd over hodet vårt fra vi er små.

Forsøk å rist vekk idealet og vær takknemlig om du har god helse og en kropp som fungerer.

Jeg er i slutten av 30 åra og innrømmer lett at dette er veldig lett nå, men var veldig kroppsbevisst som 12-15 åring. Da klarte jeg ikke tenke slik jeg gjør nå rundt kropp, helse og vekt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

FYFAEN så drittlei jeg er av å høre dette! Hvorfor tror folk de rett til å breie ut med hva de synes om hvordan jeg ser ut?! Fyfaen er så drittlei av å høre andre bemerke seg av hvor tynn jeg er! I ste når jeg gikk tur, møtte jeg på en kollega. Jeg sier det er ganske kaldt ute selv om det er fint vær, da sier hun «Ja men du er jo så tynn» Hadde lyst å si «Ja, men det er ikke du» men problemet var at hun faktisk ikke var tykk. Endte opp med at jeg svarte «ja, hehe» men hadde mest lyst å gå. 

Anonymkode: c1987...7cf

Dessverre er visst det helt innafor si.

Men ingen sier " ikke rart du ikke fryser,du er så FEIT" .

Dessverre🤢

Anonymkode: 04639...e02

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det sier jo av og til noe om den som kommenterer slikt ja. Men jeg oppfatter ikke automatisk slike kommentarer som nedlatende eller ufine. Om jeg klager over at det er kaldt, og noen med noen kilo for mye ler vennlig og slår seg på magen og sier "ikke rart det, du er jo tynn som ei flis, skulle hatt mitt spettlag, det isolerer godt", så ler jeg hjertlig. En kropp er bare en kropp, vi stresser for mye i dette landet med å være akkurat det idealet som blir tredd over hodet vårt fra vi er små.

Forsøk å rist vekk idealet og vær takknemlig om du har god helse og en kropp som fungerer.

Jeg er i slutten av 30 åra og innrømmer lett at dette er veldig lett nå, men var veldig kroppsbevisst som 12-15 åring. Da klarte jeg ikke tenke slik jeg gjør nå rundt kropp, helse og vekt.

Jaa kommer selvsagt an på hvordan det blir sagt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dessverre er visst det helt innafor si.

Men ingen sier " ikke rart du ikke fryser,du er så FEIT" .

Dessverre🤢

Anonymkode: 04639...e02

Jeg ler når noen sier det. Feite og tynne er selv klar over son situasjon

Anonymkode: 53f65...717

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg synes i hvert fall at det er slitsomt at folk skal kommentere MIN kropp hele tiden. Ikke nok med det. De har visst en mening om hva jeg spiser og ikke spiser også, de lurer på om jeg får i meg nok næring osv. 

Jeg er frisk, har alltid vært tynn (for tynn ifølge bmi, og folk ellers da), men lever fint med det. Likevel vil jeg ha meg frabedt at folk studerer min kropp, kommenterer hva jeg spiser, hinter om spiseforstyrrelse osv. Jeg er ikke syk, og jeg klarer å passe på meg selv! 

Anonymkode: 6d938...5dd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...