Gå til innhold

Attraktiv og singel

Fremhevede innlegg

Gjest Bombasi
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg håper egentlig hun møter noen som også kan å ta initiativ, når hun finner steder å møte menn litt nærmere. Som denne mulige DNT turen 😊 Eller andre ting. 

Anonymkode: 6b576...888

Det er nok sikkert det letteste og mest romantiske for henne. 

Men initiativet i dag har mye gått vekk fra menn, og har blitt lagt på kvinner. Polariseringen har gjort det slik. 

Imellomtiden går det fine og flotte kvinner rundt i "evig singelhet" fordi de venter på et initiativ som ikke kommer. 

Jeg kan ikke få sagt nok hvor stor sjanse kvinner har for sine initiativ, og hvor lite kvinner har å risikere, i forhold til en mann i dag. 

Greia er at går du rundt som kvinne og venter på intiativ, så er sjansen stor for at når først initiativet kommer, så er det fra en "nr 2" som gir faen, der kvinnen blir sittende igjen "lurt" og vondbroten tilslutt.

Jeg tenker at skal du som kvinne øke dine sjanser for å finne en bra mann så må kvinnen selv ta kontroll over situasjonen, samt slutte å overromantisere denne gamledagse holdningen om at initiativet skal komme fra menn. Denne romantiseringen er egentlig en utdatert klisjè i dag. 

Endret av Bombasi
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Det er nok sikkert det letteste og mest romantiske for henne. 

Men initiativet i dag har mye gått vekk fra menn, og har blitt lagt på kvinner. Polariseringen har gjort det slik. 

Imellomtiden går det fine og flotte kvinner rundt i "evig singelhet" fordi de venter på et initiativ som ikke kommer. 

Jeg kan ikke få sagt nok hvor stor sjanse kvinner har for sine initiativ, og hvor lite kvinner har å risikere, i forhold til en mann i dag. 

Greia er at går du rundt som kvinne og venter på intiativ, så er sjansen stor for at når først initiativet kommer, så er det fra en "nr 2" som gir faen, der kvinnen blir sittende igjen "lurt" og vondbroten tilslutt.

Jeg tenker at skal du som kvinne øke dine sjanser for å finne en bra mann så må kvinnen selv ta kontroll over situasjonen, samt slutte å overromantisere denne gamledagse holdningen om at initiativet skal komme fra menn. Denne romantiseringen er egentlig en floskel i dag. 

Å da ligger det kun på kvinner? Menn sitter jo evig single de også da.

På steder hvor det er mer naturlig å ta kontakt vil jeg anta at det er lettere for alle involverte å bli kjennt 😊

Har tatt kontakt og initiativ med menn før,er ikke gammeldags. Bare syns det høres så kjedelig ut med noen som ikke kan å prøve. Det kan gå utover samlivet også.

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Så bra. Jeg tror det du kjenner på er mer kulturmessige fenomener enn at det er deg personlig.

Siste avsnittet var ikke et stikk mot deg. Mulig jeg misforstod deg, men jeg fikk inntrykk av at du hadde en analytisk tilnærming til utseende ditt, og at du mer antok at du var attraktiv utifra omgivelsene. Avsnittet mitt var mer en oppfordring om å finne ut hvor attraktiv du faktisk er. På dine premisser. Hvis du faktisk er så attraktiv som du har formening om, så bør det være ganske greit å finne deg en solid nr 1. En mann av høy skala, men som ikke har det i seg å ta initiativ selv.

Okei, takk for oppklaringen! Og du har helt rett i at jeg har et nok så analytisk forhold til eget utseende. Sånn sett var det jo ganske gode råd. 

Jeg skulle virkelig ønske noen entreprenører kom på banen for å finne alternativer til datingapper ol. 

Jeg savner stort at folk tør å gå mer ut av komfortsonen i det dagligdagse, ved å f.eks. møte blikket til andre, men jeg har samtidig stor forståelse ved det paradoksale ved det hele som du peker på. Altså dette med at «stirring» har negative konnotasjoner. Som jeg har sagt tidligere i tråden er det stort sett menn uten visse «sperrer» som tar kontakt og det setter jeg jo ikke pris på. For menn vil jeg da anta at det kan føles tryggere å ikke vise interesse i frykt for å skulle fremstå som en såkalt creep.

Anonymkode: 64065...750

Gjest Bombasi
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å da ligger det kun på kvinner? Menn sitter jo evig single de også da.

På steder hvor det er mer naturlig å ta kontakt vil jeg anta at det er lettere for alle involverte å bli kjennt 😊

Har tatt kontakt og initiativ med menn før,er ikke gammeldags. Bare syns det høres så kjedelig ut med noen som ikke kan å prøve. Det kan gå utover samlivet også.

Det ligger ikke kun på kvinner. Men majoriteten av menn har gitt opp hele opplegget. De lykkes ikke. Kontakten er ofte uønsket. Tapet er stort.

Klart at mer egnede steder skaper større muligheter. Ikke uenig i den. Du finner lettere noen på en bar eller en DNT-hytte enn hjemme i sofaen.

Hva som er kjedelig eller ikke har ingen relevans. Tidene har endret seg. I dag kan man ikke sitte på sidelinjen og sende ut blikk, og forvente at initiativet blir tatt.

Gjest Bombasi
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okei, takk for oppklaringen! Og du har helt rett i at jeg har et nok så analytisk forhold til eget utseende. Sånn sett var det jo ganske gode råd. 

Jeg skulle virkelig ønske noen entreprenører kom på banen for å finne alternativer til datingapper ol. 

Jeg savner stort at folk tør å gå mer ut av komfortsonen i det dagligdagse, ved å f.eks. møte blikket til andre, men jeg har samtidig stor forståelse ved det paradoksale ved det hele som du peker på. Altså dette med at «stirring» har negative konnotasjoner. Som jeg har sagt tidligere i tråden er det stort sett menn uten visse «sperrer» som tar kontakt og det setter jeg jo ikke pris på. For menn vil jeg da anta at det kan føles tryggere å ikke vise interesse i frykt for å skulle fremstå som en såkalt creep.

Anonymkode: 64065...750

Alternativet til datingapper er virkeligheten. Og der er sjansen størst for å finne "de beste" menn, om du ellers bare klarer å kvinne deg opp til å ta kontakt selv.

Ja, du går rundt og venter på at menn nr 1 tar initiativ, som de ikke gjør lenger, og så blir du lokket og maset på av menn nr 2. Er ganske vanlig i dag.

Greia er at det er kvinner som eier maktbalansen på datingmarkedet. Det er kvinner som har utvalget. Det er kvinner som kan si ja eller nei. Det er kvinner som blir ønsket. Kvinnelig initiativ er derfor alltid velkommen, også initiativ som blir avvist. Slik er det ikke med menn. En mann må være særs attraktiv for å klare å "motbevise" en kvinne, selv om mannen i utgangspunktet er bra nok. 

Det er tydeligvis ikke nok slik du/dere gjør det nå. Så gir opp. Ta kontroll. Legg iallfall mer opp til motinitiativ. Vær tydeligere. Mot menn dere selv plukker dere ut. Istedenfor å vente på en mann nr 1 som aldri tar kontakt mens dere blir nedrent av menn nr 2.

Skrevet (endret)
Bombasi skrev (15 minutter siden):

Korrekt.

90% av alle initiativer som tas idag tas av menn som gir faen. Dette tallet diktet jeg forøvrig opp akkurat nå, men det er i området rundt korrekt.

Endret av KallePils
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han var ikke norsk eller? Dette opplever jeg også, men ikke fra norske menn. Det er en kulturell greie. 

Anonymkode: 00562...51b

Norske og et par fra Australia/Usa🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (17 timer siden):

Jeg får stadig invitasjoner av menn. Og spørsmål om jeg er singel. Blitt stoppet på gata midt på dagen av menn som har spurt meg ut på date🤷🏻‍♀️

Han ene som stoppet meg på gata sa han ble fascinert av utstrålingen min og at jeg så så hyggelig ut og måtte bare se om det samstemte med virkeligheten 😅 Vi hadde en kjempe koselig prat, men han tok hintet da jeg sa jeg hadde kjæreste.

Kanskje utstrålingen din virker noe fiendtlig?

Jada, har fått med oss at du er så perfekt og alle menn vil ha deg hele tiden. Har hørt det noen ganger nå! 

Anonymkode: 275a3...262

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (13 minutter siden):

Greia er at det er kvinner som eier maktbalansen på datingmarkedet. Det er kvinner som har utvalget. Det er kvinner som kan si ja eller nei. Det er kvinner som blir ønsket. Kvinnelig initiativ er derfor alltid velkommen, også initiativ som blir avvist. Slik er det ikke med menn. En mann må være særs attraktiv for å klare å "motbevise" en kvinne, selv om mannen i utgangspunktet er bra nok. 

Det er ikke dette jeg ser. Jeg vet ikke om du bare ser for lite av dating og kjærlighet, men det er fortsatt ulike kombinasjoner av hvem som viser interesse, hvem som får følelser og hvem som ikke får. Det er ikke bare å plukke opp en mann så må han si ja, dere har jo kroppslige funksjoner og en hjernen som skal trives dere også.

Om du er vennlig og normal, og viser at du ikke er der for å trakkasere noen går det bra. 

Jeg vet ikke med dette, tror du snakker av at du ikke tørr å ta kontakt. Det finnes nok flere som deg, men jeg tror det finnes en mellomting mellom creep og redd for å tråkke på tær. Hva med dem som er sosiale og er så vannt med folk at de kan å betrygge andre og opptre respektabelt? Kan være mange ikke spørr noen på date osv fordi de møter jo alltids noen andre steder og nå skal du jo bare handle lott potetgull og kaffe. Og det er mer til noen enn hvordan de ser ut. Så de venter heller til det blir naturlig kjemi på flere områder? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kjipeste stedet å være vakker kvinne er i Norge (hvis du ikke teller med Afghanistan og slike land), her blir man kikket på men oversett og gjerne singel over mange år, kan gå glipp av muligheten til å få familie fordi menn er så tafatte. Har du mulighet til å reise skal jeg love seg pipa får en annen lyd om du tar turen til New York, Australia, Nice osv. Mange pene menn der som tar initiativ og ikke fatter at du er singel. Snakker av erfaring :) 

Anonymkode: 96c5a...380

• Liker 1
Gjest Bombasi
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke dette jeg ser. Jeg vet ikke om du bare ser for lite av dating og kjærlighet, men det er fortsatt ulike kombinasjoner av hvem som viser interesse, hvem som får følelser og hvem som ikke får. Det er ikke bare å plukke opp en mann så må han si ja, dere har jo kroppslige funksjoner og en hjernen som skal trives dere også.

Om du er vennlig og normal, og viser at du ikke er der for å trakkasere noen går det bra. 

Jeg vet ikke med dette, tror du snakker av at du ikke tørr å ta kontakt. Det finnes nok flere som deg, men jeg tror det finnes en mellomting mellom creep og redd for å tråkke på tær. Hva med dem som er sosiale og er så vannt med folk at de kan å betrygge andre og opptre respektabelt? Kan være mange ikke spørr noen på date osv fordi de møter jo alltids noen andre steder og nå skal du jo bare handle lott potetgull og kaffe. Og det er mer til noen enn hvordan de ser ut. Så de venter heller til det blir naturlig kjemi på flere områder? 

Klart det er ulike kombinasjoner. Men å være vennlig og normal er ofte ikke nok i dag. 

Jeg er en av disse som har gitt opp datinglivet. Ikke fordi jeg ikke tør eller ikke får noe respons, men fordi jeg hater hele opplegget. Orker ikke. Og i dette inngår det at jeg ikke tar noe sosial kontakt heller. Uten å antyde noe, men heller eksemplifisere, så kunne jeg fort vært en mann som TS har fått øyekontakt med og som TS ønsker initiativ fra, der jeg snur meg unna henne når blikket vårt møtes. 

Problemet er at det er altfor mange creep der ute, at mitt utgangspunkt er at jeg også er et creep til det motsatte er bevist. Og den overbevisningsjobben er ofte hardere for en mann enn å bevise at man er snill, romantisk og normal fra et normalpunkt.

Naturlig kjemi gjennom sakte sosial oppbygning er min ting. Der er jeg i mitt ess og er sikker på meg selv, og har veldig god erfaring. Og ikke i slike spontane sjekkesituasjoner. For der er jeg initiativløs, tidvis avvisende og jeg makter ikke ta et eneste hint som er i favør dating. Slik var jeg ikke når jeg var 18-25, men nå har jeg blitt slik. Skal du "ha" meg under spontan sjekking så må du rope det i trynet mitt, og enda da er det ikke sikkert at jeg er "med" på leken. ;) 

Vi kan iallfall konkludere med at datinglivet er kompleks, merkelig, tvetydig og vanskelig. Kulturen er blitt så ødelagt at folk klarer ikke finne hverandre. Men jeg mener oppriktig at er du en normal eller høyere rangert kvinne så har du initaitivet og fordelene. Dette bør slike kvinner utforske i mye høyere grad enn å sitte på sidelinjen og vifte med blikket for å lokke et motinitiativ som ikke kommer. Ikke ta til takke med en mann som gir faen bare fordi han tok initiativet. 

Gjest Bombasi
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

menn er så tafatte.

Det er riktig for de aller fleste menn. Men så kan man jo lure på hvorfor det har blitt slik, for norske menn har da ikke vært tafatte i alle tider. Det har skjedd noe kulturelt i Norge som er imot sin hensikt. Og kvinner er ikke helt uskyldig i denne utviklingen.

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (4 minutter siden):

Klart det er ulike kombinasjoner. Men å være vennlig og normal er ofte ikke nok i dag. 

Jeg er en av disse som har gitt opp datinglivet. Ikke fordi jeg ikke tør eller ikke får noe respons, men fordi jeg hater hele opplegget. Orker ikke. Og i dette inngår det at jeg ikke tar noe sosial kontakt heller. Uten å antyde noe, men heller eksemplifisere, så kunne jeg fort vært en mann som TS har fått øyekontakt med og som TS ønsker initiativ fra, der jeg snur meg unna henne når blikket vårt møtes. 

Problemet er at det er altfor mange creep der ute, at mitt utgangspunkt er at jeg også er et creep til det motsatte er bevist. Og den overbevisningsjobben er ofte hardere for en mann enn å bevise at man er snill, romantisk og normal fra et normalpunkt.

Naturlig kjemi gjennom sakte sosial oppbygning er min ting. Der er jeg i mitt ess og er sikker på meg selv, og har veldig god erfaring. Og ikke i slike spontane sjekkesituasjoner. For der er jeg initiativløs, tidvis avvisende og jeg makter ikke ta et eneste hint som er i favør dating. Slik var jeg ikke når jeg var 18-25, men nå har jeg blitt slik. Skal du "ha" meg under spontan sjekking så må du rope det i trynet mitt, og enda da er det ikke sikkert at jeg er "med" på leken. ;) 

Vi kan iallfall konkludere med at datinglivet er kompleks, merkelig, tvetydig og vanskelig. Kulturen er blitt så ødelagt at folk klarer ikke finne hverandre. Men jeg mener oppriktig at er du en normal eller høyere rangert kvinne så har du initaitivet og fordelene. Dette bør slike kvinner utforske i mye høyere grad enn å sitte på sidelinjen og vifte med blikket for å lokke et motinitiativ som ikke kommer. Ikke ta til takke med en mann som gir faen bare fordi han tok initiativet. 

Men det at det ikke er nok er jo normalt, for det er jo så mye som skal klaffe og vi styrer ikke kroppen. Vi bil jo det skal være match om bi liker noen, men oftere enn det er, er det ikke det. Det hadde jo blitt kan om alle likte alle, lurer på hvorfor vi ikke gjør? Veldig komplisert. Men da må vi fortsette å prøve, noen ganger er det for tøffe, og som du har gjort er det mange som gir opp. Noen går hele livet uten å få oppleve virkelig tiltrekkning, men det kan også være fordi de har godtatt å forbli i et parforhold som ikke har de riktige følelsene. Opp til hver enkelt hva de vil, forelskelse varer jo ikke evig uansett, har jeg hørt. Noen påstår det gjør. Ikke vet jeg.

Som kvinne går jeg ikke å tenker at alle menn er creeps til det motsatte er bevist, de fleste har jeg ingen formening om. Så er sikkert jeg creepy for noen menn også for det har skjedd at jeg har sjekket ut rompa til en fremmed. Vet ikke om andre kvinner går rundt å tenker det, kan jo kun snakke utifra det jeg har opplevd og hørt for det er mine sikreste beviser. De gangene jeg tenker noe er creepy er om omgivelsene gjør meg redd eller en oppførsel noen har. 

Jeg skjønner at du ikke er åpen for noen som bare plutserlig dukker opp fra intet, noen er jo veldig åpne og spontane, men for alle som ikke er så vil kanskje mindre inntrykk før spørsmål om date/nummer/snap minimere sjangsen for å si ja? Om ikke det er en person hvor inntrykk hadde gjort oss oppmerksom på noe alvorlig, da er det for den personen null inntrykk som gjelder 😅

Veldig aggressivt med roping i tryner, men kan jo fungere for noen? 😆

Jeg tror ts og kvinner som henne har gode muligheter i dating ja. Men tror det beste er å være sosial over lengre tid enn slike korte forbi passeringer, for å finne noen. Trenger ikke være så lang tid heller, kan være både aktiviteter som tar en time til kontakt over ja, lang tid. Uansett om de skal ta initiativ eller vifte med vippene eller begge.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Bombasi said:

Det er riktig for de aller fleste menn. Men så kan man jo lure på hvorfor det har blitt slik, for norske menn har da ikke vært tafatte i alle tider. Det har skjedd noe kulturelt i Norge som er imot sin hensikt. Og kvinner er ikke helt uskyldig i denne utviklingen.

Ja, det har vært en uheldig utvikling. Men jeg tror at norske menn forstår at ingen ville halshugget dem og de sa et høflig hei. Tror heller de bare er for tafatte og bruker metoo som unnskyldning for å heller henge med gutta og klage over at de er single. Jeg ser jo av de mennene jeg kjenner så er det de som er litt pågående og viser interesse men samtidig er respektfulle som får damer og forhold, så det funker. 

Anonymkode: 96c5a...380

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det at det ikke er nok er jo normalt, for det er jo så mye som skal klaffe og vi styrer ikke kroppen. Vi bil jo det skal være match om bi liker noen, men oftere enn det er, er det ikke det. Det hadde jo blitt kan om alle likte alle, lurer på hvorfor vi ikke gjør? Veldig komplisert. Men da må vi fortsette å prøve, noen ganger er det for tøffe, og som du har gjort er det mange som gir opp. Noen går hele livet uten å få oppleve virkelig tiltrekkning, men det kan også være fordi de har godtatt å forbli i et parforhold som ikke har de riktige følelsene. Opp til hver enkelt hva de vil, forelskelse varer jo ikke evig uansett, har jeg hørt. Noen påstår det gjør. Ikke vet jeg.

Som kvinne går jeg ikke å tenker at alle menn er creeps til det motsatte er bevist, de fleste har jeg ingen formening om. Så er sikkert jeg creepy for noen menn også for det har skjedd at jeg har sjekket ut rompa til en fremmed. Vet ikke om andre kvinner går rundt å tenker det, kan jo kun snakke utifra det jeg har opplevd og hørt for det er mine sikreste beviser. De gangene jeg tenker noe er creepy er om omgivelsene gjør meg redd eller en oppførsel noen har. 

Jeg skjønner at du ikke er åpen for noen som bare plutserlig dukker opp fra intet, noen er jo veldig åpne og spontane, men for alle som ikke er så vil kanskje mindre inntrykk før spørsmål om date/nummer/snap minimere sjangsen for å si ja? Om ikke det er en person hvor inntrykk hadde gjort oss oppmerksom på noe alvorlig, da er det for den personen null inntrykk som gjelder 😅

Veldig aggressivt med roping i tryner, men kan jo fungere for noen? 😆

Jeg tror ts og kvinner som henne har gode muligheter i dating ja. Men tror det beste er å være sosial over lengre tid enn slike korte forbi passeringer, for å finne noen. Trenger ikke være så lang tid heller, kan være både aktiviteter som tar en time til kontakt over ja, lang tid. Uansett om de skal ta initiativ eller vifte med vippene eller begge.

Beklager for skrivefeil.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada, har fått med oss at du er så perfekt og alle menn vil ha deg hele tiden. Har hørt det noen ganger nå! 

Anonymkode: 275a3...262

Du har misforstått poenget, men det er ok😇

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ofte lagt an på av menn, i alle slags sammenhenger. Jeg vil si jeg er normalt pen, ikke noe oppsiktsvekkende. Men jeg er ganske utadvendt, trygg og åpen. Smiler mye osv. Jeg tror det er derfor jeg får såpass mye oppmerksomhet. 
Det kan hende du har litt «ice- queen» utstråling? 

Anonymkode: 4df1c...9b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 18.27):

«intimidert»

Årets norske ord.

Anonymkode: add62...7f1

Gjest casca
Skrevet

Det er et eget fenomen som veldig konvensjonelt pene damer opplever. Jeg gjør det samme, om jeg ser en veldig pen dame blir jeg interessert i et par sekunder, scanner ho og så blir jeg helt uinteressert. 

Kan være relatert til selvfølelse hos menn, at man antar at hun sikkert har flere kjekke menn å ta av. Personlig syntes jeg konvensjonelt pene damer fort blir kjedelig i utseende. Må ha noe rart eller unikt (konvensjonelt stygt?) ved seg for å være en ytre tiltrekning der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hun har menn som tar kontakt, men de er creepy. 

Men, jeg stusser fortsatt.

Som nevnt kjenner jeg mange vakre damer (og menn), og det er jo unektelig rart at de ikke har problemer med dette, mens TS bare blir kontaktet av creepy typer. Hun får starte med å ta kontakt selv, da, med de hun finner attraktive. Skulle ikke by på så store problemer om hun er så flott som hun skal ha det til.

Anonymkode: 6f6f0...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...