AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Hei! Dette føles skikkelig ekkelt å skrive, men her er jeg anonym så da går det bra. Heh. Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som finner det utfordrende å komme i kontakt med menn. Jeg får til tider inntrykk av at menn kan virke «intimidert» av meg (100% min subjektive tolkning og ikke nødvendigvis sannheten). Greia er at jeg ofte oppdager at menn ser på meg litt sånn i «skjul», gløtter over når de tror jeg ikke ser det, osv. I flere tilfeller har jeg noen ganger prøvd å få øyekontakt med disse mennene dersom jeg er interessert, gi dem et lite smil, men så fort jeg ser i deres retning der de helt andre steder. Dette er selvsagt også en veldig kulturell greie, og mange synes det er ubehagelig å skulle møte øynene til andre i offentligheten. Jeg blir av mange ansett som konvensjonelt attraktiv, og noen ganger er jeg redd for at det kan være en faktor som spiller inn i disse situasjonene. Dette er noe jeg føler på i andre settinger også, følelsen av at menn på en måte eller en annen ikke «tør» å ta kontakt med meg. Igjen så velger jeg å legge vekt på «følelsen» i og med at dette ikke er noe jeg kan være sikker på at er reelt. Uansett hva som er grunnen, så oppleves det som frustrerende. Tror at de aller fleste finner det vanskelig å møte noen i den datingkulturen som eksisterer i dag, men for en liten stund siden ble jeg fortalt eksplisitt på en fest at jeg var en slik jente som hadde hundrevis av menn i innboksen min. Jeg ble overrasket over at vedkommende var så påståelig angående dette, da min opplevelse er ganske annerledes, men jeg opplevde også da at han satte ord på noe av dette jeg kjenner på. At folk har lett for å anta ting om deg basert på utseendet er ikke noe nytt, men det oppleves allikevel som ugreit. Jeg vet faktisk ikke helt sikkert hva jeg ville med dette, håper kanskje at noen kan kjenne seg igjen, eller bidra med noen kloke ord. Anonymkode: 64065...750 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg har sett veldig mange menn og spessielt mindre pene menn prøve seg på de vakreste damene, men eier ikke skam når det kommer til det, de har liksom ingenting å tape. Så dessverre tror jeg ikke på at det er fordi du er så pen. Anonymkode: 2fb73...abf 2 1
miss summers Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Jeg kjenner meg veldig igjen. Nå syns jeg ikke nødvendigvis at jeg er så veldig pen, men jeg blir stadig fortalt det og opplever daglig å bli sett mye på. Jeg har også blitt fortalt (i etterkant) at menn har vært interesserte og attpåtil forelsket, men de har tenkt at de ikke har sjans. Det jeg VET er at jeg fremstår veldig utilgjengelig. Og har en «ikke kom nærmere» utstråling 😑 Jeg er for gammel til å fikse det nå, men vil råde deg til å snakke med folk rundt deg om hvordan de egentlig opplever deg. 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Jeg får stadig invitasjoner av menn. Og spørsmål om jeg er singel. Blitt stoppet på gata midt på dagen av menn som har spurt meg ut på date🤷🏻♀️ Han ene som stoppet meg på gata sa han ble fascinert av utstrålingen min og at jeg så så hyggelig ut og måtte bare se om det samstemte med virkeligheten 😅 Vi hadde en kjempe koselig prat, men han tok hintet da jeg sa jeg hadde kjæreste. Kanskje utstrålingen din virker noe fiendtlig?
Blueberrymuffin Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Jeg har sett veldig mange kvinner som tror de er så pene, og omtaler seg selv som «konvensjonelt attraktive». Tilfellet er som oftes det motsatte. Når noen går langt i å omtale seg som pene, tenker jeg mitt. Som oftest veldig høy på seg selv, eller totalt mangel på selvinnsikt. Uansett grunn, å omtale seg selv som så pen, er alt annet enn sjarmerende og tiltrekkende. Et slikt tankesett skinner som regel gjennom, om du vil eller ikke. Sorry not sorry, men som mann er det min mening. 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Så hvorfor tar du ikke bare kontakt med mennene du har lyst på? Andre gjør jo det, om du bare er passiv så kan de jo ikke vite at du er interessert Anonymkode: 7b605...ef3 3 1
Charlene87 Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Ja, kjenner litt i det, føler meg lett misforstått pga utseendet mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har sett veldig mange menn og spessielt mindre pene menn prøve seg på de vakreste damene, men eier ikke skam når det kommer til det, de har liksom ingenting å tape. Så dessverre tror jeg ikke på at det er fordi du er så pen. Anonymkode: 2fb73...abf Her peker du på noe svært interessant. Grunnen til at jeg ikke nevnte noe om dette, er at jeg opplever mange forskjellige former for seksuell trakassering fra menn som gjerne kan være, som du selv sier, «mindre pene». Jeg ønsker å skille mellom det å opprette en hyggelig kontakt med en annen, fremfor upassende og uønsket seksuell oppmerksomhet. miss summers skrev (13 minutter siden): Jeg kjenner meg veldig igjen. Nå syns jeg ikke nødvendigvis at jeg er så veldig pen, men jeg blir stadig fortalt det og opplever daglig å bli sett mye på. Jeg har også blitt fortalt (i etterkant) at menn har vært interesserte og attpåtil forelsket, men de har tenkt at de ikke har sjans. Det jeg VET er at jeg fremstår veldig utilgjengelig. Og har en «ikke kom nærmere» utstråling 😑 Jeg er for gammel til å fikse det nå, men vil råde deg til å snakke med folk rundt deg om hvordan de egentlig opplever deg. Takk for tips! Jeg vet med meg selv at jeg nesten kan overkompensere det å skulle være «hyggelig», nettopp fordi jeg er så redd for at jeg skal fremstå som utilgjengelig, slik som du peker på. Jeg smiler mye, holder øyekontakt, og forsøker å vise en sunn interesse for de rundt meg. Likevel opplever jeg at de på en eller annen måte får et feilaktig inntrykk av meg, som jeg sliter med å sette helt fingeren på… WhisperingWind skrev (11 minutter siden): Jeg får stadig invitasjoner av menn. Og spørsmål om jeg er singel. Blitt stoppet på gata midt på dagen av menn som har spurt meg ut på date🤷🏻♀️ Han ene som stoppet meg på gata sa han ble fascinert av utstrålingen min og at jeg så så hyggelig ut og måtte bare se om det samstemte med virkeligheten 😅 Vi hadde en kjempe koselig prat, men han tok hintet da jeg sa jeg hadde kjæreste. Kanskje utstrålingen din virker noe fiendtlig? Så hyggelig! Og dette har vært som oppfører seg normalt og har normale samtaler med deg? Skrev dette litt over her, men jeg valgte å ikke legge ved at jeg blir på mange måter oppsøkt av menn, men det er ofte menn som kan kategoriseres som «creeps». Jeg blir fulgt etter, luktet i håret, utsatt for blotting, tatt på uten samtykke, til og med slikket på halsen på åpen gate og mer. Men dette har vært svært ubehagelige hendelser. Jeg skulle gjerne likt om noen viste en høflig og normal interesse, uten å totalt overkjøre grensene mine. Blueberrymuffin skrev (8 minutter siden): Jeg har sett veldig mange kvinner som tror de er så pene, og omtaler seg selv som «konvensjonelt attraktive». Tilfellet er som oftes det motsatte. Når noen går langt i å omtale seg som pene, tenker jeg mitt. Som oftest veldig høy på seg selv, eller totalt mangel på selvinnsikt. Uansett grunn, å omtale seg selv som så pen, er alt annet enn sjarmerende og tiltrekkende. Et slikt tankesett skinner som regel gjennom, om du vil eller ikke. Sorry not sorry, men som mann er det min mening. Og du er helt berettiget din mening! Jeg prøvde å formulere det jeg skulle si så godt jeg kan, men jeg ser at jeg tydeligvis har feilet et sted på veien. Jeg som person er på ingen måte overbevist om at jeg er super attraktiv. Jeg har derimot blitt fortalt det flere ganger, selv om det ikke alltid stemmer overens med det jeg selv føler. Jeg er litt overrasket at du opplevde tråden min som å «gå langt i å omtale seg selv som pen». Det er helt utrolig hvor tabu det er å snakke høyt om dette. Alle andre kan gjerne snakke positivt om ditt utseende, men gud forby at du selv gjør det. Er jeg uenig når folk kaller meg pen, gjør det visst andre usikre på seg selv, er jeg enig er jeg «høy på meg selv». Her føles det ut som at jeg ikke kan vinne (i mangel på bedre begrep) uansett. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så hvorfor tar du ikke bare kontakt med mennene du har lyst på? Andre gjør jo det, om du bare er passiv så kan de jo ikke vite at du er interessert Anonymkode: 7b605...ef3 Her har jeg tydeligvis feilet på å tydelig kommunisere det jeg skriver om. Som sagt, så har jeg under flere omstendigheter prøvd å møte blikket til andre, gi dem et smil og opprette kontakt, men når vedkommende da bare begynner å stirre i bakken og alle andre steder. Jeg er ikke den passive i disse situasjonene. Charlene87 skrev (7 minutter siden): Ja, kjenner litt i det, føler meg lett misforstått pga utseendet mitt. Igjen, dette er jo helt i tråd med den menneskelige natur, men svært frustrerende. Godt å høre at noen kjenner seg igjen! Anonymkode: 64065...750 1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her peker du på noe svært interessant. Grunnen til at jeg ikke nevnte noe om dette, er at jeg opplever mange forskjellige former for seksuell trakassering fra menn som gjerne kan være, som du selv sier, «mindre pene». Jeg ønsker å skille mellom det å opprette en hyggelig kontakt med en annen, fremfor upassende og uønsket seksuell oppmerksomhet. Takk for tips! Jeg vet med meg selv at jeg nesten kan overkompensere det å skulle være «hyggelig», nettopp fordi jeg er så redd for at jeg skal fremstå som utilgjengelig, slik som du peker på. Jeg smiler mye, holder øyekontakt, og forsøker å vise en sunn interesse for de rundt meg. Likevel opplever jeg at de på en eller annen måte får et feilaktig inntrykk av meg, som jeg sliter med å sette helt fingeren på… Så hyggelig! Og dette har vært som oppfører seg normalt og har normale samtaler med deg? Skrev dette litt over her, men jeg valgte å ikke legge ved at jeg blir på mange måter oppsøkt av menn, men det er ofte menn som kan kategoriseres som «creeps». Jeg blir fulgt etter, luktet i håret, utsatt for blotting, tatt på uten samtykke, til og med slikket på halsen på åpen gate og mer. Men dette har vært svært ubehagelige hendelser. Jeg skulle gjerne likt om noen viste en høflig og normal interesse, uten å totalt overkjøre grensene mine. Og du er helt berettiget din mening! Jeg prøvde å formulere det jeg skulle si så godt jeg kan, men jeg ser at jeg tydeligvis har feilet et sted på veien. Jeg som person er på ingen måte overbevist om at jeg er super attraktiv. Jeg har derimot blitt fortalt det flere ganger, selv om det ikke alltid stemmer overens med det jeg selv føler. Jeg er litt overrasket at du opplevde tråden min som å «gå langt i å omtale seg selv som pen». Det er helt utrolig hvor tabu det er å snakke høyt om dette. Alle andre kan gjerne snakke positivt om ditt utseende, men gud forby at du selv gjør det. Er jeg uenig når folk kaller meg pen, gjør det visst andre usikre på seg selv, er jeg enig er jeg «høy på meg selv». Her føles det ut som at jeg ikke kan vinne (i mangel på bedre begrep) uansett. Her har jeg tydeligvis feilet på å tydelig kommunisere det jeg skriver om. Som sagt, så har jeg under flere omstendigheter prøvd å møte blikket til andre, gi dem et smil og opprette kontakt, men når vedkommende da bare begynner å stirre i bakken og alle andre steder. Jeg er ikke den passive i disse situasjonene. Igjen, dette er jo helt i tråd med den menneskelige natur, men svært frustrerende. Godt å høre at noen kjenner seg igjen! Anonymkode: 64065...750 Ja. Normale, oppegående menn. Har faktisk aldri blitt utsatt for noe ekkelt🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 WhisperingWind skrev (3 minutter siden): Ja. Normale, oppegående menn. Har faktisk aldri blitt utsatt for noe ekkelt🤷🏻♀️ Åh! Glad på dine vegne for det i hvert fall🫶🏻 Anonymkode: 64065...750
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 Har du noen hobby eller lignende hvor du kan bli kjent med menn over tid? Anonymkode: 6b576...888
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #12 Skrevet 7. mars 2024 Stusser litt over dette. Jeg kjenner mange vakre mennesker, og de har stort sett partnere alle sammen. Har sjelden opplevd at menn (i hvert fall ikke de med grei selvtillit) vegrer seg for å ta kontakt. Kan sikkert være noen som tenker at "hun er utenfor min liga", men en ser jo mange pene damer sammen med menn som har et helt ordinært utseende. Anonymkode: 6f6f0...a36
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #13 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du noen hobby eller lignende hvor du kan bli kjent med menn over tid? Anonymkode: 6b576...888 Nei, men det burde jeg kanskje sjekke ut! Har faktisk vurdert å dra på tur med dnt eller noe slikt. Anonymkode: 64065...750 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Stusser litt over dette. Jeg kjenner mange vakre mennesker, og de har stort sett partnere alle sammen. Har sjelden opplevd at menn (i hvert fall ikke de med grei selvtillit) vegrer seg for å ta kontakt. Kan sikkert være noen som tenker at "hun er utenfor min liga", men en ser jo mange pene damer sammen med menn som har et helt ordinært utseende. Anonymkode: 6f6f0...a36 Hun har menn som tar kontakt, men de er creepy. Anonymkode: 6b576...888 1
Bombasi Skrevet 7. mars 2024 #15 Skrevet 7. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): I flere tilfeller har jeg noen ganger prøvd å få øyekontakt med disse mennene dersom jeg er interessert, gi dem et lite smil, men så fort jeg ser i deres retning der de helt andre steder. Dette er selvsagt også en veldig kulturell greie, og mange synes det er ubehagelig å skulle møte øynene til andre i offentligheten. Jeg blir av mange ansett som konvensjonelt attraktiv, og noen ganger er jeg redd for at det kan være en faktor som spiller inn i disse situasjonene. Dette er noe jeg føler på i andre settinger også, følelsen av at menn på en måte eller en annen ikke «tør» å ta kontakt med meg. Vi menn har blitt lært at stirring mot kvinner ikke er greit, så når du møter blikket deres så sier det seg selv at de ser unna. Det har ikke noe med at du er "konvesjonelt attraktiv" å gjøre, men mer at du er kvinne. På samme måte "tør" ikke menn å ta kontakt heller, fordi kontakten er ofte ansett som uønsket. Risikoen for å ta kontakt er stor. I dag finner du to hovedtyper menn: 1) de som har blitt preget av den polariserte debatten mellom kjønnene, der menn er den "store stygge ulven" til det motsatte er bevist, og der mennene aller helst bør la være å prøve å bevise noe. 2) de som gir faen. Et godt råd er at du bør gå for de under nr 1, men at du tar initiativ selv. Siden du er så attraktiv som du påstår bør det ikke være noe problem for deg å lykkes med å gå for nr 1. Og på veien får du testet dine antakelser rundt attraktivitet også, utifra responsen du får fra menn i nr 1. Og ja, datingkulturen i dag har blitt vanskelig. Den har blitt polarisert, giftig og respektløs, gjerne av menn og kvinner som er høy på seg selv, menn som er av nr 2 og kvinner som har latt seg lure/misbruke av menn i nr 2. Endret 7. mars 2024 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #16 Skrevet 7. mars 2024 Bombasi skrev (2 minutter siden): Vi menn har blitt lært at stirring mot kvinner ikke er greit, så når du møter blikket deres så sier det seg selv at de ser unna. Det har ikke noe med at du er "konvesjonelt attraktiv" å gjøre, men mer at du er kvinne. På samme måte "tør" ikke menn å ta kontakt heller, fordi kontakten er ofte ansett som uønsket. Risikoen for å ta kontakt er stor. I dag finner du to hovedtyper menn: 1) de som har blitt preget av den polariserte debatten mellom kjønnene, der menn er den "store stygge ulven" til det motsatte er bevist, og bør aller helst la være å prøve å bevise noe. 2) de som gir faen. Et godt råd er at du bør gå for de under nr 1, men at du tar initiativ selv. Siden du er så attraktiv som du påstår bør det ikke være noe problem for deg å lykkes med å gå for nr 1. Og på veien får du testet dine antakelser rundt attraktivitet også, utifra responsen du får fra menn i nr 1. Jeg ble så glad for å få et så konkret svar som dette, helt til jeg leste siste avsnittet. Setter uansett veldig pris på svaret da du belyser fenomener som absolutt kan være bidrag til min opplevelse. Jeg må bare understreke; dette er ikke min måte å påstå at jeg er attraktiv. Jeg har forsøkt å understreke at jeg blir fortalt, jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg er. La oss bytte ut begrepet attraktiv med uattraktiv i tråden min. Jeg lurer på om jeg hadde fått svar som «siden du påstår at du er så sykt uattraktiv». Anonymkode: 64065...750
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #17 Skrevet 7. mars 2024 WhisperingWind skrev (17 timer siden): Jeg får stadig invitasjoner av menn. Og spørsmål om jeg er singel. Blitt stoppet på gata midt på dagen av menn som har spurt meg ut på date🤷🏻♀️ Han ene som stoppet meg på gata sa han ble fascinert av utstrålingen min og at jeg så så hyggelig ut og måtte bare se om det samstemte med virkeligheten 😅 Vi hadde en kjempe koselig prat, men han tok hintet da jeg sa jeg hadde kjæreste. Kanskje utstrålingen din virker noe fiendtlig? Han var ikke norsk eller? Dette opplever jeg også, men ikke fra norske menn. Det er en kulturell greie. Anonymkode: 00562...51b 1
Bombasi Skrevet 7. mars 2024 #18 Skrevet 7. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ble så glad for å få et så konkret svar som dette, helt til jeg leste siste avsnittet. Setter uansett veldig pris på svaret da du belyser fenomener som absolutt kan være bidrag til min opplevelse. Jeg må bare understreke; dette er ikke min måte å påstå at jeg er attraktiv. Jeg har forsøkt å understreke at jeg blir fortalt, jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg er. La oss bytte ut begrepet attraktiv med uattraktiv i tråden min. Jeg lurer på om jeg hadde fått svar som «siden du påstår at du er så sykt uattraktiv». Anonymkode: 64065...750 Så bra. Jeg tror det du kjenner på er mer nye fenomener skapt av en polarisert kultur enn at det er deg personlig. Siste avsnittet var ikke et stikk mot deg. Mulig jeg misforstod deg, men jeg fikk inntrykk av at du hadde en analytisk tilnærming til utseende ditt, og at du mer antok at du var attraktiv utifra omgivelsene. Avsnittet mitt var mer en oppfordring om å finne ut hvor attraktiv du faktisk er. På dine premisser. Hvis du er så attraktiv som du har formening om, så bør det være ganske grei skuring for deg å finne deg en solid nr 1. En mann av høy skala, men som ikke har det i seg å ta initiativ selv. By på deg selv. Prøv, test og utfordre. Endret 7. mars 2024 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #19 Skrevet 7. mars 2024 Bombasi skrev (3 minutter siden): Så bra. Jeg tror det du kjenner på er mer kulturmessige fenomener enn at det er deg personlig. Siste avsnittet var ikke et stikk mot deg. Mulig jeg misforstod deg, men jeg fikk inntrykk av at du hadde en analytisk tilnærming til utseende ditt, og at du mer antok at du var attraktiv utifra omgivelsene. Avsnittet mitt var mer en oppfordring om å finne ut hvor attraktiv du faktisk er. På dine premisser. Hvis du er så attraktiv som du har formening om, så bør det være ganske grei skuring for deg å finne deg en solid nr 1. En mann av høy skala, men som ikke har det i seg å ta initiativ selv. By på deg selv. Prøv, test og utfordre. Jeg håper egentlig hun møter noen som også kan å ta initiativ, når hun finner steder å møte menn litt nærmere. Som denne mulige DNT turen 😊 Eller andre ting. Anonymkode: 6b576...888
KallePils Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Dette føles skikkelig ekkelt å skrive, men her er jeg anonym så da går det bra. Heh. Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som finner det utfordrende å komme i kontakt med menn. Jeg får til tider inntrykk av at menn kan virke «intimidert» av meg (100% min subjektive tolkning og ikke nødvendigvis sannheten). Greia er at jeg ofte oppdager at menn ser på meg litt sånn i «skjul», gløtter over når de tror jeg ikke ser det, osv. I flere tilfeller har jeg noen ganger prøvd å få øyekontakt med disse mennene dersom jeg er interessert, gi dem et lite smil, men så fort jeg ser i deres retning der de helt andre steder. Dette er selvsagt også en veldig kulturell greie, og mange synes det er ubehagelig å skulle møte øynene til andre i offentligheten. Jeg blir av mange ansett som konvensjonelt attraktiv, og noen ganger er jeg redd for at det kan være en faktor som spiller inn i disse situasjonene. Dette er noe jeg føler på i andre settinger også, følelsen av at menn på en måte eller en annen ikke «tør» å ta kontakt med meg. Igjen så velger jeg å legge vekt på «følelsen» i og med at dette ikke er noe jeg kan være sikker på at er reelt. Uansett hva som er grunnen, så oppleves det som frustrerende. Tror at de aller fleste finner det vanskelig å møte noen i den datingkulturen som eksisterer i dag, men for en liten stund siden ble jeg fortalt eksplisitt på en fest at jeg var en slik jente som hadde hundrevis av menn i innboksen min. Jeg ble overrasket over at vedkommende var så påståelig angående dette, da min opplevelse er ganske annerledes, men jeg opplevde også da at han satte ord på noe av dette jeg kjenner på. At folk har lett for å anta ting om deg basert på utseendet er ikke noe nytt, men det oppleves allikevel som ugreit. Jeg vet faktisk ikke helt sikkert hva jeg ville med dette, håper kanskje at noen kan kjenne seg igjen, eller bidra med noen kloke ord. Anonymkode: 64065...750 Har sagt det før, og sier det igjen: Sånne helt mindblowing vakre kvinner, de som er heeelt i det aller øverste sjiktet, er ofte vanskelige å sjekke opp fordi de også får oppmerksomhet fra kjendiser, topp-fotballspillere og den slags. Men på nivået under, type vakre "normale" kvinner, er de ofte enklere å sjekke opp enn du tror. Nettopp fordi mange menn ikke tør å prøve seg, og blant de som tør blir mange "blendet" og begynner å oppføre seg kleint. Sier som jeg pleier: Selv verdens vakreste kvinner promper i søvne. De er ingenting å være redd for. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå