Ingrid24 Skrevet 5. mars #1 Del Skrevet 5. mars Dette var jo ekstremt dårlig ser det ut som… noen som har blitt gravid naturlig når den er såpass dårlig og omtrent alle er unormale utseende messig? Skjønner ikke veldig mye av denne prøven, men skjønner at den må være veldig dårlig.. Spoiler Sitat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. mars #2 Del Skrevet 5. mars Ingrid24 skrev (1 time siden): Dette var jo ekstremt dårlig ser det ut som… noen som har blitt gravid naturlig når den er såpass dårlig og omtrent alle er unormale utseende messig? Skjønner ikke veldig mye av denne prøven, men skjønner at den må være veldig dårlig.. Skjul innhold Ser ikke noe .men er dette en test dere har tatt hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Del Skrevet 5. mars Hva sier legene? Er det tatt prøver med et visst tidsrom mellom? Anonymkode: d346b...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Del Skrevet 5. mars Dårlig spermkvalitet kan i en del tilfeller bedres med livsstil og kostholdsendringer. Ville ikke stolt blindt på en hjemmetest dersom det er det.. Får ikke se vedlegget du la ved. Anonymkode: 5f684...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dårlig spermkvalitet kan i en del tilfeller bedres med livsstil og kostholdsendringer. Ville ikke stolt blindt på en hjemmetest dersom det er det.. Får ikke se vedlegget du la ved. Anonymkode: 5f684...414 Hvis det er exseed så kan det stoles like blindt på som vanlig sædanalyse gjort i sykehus. Exseed er godkjent av aleris og det brukes et slags mikroskop som følger med i pakken. Min partner har gjort begge deler fordi de på sykehuset ikke fikk med seg at det var gjort, og det var det samme resultatet fra exseed som fra sykehuset, naturligvis. Anonymkode: cd30d...e34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. mars #6 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvis det er exseed så kan det stoles like blindt på som vanlig sædanalyse gjort i sykehus. Exseed er godkjent av aleris og det brukes et slags mikroskop som følger med i pakken. Min partner har gjort begge deler fordi de på sykehuset ikke fikk med seg at det var gjort, og det var det samme resultatet fra exseed som fra sykehuset, naturligvis. Anonymkode: cd30d...e34 Men kan du se fart og kvalitet på de hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Del Skrevet 5. mars Sofakona skrev (1 minutt siden): Men kan du se fart og kvalitet på de hjemme? Jepp! Fordi det er leger i exseed som vurderer den videoen som tas gjennom mikroskopet i tillegg til at den vurderes av AI. Jeg har videoen selv i den appen og det er akkurat som å se det i mikroskop. Man ser alle de utrolig mange sædcellene og hvordan de beveger seg og alt det der. Anonymkode: cd30d...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jepp! Fordi det er leger i exseed som vurderer den videoen som tas gjennom mikroskopet i tillegg til at den vurderes av AI. Jeg har videoen selv i den appen og det er akkurat som å se det i mikroskop. Man ser alle de utrolig mange sædcellene og hvordan de beveger seg og alt det der. Anonymkode: cd30d...e34 Kult! Anonymkode: 5f684...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 6. mars #9 Del Skrevet 6. mars Ingrid24 skrev (16 timer siden): Dette var jo ekstremt dårlig ser det ut som… noen som har blitt gravid naturlig når den er såpass dårlig og omtrent alle er unormale utseende messig? Skjønner ikke veldig mye av denne prøven, men skjønner at den må være veldig dårlig.. Vis skjult innhold Ts har du tatt prøver hos lege og snakket med de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #10 Del Skrevet 7. mars Hvor mange svømmere hadde han ts? Min mann har få svømmere, vi prøvde i 2 år selv før vi begynte på ivf. Det angre jeg ikke på, for de gikk på første forsøk😌 Anonymkode: d4b6b...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingrid24 Skrevet 7. mars Forfatter #11 Del Skrevet 7. mars Ingrid24 skrev (På 5.3.2024 den 17.48): Dette var jo ekstremt dårlig ser det ut som… noen som har blitt gravid naturlig når den er såpass dårlig og omtrent alle er unormale utseende messig? Skjønner ikke veldig mye av denne prøven, men skjønner at den må være veldig dårlig.. Vis skjult innhold har tatt 2 prøver, en på hausken som viste totalt 3,5 millioner og en utvidet analyse på Ullevål 3 mnd senere som viste 16 millioner. Men kun 2% raske svømmere og står 100% unormale utseende på sædcellene, kun et få antall med rundt hodet står det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Del Skrevet 7. mars Ingrid24 skrev (2 timer siden): har tatt 2 prøver, en på hausken som viste totalt 3,5 millioner og en utvidet analyse på Ullevål 3 mnd senere som viste 16 millioner. Men kun 2% raske svømmere og står 100% unormale utseende på sædcellene, kun et få antall med rundt hodet står det. Normalen ligger på 100-300 millioner. min mann hadde først 13 millioner på første og 30 millioner på andre etter noen kostholdsforandringer. Men det gikk ikke for oss naturlig. ved mannlig faktor så velger de ICSI metoden på IVF og velger ut da en rask og fin sædcelle til hvert egg. Så de 2% gode er helt innafor ved IVF ihvertfall . ville ha sendt søknad for IVF mens jeg prøvde naturlig, for det er ofte lang ventetid offentlig. Anonymkode: d4b6b...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Del Skrevet 7. mars Han burde prøve å legge om kostholdet : https://www.forskning.no/sex/saedcellene-fikk-fart-pa-seg-da-menn-endret-kosten/1615929 Anonymkode: 2461f...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #14 Del Skrevet 8. mars Min mann hadde kun 1.5 millioner og 0% raske svømmere. Så vi klarte det ikke naturlig og vil mest sannsynlig aldri gjøre det heller. Klaffet derimot på første icsi forsøk og lille godklumpen ligger og bysses på pappas bryst as we speak ❤️ Så det er heldigvis håp selv med dårlige verdier. Anonymkode: c79c5...79c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #15 Del Skrevet 8. mars On 3/7/2024 at 7:41 PM, AnonymBruker said: Han burde prøve å legge om kostholdet : https://www.forskning.no/sex/saedcellene-fikk-fart-pa-seg-da-menn-endret-kosten/1615929 Anonymkode: 2461f...d5e Dette er en veldig liten studie med få deltakere og stor usikkerhet. Ingen grunn til å legge om kostholdet kun basert på denne studien. Det presiserer de i artikkelen også Anonymkode: c79c5...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #16 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er en veldig liten studie med få deltakere og stor usikkerhet. Ingen grunn til å legge om kostholdet kun basert på denne studien. Det presiserer de i artikkelen også Anonymkode: c79c5...79c Ikke verdt å prøve synes du? Hva er bedre da? Donor... Anonymkode: 2461f...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #17 Del Skrevet 8. mars 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke verdt å prøve synes du? Hva er bedre da? Donor... Anonymkode: 2461f...d5e Problemet er jo at mennene i studien forsøkte to ulike dietter - en usunn med masse sukker og en usunn. Uten at studiedesignet ar utformet til å skille på hvilken diett som faktisk ga det positive resulteget.. så hva er det du tenker man skal endre kostholdet til? Basert på artikkelen? sædkvalitet kan i liten grad kan påvirkes ut ifra det vi vet for i det store og det hele mangler vi veldig mye kunnskap på området. Det er mange hypoteser: kjemikalier i klær, mat, omgivelser eller påvirkning i fosterlivet, tungmetaller, kosthold, livsstil, genetikk, etc. men man vet ikke sikkert. Min mann er helt frisk så for vår del var det stort sjokk. Han trener flere ganger i uken, spiser helt vanlig sunt, snuser eller røyker ikke, drikker sjeldent alkohol, normal hormonprofil osv. likevel hadde han veldig lav sædkvalitet. Noe legene mest sannsynlig mente var medfødt/genetisk eller påvirket av ukjente faktorer som er vanskelig å gjøre noe med dessverre. Anonymkode: c79c5...79c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #18 Del Skrevet 10. mars Iflg to leger så var min mann steril. Men jeg ble likevel gravid flere ganger. Eneste tiltak var daglig utløsning. Vi skulle legge om kosten, men rakk det ikke før jeg ble naturlig gravid. Det ordnet seg for oss, men jeg tror ikke det er normalen. (ønsker ikke å legge ut så mange detaljer, siden denne historien lett kan identifisere meg). Anonymkode: 4f59a...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå