Gå til innhold

Innlagt på sykehus. Har en 4 mnd valp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her. 

Kan alle være så snill og lese før dere skriver? 

Valpen er ikke alene. Hun er ivaretatt av familie. Men jeg oppdaget at hun ikke fikk dekket sine behov hos den første som passet. Nåværende passer tar godt vare på. 

Jeg bor i nordland. 

Anonymkode: 623b3...4dc

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her. 

Valpen er ikke alene. Hun er ivaretatt av familie. Men jeg oppdaget at hun ikke fikk dekket sine behov hos den første som passet. Nåværende passer tar godt vare på. 

Jeg bor i nordland. 

Det er godt å høre. Da ville jeg holdt meg unna slik at hunden får ro der den er. God bedring til deg! 

Anonymkode: 6d9dd...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her. 

Jeg bor i nordland. 

Da er valpen i trygge hender nå og det er viktigst.  Nå er det viktig at du tenker langsiktig og det er at du tar i mot hjelpen du kan få slik at du blir bedre. Å gå å hangle psykisk lenge for så å kanskje må få en ny innleggelse er mer skadelig for valpen enn at du nå er borte noen ekstra dager. 
Det valpen din trenger nå er nærhet og trygghet av dem som passer henne. Få de til å tenke på henne som en valp på 8 uker som er helt ny i hjemmet. 

Så når du blir friskere så er det viktig at du legger en plan til neste gang. Skaff flere personer som valpen din skal være trygg på. Vedlikehold de relasjonene. 
Jeg har selv psykiske utfordringer og har en ung hund. Da jeg skaffet henne brukte jeg tid på å gjøre henne trygge på flere personer slik at jeg hadde pass hvis det ble behov. Nå vet jeg ikke om det finnes hundepassere på Rover og VOFFii-appene det du bor, men det er et tips å sjekke ut dem. 

Anonymkode: 70e4d...7bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. 

Jeg bor i nordland. 

Hvor i Nordland? Jeg bor i Lofoten. Har hund og katt, og en fleksibel jobb hvor jeg jobber mest hjemmefra, og når jeg må bortom jobben blir hunden med. Jeg kan gjerne passe den om det ikke er for langt å kjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hunden blir tatt bedre vare på av annen hundepasser nå. Jeg tenker det kommer til å gå fint. Valpen blir nok stresset, det er ikke til å unngå. Men det er slik det er akkurat nå. Du må jo få behandlingen du trenger.

Når du er kommet hjem igjen kan du begynne å planlegge for hva du gjør om du er oppe i lignende situasjon igjen. Kanskje finnes det noen som kan passe på kort varsel dersom du blir innlagt? Skal jo litt til for at det skjer for hyppig vil jeg tro (i så tilfelle bør det heller vurderes omplassering av hensyn til hunden). Hør om noen er villig til å være back up hundepasser. Gjerne et par stk. Bruk diverse hundepassgrupper på Facebook. Be gjerne om referanse og møt aktuelle personer jevnlig med hunden så de kan bli kjent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS her. 

Jeg bor i nordland. 

Kanskje du bør se på hvordan du formulerer deg? Hvorfor tar du ikke kontakt med oppdretter? Der vil valpen få godt tilsyn. Og hvorfor sjekker du ikke at familien din er egnet til å passe valpen? 

Anonymkode: baba6...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje du bør se på hvordan du formulerer deg? Hvorfor tar du ikke kontakt med oppdretter? Der vil valpen få godt tilsyn. Og hvorfor sjekker du ikke at familien din er egnet til å passe valpen? 

Er det nødvendig? Ha litt forståelse for at ts er syk. 

Anonymkode: 9b45e...5cc

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det nødvendig? Ha litt forståelse for at ts er syk. 

Så vi skal forstå oss på så mye at en valp ender opp med omsorgssvikt? Nei, her burde TS ha tenkt før valp kom i hus. TS som har en sykehistorie burde ihvertfall kunne ha vært i forkant her. Alle kan bli syke eller skadet, og da bør en plan på hundepass - der hunden er trygg og får dekket sine behov. Psykisk sykdom er en forklaring, ikke en unnskyldning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi skal forstå oss på så mye at en valp ender opp med omsorgssvikt? Nei, her burde TS ha tenkt før valp kom i hus. TS som har en sykehistorie burde ihvertfall kunne ha vært i forkant her. Alle kan bli syke eller skadet, og da bør en plan på hundepass - der hunden er trygg og får dekket sine behov. Psykisk sykdom er en forklaring, ikke en unnskyldning.

Helt enig. Ts sier hunden ikke er alene, men i HI virker det jo som om den fortsatt tilbringer store deler av dagen uten nok omsorg. Er den helt alene hver natt? I mørket? Har den nok mat og vann? Den er knøttliten og trenger mye kjærlighet og at noen er der hele tiden. Den er fire måneder gammel!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå har hun jo plassert valpen hos familie som tar godt vare på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her 

Det var min mor som passet henne først, hun og min stefar. Men stefar var mye ute så hun var kun med min mor. De har passet henne i noen timer før, men aldri hele dager og netter. Jeg ble veldig overrasket da jeg skjønte hvor lite valpen fikk av turer ut og omsorg. Min far passer nå og han gjør en god jobb. Hunden virket mindre stresset da jeg var hjemme en tur i går. Jeg har dratt hjem for å passe imens min far har vært på jobb. 

Skrives sannsynligvis ut i dag, uten å være klar for det, men sånn er psykiatrien.

Jeg har i bakhodet om jeg burde ha hunden. Hvis dette ikke kun var et lite tilbakefall så må jeg vurdere å finne et nytt hjem til henne. Oppdretter bor langt unna så lar seg ikke gjøre å plassere hunden der. 

Det er merkelig å se alle anklagene som kommer. Jeg har kommet i en veldig grusom situasjon og gjør mitt beste for både meg og hunden. 

Takk for svar i tråden. 

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan være hjemme med tilsyn i noen dager men ikke hunder...

Anonymkode: 1788b...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Katter kan være hjemme med tilsyn i noen dager men ikke hunder...

Anonymkode: 1788b...7fa

Og hvilken relevans hadde dette med min situasjon? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her 

Det var min mor som passet henne først, hun og min stefar. Men stefar var mye ute så hun var kun med min mor. De har passet henne i noen timer før, men aldri hele dager og netter. Jeg ble veldig overrasket da jeg skjønte hvor lite valpen fikk av turer ut og omsorg. Min far passer nå og han gjør en god jobb. Hunden virket mindre stresset da jeg var hjemme en tur i går. Jeg har dratt hjem for å passe imens min far har vært på jobb. 

Skrives sannsynligvis ut i dag, uten å være klar for det, men sånn er psykiatrien.

Jeg har i bakhodet om jeg burde ha hunden. Hvis dette ikke kun var et lite tilbakefall så må jeg vurdere å finne et nytt hjem til henne. Oppdretter bor langt unna så lar seg ikke gjøre å plassere hunden der. 

Det er merkelig å se alle anklagene som kommer. Jeg har kommet i en veldig grusom situasjon og gjør mitt beste for både meg og hunden. 

Takk for svar i tråden. 

Er det rart vi reagerer? Du skriver jo så vagt i HI at flere ser jo for seg det verste! At hunden er så og si alene hele døgnet, er stresset og ikke får den omsorgen den trenger! Jeg har tenkt SÅ mye på den lille valpen siden jeg leste innlegget ditt i går! Du skal bare være glad for at vi er mange dyreelskere og faktisk bryr oss! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (55 minutter siden):

Er det rart vi reagerer? Du skriver jo så vagt i HI at flere ser jo for seg det verste! At hunden er så og si alene hele døgnet, er stresset og ikke får den omsorgen den trenger! Jeg har tenkt SÅ mye på den lille valpen siden jeg leste innlegget ditt i går! Du skal bare være glad for at vi er mange dyreelskere og faktisk bryr oss! 

Hun har hatt folk rundt seg nesten hele tiden bortsett fra noen få timer og det beskrev jeg også i hi. 

Tror dere jeg hadde skrevet et innlegg om at jeg er redd for hvordan hun har det oppi dette hvis jeg var en person som neglisjerte dyret mitt? Da hadde ikke dette vært en bekymring hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt folk rundt seg nesten hele tiden bortsett fra noen få timer og det beskrev jeg også i hi. 

Tror dere jeg hadde skrevet et innlegg om at jeg er redd for hvordan hun har det oppi dette hvis jeg var en person som neglisjerte dyret mitt? Da hadde ikke dette vært en bekymring hos meg. 

Det kom ikke veldig tydelig frem i hovedinnlegget at noen var med hunden hele tiden. Vi kan heller ikke vite hva slags person du er. Vi ser 1) valpepasser gjør ikke en god jobb 2) hunden er beskrevet som tydelig stresset 3) et sykt menneske som vurderer å avbryte et sykehusopphold fordi hunden ikke har det godt. 

Jeg synes du heller skal ta med deg at flere mennesker rundt om i landet, som faktisk ikke kjenner deg eller vet noe om deg, var villige til å hjelpe deg med hundepass om det var nødvendig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kom ikke veldig tydelig frem i hovedinnlegget at noen var med hunden hele tiden. Vi kan heller ikke vite hva slags person du er. Vi ser 1) valpepasser gjør ikke en god jobb 2) hunden er beskrevet som tydelig stresset 3) et sykt menneske som vurderer å avbryte et sykehusopphold fordi hunden ikke har det godt. 

Jeg synes du heller skal ta med deg at flere mennesker rundt om i landet, som faktisk ikke kjenner deg eller vet noe om deg, var villige til å hjelpe deg med hundepass om det var nødvendig. 

Ja og den biten har jeg takket for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ignorere de som ikke kan å lese, TS, og fokusere på å ta vare på deg selv. 

Jeg hadde ikke noe problem med å forstå hva du skrev, og at du ikke hadde satt igjen hunden hjemme alene hos deg selv mens du var innlagt som en del klarte å lese seg til ... 

Ta vare på deg selv, prøv å bygge opp et nettverk rundt deg som kan passe hunden og pust ❤️ 

(Og kanskje logge av her, de som mener de har rett og leste deg feil, kommer aldri til å innrømme at de tok feil. Sånn er KG.)

Anonymkode: 6d4fa...cb4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg syns du skal ignorere de som ikke kan å lese, TS, og fokusere på å ta vare på deg selv. 

Jeg hadde ikke noe problem med å forstå hva du skrev, og at du ikke hadde satt igjen hunden hjemme alene hos deg selv mens du var innlagt som en del klarte å lese seg til ... 

Ta vare på deg selv, prøv å bygge opp et nettverk rundt deg som kan passe hunden og pust ❤️ 

(Og kanskje logge av her, de som mener de har rett og leste deg feil, kommer aldri til å innrømme at de tok feil. Sånn er KG.)

Anonymkode: 6d4fa...cb4

Takk. ❤️ 

Jeg kommer hjem til hunden i dag. Fikk en dag ekstra her, og siden jeg føler hun har det bra med min far ble jeg værende. Selv om hun viser tegn til å savne meg.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme med valpen min igjen. ❤️ 

Hun bærer litt preg av å være understimulert synes jeg, men eller virker det som hun har glemt alt allerede. Jeg har ikke latt henne være alene enda da så vet ikke om dette har medført noen form for seperasjonsangst. Tror jeg går litt tilbake på hvor lenge hun kan være alene. Var oppe i tre timer, men tar noen dager med mye kortere tid. For sikkerhets skyld. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...