AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Del Skrevet 5. mars 2024 Jeg har slitt med å gå ned i vekt og trene bort "baderingen" og grevinneheng i over ett år uten noe som helst resultat. Jeg spiser sundt hver dag (magert kjøtt, fisk og grønt) går turer i skog og mark, sykler og gjør sitt ups morgen og kveld, men både vekt og utseende er og blir den samme. Alt føles som et slit og siden det aldri blir noe resultat så kjenner jeg at motivasjonen til å fortsette blir mindre og mindre for hver dag... hva er hemmeligheten til å lykkes? Hvordan kan jeg klare å bli slank og stramme inn flesket? Jeg er 40, 170 høy og veier 98 kg. Hjelp? 🥺 Anonymkode: f1eb5...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Del Skrevet 5. mars 2024 Å "stramme inn flesket" er ikke så lett selv om du når ønsket vekt, dessverre😊 Det eneste som har fungert for meg er å telle kalorier for å gå ned i vekt. Jeg noterer alt i lifesum, og får en oversikt. Nå har jeg holdt på siden slutten av november, og orker ikke telle alt lenger. Har sånn ca oversikt. Det har gitt resultater, og så langt er det -13,5 kg. Har fortsatt litt igjen, men mistenker at det er en liten pølse foran på magen som ikke kommer til å forsvinne like lett, eller i det hele tatt. Jeg trener styrke for å beholde muskulaturen min. Anonymkode: 4f80f...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Del Skrevet 5. mars 2024 Hei, er nesten på samme alder og jeg slet med stor mage i flere år. Vet ikke om dette gjelder for deg, men min bakgrunn var barnefødsler og veltøkning. Hos meg har det hjulpet å gå med hold-in topp med stramming rundt magen. Over tid har dette gitt meg slankere midje også uten toppen. En av de tingene som hjalp var da strammere magemuskler (vet ikke om du kan trenge oppstramming der). En sideeffekt er også at jeg ikke spiser for mye når jeg har noe stramt rundt magen. Vekten min har ikke endret seg så mye,men fasongen har blitt betraktelig bedre. Anonymkode: 54d32...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Del Skrevet 5. mars 2024 Bailine Anonymkode: 53833...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Del Skrevet 5. mars 2024 Styrketrening og nok proteiner/mat er eneste som fungerer Anonymkode: ec43e...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har slitt med å gå ned i vekt og trene bort "baderingen" og grevinneheng i over ett år uten noe som helst resultat. Jeg spiser sundt hver dag (magert kjøtt, fisk og grønt) går turer i skog og mark, sykler og gjør sitt ups morgen og kveld, men både vekt og utseende er og blir den samme. Alt føles som et slit og siden det aldri blir noe resultat så kjenner jeg at motivasjonen til å fortsette blir mindre og mindre for hver dag... hva er hemmeligheten til å lykkes? Hvordan kan jeg klare å bli slank og stramme inn flesket? Jeg er 40, 170 høy og veier 98 kg. Hjelp? 🥺 Anonymkode: f1eb5...e26 Jeg har gjort det 2-3 ggr i livet. Stikkord for meg var rutiner. 3 ggr joggetur. Hver uke. 50-60minutter. Fast runde. Press ned sekunder hver gang (strava). Ikke press før du har bygd opp grunnform og leddene tåler juling. 3ggr styrke. Hver uke. Ganske smalt program. Målet er ikke å bli velproporsjonert men å bygge opp store muskelgrupper. Sett kryss i kalenderen for hver dag du gjennomfører. Ros deg selv på søndag for vel gjennomført. Mat er vanskeligere. Og viktigere. Jeg spiste mer ensformig. Stekt ris. Kålrotstappe. Ikke snop. Ikke take away. Lite kjøtt. Det er lettere når du er i 20-årene, helsa ellers er topp og ikke har noe ansvar. Det betyr ikke at det er umulig nå. Anonymkode: 5536a...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Del Skrevet 5. mars 2024 Det nytter ikke å stramme eller trene bort flesk, det er selvfølgelig bra å trene, men om du er overvektig og det er fett så strammes ikke dette opp eller bort. Du må først ned i vekt, man kan kun slanke bort fett, en saying er: man går ned i vekt på kjøkkenet og man blir fit på gymmen😉 men før alle skriker så vil det hjelpe å trene da det kan gå fortere. Dette er ren vitenskap, Finn noen gode helse coacher på nett, Instagram og tiktok. Har et par tips der. Johannes cullberg, en flink svenske som er både på insta og tiktok. Samme med robert.grane. Så sinnatreneren på tiktok. Google kan også mye om dette, men man må finne de gode og bra tipsene. det finnes ikke kvikk fiks på dette, er selv over 40, gått ned 25 kg i vekt. Jeg har telt kalorier og selvfølgelig trent mye. Lykke til 😉 Anonymkode: 2b6af...f11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har slitt med å gå ned i vekt og trene bort "baderingen" og grevinneheng i over ett år uten noe som helst resultat. Jeg spiser sundt hver dag (magert kjøtt, fisk og grønt) går turer i skog og mark, sykler og gjør sitt ups morgen og kveld, men både vekt og utseende er og blir den samme. Alt føles som et slit og siden det aldri blir noe resultat så kjenner jeg at motivasjonen til å fortsette blir mindre og mindre for hver dag... hva er hemmeligheten til å lykkes? Hvordan kan jeg klare å bli slank og stramme inn flesket? Jeg er 40, 170 høy og veier 98 kg. Hjelp? 🥺 Anonymkode: f1eb5...e26 Prøv å låse vekten på 98 eller hva du veier, bare ikke gå mere opp. Tren styrke og spis proteinrikt , prøv å Finn vedlikeholds kalorier å bare ligg der, så vil du bli en strammer utgave på 98 kg, om stund å tid kan du starte reise med å gå ned i vekt. Om 6 mnd kan ha brent noen kilo fett og fått noen kilo muskelmasse om du er helt ny. Anonymkode: aa417...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Del Skrevet 5. mars 2024 Du må nok ligge i kaloriunderskudd. Man gjør ikke automatisk det bare fordi man er sunn. Så må man holde underskuddet over tid. Anonymkode: 49dc7...e89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Del Skrevet 5. mars 2024 Veide 95 for 2 år siden. Har tidligere vært forholdsvis sprek, men er glad i god mat. Stress på jobb, lite motivasjon til trening og dårlig matplanlegging gjorde at jeg endte opp i høy vekt. Startet med å gå turer i raskt tempo, og gjerne motbakke. Kjøpte og litt vekter som jeg brukte hjemme. Etter noen måneder spanderte jeh på meg et klippekort med pt og avtalte fast 8 uker med trening. Etter dette har jeg lagt ukeplan og trent min 3 g I uken med vekter, samt gåturer. Nå trener jeg 4-5 ganger i uken på ren vilje, både styrke og motbakke i høyt tempo. Ned nesten 15 kg og strammet godt opp. Jeg har og fokus på å få i meg nok protein. Har fått markerte armer, skuldre, til dels rygg og en kan se magemusklene. Ikke gale når en nærmer seg 50. Mitt tips er å ikke vente på motivasjon, for den vil forsvinne. Jeg avtaler hver søndag, med meg selv, hvordan treningsuken ser ut, så holder jeg avtalen. Tungt å komme i gang,men glad for å ha gjennomført. Ingen slanking, men en varig livsstilsendring. Anonymkode: 12cf7...a02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 5. mars 2024 #11 Del Skrevet 5. mars 2024 Du gjør alt riktig, bortsett fra det med maten. Det hjelper lite å spise sunt hvis du spiser deg like mett. Dvs, du har stabilisert vekta, og det må du se på som en god start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 5. mars 2024 #12 Del Skrevet 5. mars 2024 Anonym11223344 skrev (3 timer siden): Du gjør alt riktig, bortsett fra det med maten. Det hjelper lite å spise sunt hvis du spiser deg like mett. Dvs, du har stabilisert vekta, og det må du se på som en god start. Han kan spise seg like mett, men med fiberrik mat som ikke er like mye kalorier, ts trenger ikke å gå sulten 1 sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Del Skrevet 5. mars 2024 Styrketrening. Nok proteiner. Anonymkode: d1b01...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå