Gå til innhold

En ekte venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne dagen har vært en drittdag....
Ei som jeg har hatt kontakt med nå i snart 2 år hadde det jævlig morsomt med å spille at hun hadde tatt sitt eget liv. Jeg har tidligere fortalt henne om min eldre bror som hang seg selv på gutterommet for 1 år siden og at jeg har slitt med en del depresjoner og mørke tanker etter hendelsen. Selvmord er et vanskelig tema for meg å snakke om.... 
I dag da jeg sto opp hadde jeg fått hundrevis av meldinger fra henne. Jeg hadde ikke hørt dem siden jeg hadde mobilen på lydløs. Hun skrev at hun syntes livet var for tungt og at hun ikke orket å leve mer. Siden jeg ikke hadde svart på noen av meldingene hennes hadde hun skrevet at jeg ikke brydde meg om henne og avsluttet med et "adjø" Jeg skyndet meg å skrive, men jeg var ikke raskt nok, for før jeg kom halvveis i skrivingen, sendte hun et bilde av to håndledd som var kuttet opp og dekket av blod. 

Jeg prøvde desperat å få tak i henne . Jeg ringte og ringte, og sende meldinger etter meldinger uten å få noe svar eller annet livstegn tilbake. Jeg kjente angsten melde seg, fikk nesten ikke puste og jeg skalv ukontrollert på hendene. Jeg var rett og slett på nippen til å få et panikkanfall.
Jeg kastet meg på sykkelen og syklet som en idiot bort til hybelen hennes.

Jeg så for meg de verste scenariene i hodet mens jeg hamret løst på alle dører og vinduer. Jeg ropte og styrte på. Naboene var ikke hjemme - eller så ville dem ikke åpne. Til slutt ringte jeg purken og fortalte hva som hadde skjedd. Mens jeg sto og snakket, kom plutselig hun som liksom hadde "tatt-sitt-eget-liv" gående. Jeg spurte hvor I he**** hun hadde vært, om alt var bra og hun begynte f**** meg å le!
Hun sa det var bare ment som en liten spøk. LITEN SPØK!!!! Jeg sa akkurat hva jeg mente om henne og "spøken" hennes før jeg syklet hjem.

Jeg har ikke snakket med henne siden, hun har sendt meldinger og ringt i ett i hele kveld, bidd om unnskyld, men jeg orker ikke å snakke med henne.... jeg føler meg helt utslitt, både psykisk og fysisk... 

Hva synes dere her på kg om det hun gjorde? Burde jeg tilgi henne? :tristblå:

(beklager langt innlegg....)

Anonymkode: 1a236...ffb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare helt grusomt gjort. Ikke en venninne, og spesielt ikke en du bør beholde.
Så sykt ugreit!!!! Wow!

Anonymkode: 8e8b4...904

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun fortjener ikke å bli tilgitt. Hun hadde jeg blokkert i alle kanaler og aldri snakket med igjen.

Anonymkode: 78bd9...cc0

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig lov til å lyve om  noe sånt og å iscenesette et slikt opplegg? Hun risikerte jo at nødetatene ville rykke ut med blålys og sirener. Det kunne sikkery blitt dyrt for henne. 

I USA hadde du saksøkt henne og sørget for en klekkelig erstatning for den psykiske belastningen. 

Anonymkode: fa921...6f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, hun fortjener ikke å bli tilgitt. Hun hadde jeg blokkert i alle kanaler og aldri snakket med igjen.

Anonymkode: 78bd9...cc0

Jeg også. Sånne folk er det ikke verdt å ha i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke helt frisk den jenta der! Kutt henne ut!

Anonymkode: 9b3eb...6e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp henne, for dette vil kanskje gjøre at du aldri greier å stole på henne igjen?

Din mentale helse er alt for viktig til at du kan ha noen i livet ditt som tråkker rundt på den. 

Anonymkode: c2f30...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ei som jeg har hatt kontakt med nå i snart 2 år hadde det jævlig morsomt med å spille at hun hadde tatt sitt eget liv. Jeg har tidligere fortalt henne om min eldre bror som hang seg selv på gutterommet for 1 år siden og at jeg har slitt med en del depresjoner og mørke tanker etter hendelsen. Selvmord er et vanskelig tema for meg å snakke om.... 
I dag da jeg sto opp hadde jeg fått hundrevis av meldinger fra henne. Jeg hadde ikke hørt dem siden jeg hadde mobilen på lydløs. Hun skrev at hun syntes livet var for tungt og at hun ikke orket å leve mer. Siden jeg ikke hadde svart på noen av meldingene hennes hadde hun skrevet at jeg ikke brydde meg om henne og avsluttet med et "adjø" Jeg skyndet meg å skrive, men jeg var ikke raskt nok, for før jeg kom halvveis i skrivingen, sendte hun et bilde av to håndledd som var kuttet opp og dekket av blod. 

Jeg prøvde desperat å få tak i henne . Jeg ringte og ringte, og sende meldinger etter meldinger uten å få noe svar eller annet livstegn tilbake. Jeg kjente angsten melde seg, fikk nesten ikke puste og jeg skalv ukontrollert på hendene. Jeg var rett og slett på nippen til å få et panikkanfall.

Jeg så for meg de verste scenariene i hodet mens jeg hamret løst på alle dører og vinduer. Jeg ropte og styrte på. Naboene var ikke hjemme - eller så ville dem ikke åpne. Til slutt ringte jeg purken og fortalte hva som hadde skjedd. Mens jeg sto og snakket, kom plutselig hun som liksom hadde "tatt-sitt-eget-liv" gående. Jeg spurte hvor I he**** hun hadde vært, om alt var bra og hun begynte f**** meg å le!
Hun sa det var bare ment som en liten spøk. LITEN SPØK!!!! Jeg sa akkurat hva jeg mente om henne og "spøken" hennes før jeg syklet hjem.

Jeg har ikke snakket med henne siden, hun har sendt meldinger og ringt i ett i hele kveld, bidd om unnskyld, men jeg orker ikke å snakke med henne.... jeg føler meg helt utslitt, både psykisk og fysisk... 

Kutt henne ut.

spille på psyken din er helt jævlig.

For et grusomt menneske.

Slikt tilgir man aldri.

Fy faen..

Anonymkode: c92e3...1f4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun vist andre tegn på å være en sjuk psykopat, eller var dette første stunt?

Anonymkode: c8ce6...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldri snakk med henne igjen. Fysj for et bedritent menneske. 

Anonymkode: 1e338...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er tydeligvis psyk, for slikt er ikke vanlig å gjøre mot noen, aller minst mot noen man er glad i. Hun hadde vel behov for å føle seg sett og elsket, men gikk fram på verdens mest giftige, og slemme, måte.

Dette mennesket hadde jeg absolutt ikke ønsket å beholde i mitt liv, og du skylder henne ikke engang noen forklaring. Du kan helt fint unngp henne og hennes mennesker. Hun vet hva hun gjorde. Blokker henne, så du ikke blir såret av slemme meldinger hun eventuelt kan finne på å sende for å trigge deg til å svare...

Og du TS. Jeg vil bare sende deg en svær klem. Du har gått gjennom mye og du fortjente absolutt ikke dette. Så flink du er som setter grenser for deg selv ❤️

Anonymkode: 3146e...aae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, med slike venner trenger du seriøst ikke uvenner!! Kom deg vekk fra den relasjonen så fort som overhode mulig...... Run Forrest, run!!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg faktisk aldri tilgitt, og jeg er en person som vanligvis kan tilgi litt for mye!

Du fortjener bedre enn det der ts, for en rystende oppførsel fra en såkalt "venn"! Har ikke ord..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tilgitt noe. Høres ut som en svært ustabil og uempatisk person som spøker med noe sånt. Det hadde vært en helt uakseptabel spøk selv mot en person som ikke har opplevd det TS har gjort - men det er jo enda verre situasjonen tatt i betraktning. 

Sånne folk trenger du ikke i livet ditt TS! 

Anonymkode: d147e...8af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er syk og hun drar deg med ned i dragsuget. Slike venner trenger du ikke ts, kutt kontakten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye rart folk holder på med, ikke greit. 

Anonymkode: d99df...a84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt uakseptabelt. Hadde holdt meg langt unna.

Anonymkode: 8a9c0...f58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...