Gå til innhold

Tidligere mobber har flyttet inn i samme blokk. Blir fysisk dårlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Viktig å huske at hjernen ikke er ferdig utviklet før i midten av 20- årene. Det dummeste dj kan gjøre er hevn i voksen alder!

Anonymkode: aeefa...aa8

Så derfor er det greit å mobbe ett annet menneske? Nei vettuhva. Nå må du vise litt respekt her til ts! Aldri greit å være slem. Selv barn og ungdommer forstår hva de gjør galt om de har vett å forstand i orden.

Anonymkode: 769fb...c59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært innom tanken, men der stikker det en faen i meg og. Ikke pokker om jeg skal flytte på grunn av henne.

Anonymkode: 2d261...bb8

Nei det skal du ikke. Ignorer henne. Det kan hende hun synes det er ubehagelig å bo i samme blokk som deg.

Anonymkode: e20e4...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen gode råd, men føler med deg🩷. For det tilfelle at du skulle møte på vedkommende, så kan det være lurt å forberede seg på hva du eventuelt skal si. 

Anonymkode: 57c4e...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for tips. Skal se på det. Er dette noe fastlegen må henvise til?

Nei, man kontaker dem direkte, så får man en kort kartleggingssamtale, og så timer, dersom man kvalifiserer. De henviser videre, dersom de mener du trenger mer hjelp, og du velger selv om journalen skal deles med fastlege. Google "rask psykisk helse" og kommunen du bor i. Er desverre ikke alle steder de tilbyr dette enda. 

Anonymkode: 46cc2...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg unnskylder på ingen måte ts sin mobber, eller mobbere generelt. Og høres forferdelig ut å komme i den situasjonen at man må møte på vedkommende hele tiden. 

MEN. I det innlegget du siterer. At en person som har plaget og mobbet andre (og dermed også hatt det vondt med seg selv) tar seg sammen, får det bedre og ønsker å hjelpe andre/jobbe med mennesker, sier meg at de har skjerpet seg og fått orden på livet sitt. Det betyr ikke at tidligere ofre skal måtte stå å applaudere, men en tidligere mobber er trossalt også et menneske. Det er da mye bedre at vedkommende har lært av sine feil, enn at de aldri lærer og fortsetter mobbingen også i sitt voksne liv. 

Anonymkode: 030bc...84a

Det er jo ikke for gitt det. Vi har en liten gruppe mennesker i klassen som regelrett mobber andre medelever i klassen. Problemet er at det foregår såpass subtilt at de er vanskelig for studieveiledere å ta de på det. Dette er i barnevernspedagog-utdanningen... Syns ikke akkurat oppførselen deres tilsier "skjerpet seg og vil hjelpe andre". Nå vet jo riktignok ikke jeg hvordan disse menneskene var før de begynte der, men jeg antar at de ikke plutselig begynte å oppføre seg sånn nå, etter at de begynte der. 

Anonymkode: cba29...357

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, man kontaker dem direkte, så får man en kort kartleggingssamtale, og så timer, dersom man kvalifiserer. De henviser videre, dersom de mener du trenger mer hjelp, og du velger selv om journalen skal deles med fastlege. Google "rask psykisk helse" og kommunen du bor i. Er desverre ikke alle steder de tilbyr dette enda. 

Anonymkode: 46cc2...5e7

Ok ,takk. Skal se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Huff ja 😔, det er jo også typisk at tidligere mobbere skal begynne i yrker hvor de skal hjelpe andre også. Vet også at andre tidligere mobbere fra skolen har utdannet seg til både politi, sykepleiere og leger innen psykiatri. Takk for svar ❤️

Psykopater og narsissister søker seg til slike jobber der de kan få makt posisjoner og få tilgang til å plage og mishandle mennesker under dem med systemet som støtter dem i ryggen...

Anonymkode: 6b70d...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Psykopater og narsissister søker seg til slike jobber der de kan få makt posisjoner og få tilgang til å plage og mishandle mennesker under dem med systemet som støtter dem i ryggen...

Anonymkode: 6b70d...060

Nå må du gi deg

Anonymkode: 030bc...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse deg om boka "Tilbake til NÅTID" fra Modum . Vi hadde den på traumekurset jeg gikk på dps. Jeg har fått kompleks PTSD pga mobbing . Jeg bruker boka flittig ennå og har lært meg teknikker jeg bruker til dagen. treffer også på tidligere mobbere her jeg bor. 

Og ikke minst, en stor klem!! 

Anonymkode: cda42...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil tipse deg om boka "Tilbake til NÅTID" fra Modum . Vi hadde den på traumekurset jeg gikk på dps. Jeg har fått kompleks PTSD pga mobbing . Jeg bruker boka flittig ennå og har lært meg teknikker jeg bruker til dagen. treffer også på tidligere mobbere her jeg bor. 

Og ikke minst, en stor klem!! 

Hei, ikke jeg som er TS, men jeg lurte på om du kunne sagt litt om hva dere lærte på traumekurset, om dere fikk noe mer oppfølging etter det, lengde o.l. Jeg leser alle snakker om "ressurser" og verktøy og jeg forstår ikke helt hva som legges i det. Har gått til behandling selv, men vet ikke om jeg lærte så mye verktøy. 

Anonymkode: 4b49e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei, ikke jeg som er TS, men jeg lurte på om du kunne sagt litt om hva dere lærte på traumekurset, om dere fikk noe mer oppfølging etter det, lengde o.l. Jeg leser alle snakker om "ressurser" og verktøy og jeg forstår ikke helt hva som legges i det. Har gått til behandling selv, men vet ikke om jeg lærte så mye verktøy. 

Jeg er skikkelig dårlig på å forklare. Men jeg lærte om triggere, hva som skjer med kroppen, hvorfor det skjer. Det viktigste jeg lærte var at det er normale reaksjoner på en unormal hendelse. Jeg lærte å finne et sted jeg følte jeg trygg som jeg kan gripe fatt i når jeg blir trigget for å dra meg tilbake og ikke bli i traumet. Noen bruker en ring de fikk av sin bestemor som de snurrer på . For meg er det å lukke øynene og si ordet sjø. Da strømmer det på meg masse gode minner og kroppen begynner å slappe av og kommer tilbake til nåtiden og ikke blir hengende igjen i gamle minner. Vet ikke om noe av dette høres forståelig ut, men det fungerer.  Jeg har ennå dager der jeg ikke klarer å dra meg ut igjen så fort hvis jeg blir trigget. Er jeg på en butikk eller noe da så må jeg gå ut eller inn på et prøverom  slik at jeg skjermer meg selv mens jeg prøver å få kontrollen igjen.  Vet ikke om du ble noe klokere av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er skikkelig dårlig på å forklare. Men jeg lærte om triggere, hva som skjer med kroppen, hvorfor det skjer. Det viktigste jeg lærte var at det er normale reaksjoner på en unormal hendelse. Jeg lærte å finne et sted jeg følte jeg trygg som jeg kan gripe fatt i når jeg blir trigget for å dra meg tilbake og ikke bli i traumet. Noen bruker en ring de fikk av sin bestemor som de snurrer på . For meg er det å lukke øynene og si ordet sjø. Da strømmer det på meg masse gode minner og kroppen begynner å slappe av og kommer tilbake til nåtiden og ikke blir hengende igjen i gamle minner. Vet ikke om noe av dette høres forståelig ut, men det fungerer.  Jeg har ennå dager der jeg ikke klarer å dra meg ut igjen så fort hvis jeg blir trigget. Er jeg på en butikk eller noe da så må jeg gå ut eller inn på et prøverom  slik at jeg skjermer meg selv mens jeg prøver å få kontrollen igjen.  Vet ikke om du ble noe klokere av dette. 

❤️ Tusen takk. Dette satte jeg veldig pris på!

Jeg har boken Tilbake til nåtid, men jeg har følt det var litt uangripelig og at jeg føler meg uvel hver gang jeg forsøker å lese i den. Men det minner meg om det jeg leste i innholdsfortegnelsen, kanskje jeg bare må roe meg litt mer først, før jeg kan dra nytte av det. 

Jo, ble klokere. Håper bedringen fortsetter, og at det blir færre og færre tunge dager og tider. 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...