Gnå Skrevet 5. mars #41 Del Skrevet 5. mars Altså, hvis du spiser så mye godteri+++ nå, vil du ha STOR nytte av å kutte det ned til bare 100 kcal om dagen - både med tanke på vektnedgang og helse generelt. Spørsmålet er vel om kanskje overgangen blir for stor? Har du vurdert å ta det litt mer skritt for skritt? Også må du jo selv prøve å finne ut om du klarer å holde deg til bare 100, eller om du er en av dem går all in når de først starter. Her tror jeg rett og slett det bare er forskjell på folk Siste tips: Fokuser på hva du bør/kan spise, fremfor hva du skal unngå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #42 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts ønsker en bekreftelse på at det er greit med belønning i form av snop hver kveld. Det er ikke sunt for kropp eller psyke. Belønning i form av mat og snop er en oppskrift på spiseforstyrrelser og fedme. På sikt er det best for kroppen å kutte alt sukker. Sukker er en inflammatorisk smakstilsetning. Ikke bra for kroppen på noen måte. Anonymkode: bcc93...135 Det er sant, men kaloritelling i seg selv er usunt. Og spise bittelitt snop hver kveld som « belønning « høres dumt ut. Da er det bedre og kutte ut helt for en periode og bli kvitt avhengigheten. Så blir det naturlig at man koser seg med større mengder innimellom når man får et naturlig forhold til mat og sukker. Rart at det alltid er overvektige som må «måle opp» og spise 1/3 kakestykke i bursdag , imens slanke spiser 2-3 stykker? Det er fordi vi ikke spiser det hver dag. Anonymkode: 8d463...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #43 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ts : Ser for meg at det vil gjøre meg veldig sulten. Jeg kan som sagt ikke telle kalorier da jeg har vært sykelig opptatt av det tidligere. Hvis jeg skal bli med på kalori regnestykket så ser jeg mer for meg : Lunsj: 500 kcal Middag: 6-700 kcal Kveldsmat: 400 kcal Snacks: 100 kcal Anonymkode: fe793...512 Forslaget ditt har færre kalorier enn forslaget til den du svarte. Hvordan du fordeler måltidene er opp til deg. Jeg personlig foretrekker å spise 4 ca like store måltid. Anonymkode: c8c2b...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 5. mars #44 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva med Lunsj: 600 kalorier Middag: 800 snacks: 500 holder dette? Anonymkode: d5270...1f1 Det holder❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #45 Del Skrevet 5. mars Jeg er enig med den som sier at du bør spise mer enn du legger opp til. Du kommer til å bli ekstremt sulten og det er vel egentlig oppskriften på å sprekke. Hva med 2500 kcal om dagen nå i starten, så kan du heller trappe ned etterhvert som du går ned og du vil trenge færre kalorier? Her er mitt forslag til fordeling! Frokost 500 kcal Lunsj 500 kcal Middag 900 kcal Kveldsmat 300 kcal Godteri 300 kcal Og du, ikke hør på de som prøver å demotivere eller trykke deg ned. De overtar alltid alle kostholdstråder og ingen med så mye som 23 i BMI slipper unna... Anonymkode: 93037...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #46 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.27): Ts: Jeg kan ikke telle kalorier fordi jeg blir da helt fanatisk og klarer ikke å tenke på annet enn mat. Jeg veier i dag 150 kg og spiser ihvertfall 5000 kcal om dagen. Spise nesten bare sukker og ikke mye mat. Så underskudd ved å spise «normal» mat vil jeg nok havne på uansett. 100 kcal er tydeligvis uansett fy og da kan jeg nesten bare drite i å prøve fordi da sprekker jeg før jeg har begynt. Anonymkode: fe793...512 100 kcal er ikke « fy», men du motsier deg selv litt? Du har, med veldig mange andre, negativ opplevelse og resultat ved og telle kalorier, så hvorfor skal du telle disse 100 snacks kcal? Selvsagt skal du prøve, men om snacksen blir 180 eller 192 kcal i steden for 100, spiller det noen rolle? Kanskje den en dag også blir 0 ? Du vil jo gå ned i vekt uansett når du spiser mindre Ila hele døgnet, men ja det er veldig mange som har sprukket på og telle snackskslorier, så vi mener nok bare og gi deg råd, som det virket som du ba om. jeg hadde aldri klart, og jeg vet ikke om så mange andre heller som hadde klart, og spise 100 kcal av en sjokolade og la resten ligge. Gjorde det på 90 tallet med Grete rhode og « kosemerker» , men gikk jo bare og tenke på resten av sjokoladen hele kvelden.. og sprakk . Anonymkode: 8d463...b90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #47 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): 100 kcal er ikke « fy», men du motsier deg selv litt? Du har, med veldig mange andre, negativ opplevelse og resultat ved og telle kalorier, så hvorfor skal du telle disse 100 snacks kcal? Selvsagt skal du prøve, men om snacksen blir 180 eller 192 kcal i steden for 100, spiller det noen rolle? Kanskje den en dag også blir 0 ? Du vil jo gå ned i vekt uansett når du spiser mindre Ila hele døgnet, men ja det er veldig mange som har sprukket på og telle snackskslorier, så vi mener nok bare og gi deg råd, som det virket som du ba om. jeg hadde aldri klart, og jeg vet ikke om så mange andre heller som hadde klart, og spise 100 kcal av en sjokolade og la resten ligge. Gjorde det på 90 tallet med Grete rhode og « kosemerker» , men gikk jo bare og tenke på resten av sjokoladen hele kvelden.. og sprakk . Anonymkode: 8d463...b90 Ts: Fordi 100 kcal er noe håndfast. Om det er 90 eller 120 kcal er ikke så viktig. Tanken er å kjøpe noen små bokser og «preppe» ting jeg liker veldig godt og da la det være ca 100 kcal i boksene. Da har jeg lov til å ta en slik, men ikke mer den dagen. Håper er at det ikke vil gi dårlig samvittighet, men en form for å gi meg lov til å spise litt, men ikke mer enn den boksen. Tenker det er forskjell på å lage istand disse 100 kcaloriene og telle all mat. Anonymkode: fe793...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #48 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.40): Altså, du spiser 75 biter eller noe sånt? Det er sykt mye!! Anonymkode: d5270...1f1 I går spiste jeg to Bixit-kjeks etter lunsj. Sjekket på pakken hvor mye det var... Tror det var 120 kalorier!!! I to små kjeks alene. 😵😵😵😵😵😵😵😵 Å fylle opp kalorier er virkelig null problem. Anonymkode: 5cb14...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #49 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.01): Jeg sliter veldig med vekt og å holde livsstilsendring i gang. Hvor ille vil det være om jeg unner meg 100 kcal på kvelden med noe jeg har lyst på? Anonymkode: fe793...512 Hvorfor skal du lage en så DUM vane for deg selv? Du skal jobbe mentalt med dette også, spiser du næringsrik mat skal du ikke gå sulten....3-4 måltider om dagen. Anonymkode: 2cb81...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #50 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts: Fordi 100 kcal er noe håndfast. Om det er 90 eller 120 kcal er ikke så viktig. Tanken er å kjøpe noen små bokser og «preppe» ting jeg liker veldig godt og da la det være ca 100 kcal i boksene. Da har jeg lov til å ta en slik, men ikke mer den dagen. Håper er at det ikke vil gi dårlig samvittighet, men en form for å gi meg lov til å spise litt, men ikke mer enn den boksen. Tenker det er forskjell på å lage istand disse 100 kcaloriene og telle all mat. Anonymkode: fe793...512 Hvis du ikke har klart å kontrollere kalori inntaket til nå, hvordan tror du at du skal klare å holde deg til 100 kalorier? Ihvertfall når du da har mer enn akkurat de 100 kaloriene i hus. Anonymkode: ca8be...cd8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 6. mars #51 Del Skrevet 6. mars Ja det går an! Dessuten fins det mange sukkerfrie alternativer! Sukkerfri kokosboller for eksempel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. mars #52 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.32): Hvordan greier en å spise 5000 kcal om dagen? Det lurer jeg virkelig på. Anonymkode: 549b5...7ca Det er ikke vanskelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 6. mars #53 Del Skrevet 6. mars Det viktigste er at du ikke lar det skli ut. Kan jo gjerne lage en liten liste for deg selv over ting du kan spise for 100 kal. Det er overraskende mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #54 Del Skrevet 6. mars Irja skrev (4 minutter siden): Det er ikke vanskelig.. det er jo sykt mye Anonymkode: d5270...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #55 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.27): Ts: Jeg kan ikke telle kalorier fordi jeg blir da helt fanatisk og klarer ikke å tenke på annet enn mat. Jeg veier i dag 150 kg og spiser ihvertfall 5000 kcal om dagen. Spise nesten bare sukker og ikke mye mat. Så underskudd ved å spise «normal» mat vil jeg nok havne på uansett. 100 kcal er tydeligvis uansett fy og da kan jeg nesten bare drite i å prøve fordi da sprekker jeg før jeg har begynt. Anonymkode: fe793...512 100kcal er veldig lite. Høres ut som du kommer til å slite hvis du går for hardt ut, når du spiser så dårlig og veier så mye. Jeg hadde helle fokusert på næring i ditt tilfelle. Havregrøt med frø og nøtter til frokost. En salat med proteiner til lunsj, eventuelt knekkebrød av frø med feit fiskepålegg. Rent kjøtt og masse grønnsaker til middag. Og så kanskje cottage cheese med rørte bær til kvelds. Ikke ha fokus på kalorier, men sunn naturlig mat. Anonymkode: d5e83...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. mars #56 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er jo sykt mye Anonymkode: d5270...1f1 Det er sykt mye ja, men det er ikke vanskelig for mange å spise 5000 kalorier på en dag. En Grandiosa til middag, en stor skokoladeplate, chips og brus til kvelds: bare dette er 3000 kalorier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #57 Del Skrevet 6. mars Jeg tror jeg skjønner hva du tenker. Nå er jeg selv slank, (165 cm og 54 kg) men jeg må ofte jobbe hardt, både fysisk og mentalt for å ha den kroppen jeg ønsker å ha. Jeg også elsker søtsaker og kjenner meg veldig igjen i det å måtte ha litt av det hver dag for å klare å begrenset meg. Å kutte ut snop 100% er ikke for meg, det fører til sprekk og vektoppgang. Jeg syns det høres ut som en veldig god idé å kose seg med disse 100 kcal med snop på kvelden, så fremt dette fungerer for deg. For meg fungerer det som sagt veldig godt, mens for andre fungerer det bedre å kutte 100% for å miste søtsuget. Jeg har prøvd å kutte mange ganger, men klarte aldri å bli kvitt søtsuget. Anonymkode: d07df...8b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #58 Del Skrevet 6. mars Irja skrev (32 minutter siden): Det er sykt mye ja, men det er ikke vanskelig for mange å spise 5000 kalorier på en dag. En Grandiosa til middag, en stor skokoladeplate, chips og brus til kvelds: bare dette er 3000 kalorier. Mangler fortsatt 2000 og det er inne mange som klarer en grandis, en plate sjokolade og chips med brus til altså Anonymkode: d5270...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. mars #59 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mangler fortsatt 2000 og det er inne mange som klarer en grandis, en plate sjokolade og chips med brus til altså Anonymkode: d5270...1f1 Ja, de er det vel ikke noe problem å få klemt inn i dagen før middagstid.. Jeg har slitt med overspising i mange år, og 5000 kalorier var helt vanlig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #60 Del Skrevet 6. mars Svaret på spørsmålet er: Ja, du kan unne deg snacks for 100 kalorier. Gjør det på den måten som funker for deg. Jeg heier på deg! Et tips: det som fungerer for meg er å spise proteinrikt med mye grønnsaker. Fikk faktisk på meg en bukse som ikke har passet på mange år i dag. Anonymkode: dd406...ac5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå