Gå til innhold

hvor mye betaler dere i husleie


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hvor mye betaler dere i husleie og hva blir sett på som dyrt ? hvor mye penger er man villig til å bruke på husleie / huslån osv? og hvor stort innhogg gjør husleia/ huslån i deres pengebeholning?

jeg leier nå og bataler 4000 i måneden for et gammelt hus. har nå sett på et hus til 6000 i måneden . det er stort og ganske nytt og vi har store muligheter for å kunne få kjøpt det etter hvert, så det frister.

er det mye å betale 6000 i måneden?

takknemlig for svar fra dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel helt an på hvor i landet det er. Jeg leide ut min etteroms i et attraktivt strøk i Oslo for 5800,-. Det var ikke mer enn jeg hadde i utgifter på leiligheten, så vel, det er mye penger, men dyrt for en slik bolig der, nei, det var det ikke.

Jeg kjenner en som bor i et enda mer attraktivt strøk i byen, han betaler nesten 7000,- for tilsvarende leilighet. Dyrt, ja, mye penger? Helt klart!

Mulig å få en tilsvarende bolig billigere? Nope.

I utkantstrøk - på bygdene - langt fra byen - drabantbyer også, for den saks skyld, er det rimeligere.

Et stort hus for 4000,- eller 6000,- i mnd er billig. Uansett hvor det er, tror jeg. Noe vi i Oslo eller i nærheten bare kan drømme om.

Hvor mye man skal betale, avhenger altså av hvor man velger å bo. Og jada, jeg vet at ikke alle kan velge, for man må jo ha jobb og sånn, det vet jeg - men mange kan få mer bolig for pengene hvis man gidder å flytte ut av byen (Oslo). Vi man bo i sentrum, må man betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye betaler dere i husleie og hva blir sett på som dyrt ? hvor mye penger er man villig til å bruke på husleie / huslån osv?  og hvor stort innhogg gjør husleia/ huslån i deres pengebeholning?

jeg leier nå og bataler 4000 i måneden for et gammelt hus. har nå sett på et hus til 6000 i måneden . det er stort og ganske nytt og vi har store muligheter for å kunne få kjøpt det etter hvert, så det frister.

er det mye å betale 6000 i måneden?  

takknemlig for svar fra dere:)

Jeg betalte 4000 for en 55 kvadratmeter leilighet...Nå har jeg og sambo 1500 hver i husleie ...men det er et gammelt hus..fra århundreskiftet.Det er på 100 kvadrat ca.

6000 er ganske vanlig nå til dags egentlig..

men jeg hadde forsåvidt lagt på 3-4000 til om jeg kunne og kjøpt meg noe til 1.200.000 istedenfor om husleien min var så dyr Og heller betalt til meg selv..men det er en en mulighet vi har her jeg bor..

I oslo og slikt er det vesentlig dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 4000,- i mnd altså 1500,- hver for en leilighet ganske sentralt på 84 kvadrat i Drammen. Vi har også 3 boder som hører til og deler vaskerom med han i 2. etg, så vi har litt i overkant av 100 kvadrat og boltre oss på.

Leiligheta er "godt brukt" som jeg pleier å si, for jeg er vant til atskillig bedre kvalitet enn dette :roll: Men leiligheta er helt grei, siden jeg kan bo her mener jeg :roll: , og han kunne lett fått det dobbelte for den.

Vi har vært heldige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et gammelt, slitent hus like ovenfor sentrum i Skien (i nærheten av Ibsens barndomshjem:) ). Det er 50/50 landlig og sentralt. Vil bare få sagt at huset er ikke pusset opp på lenge og vi har do i gangen (deler heldigvis ikke med oss da andre leietakere har sin egen), - ellers er det greit.

Vi betaler 2700,- Det var sjokkpris og vi var heldigvis de første som så på leiligheten (som forøvrig stod klassifisert som hybel)

Leiligheten målte vi nylig til å være 85 kvadratmeter stor.

Så som dere skjønner, flytter ikke vi på oss på en stund! (griseflaks egentlig). Dog så er det mange mangler og ulemper med huset, da. Men det må vi nesten regne med til den prisen.

: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sambo och jag bodde i Oslo för tre år sedan och vi betalade då 8000 norske kroner för en 1,5 rums lägenhet på 42 kvadrat. Den var relativt fräsch, men vi saknade bland annat frys, diskmaskin och tvättmaskin. Lägenheten låg mycket centralt och i ett lugnt och fint område. Vi trivdes superbra i lägenheten och tyckte att den var värd varenda krona!

Nu bor vi i en kuststad i Norrland och har köpt en radhuslägenhet i två våningar på 112 kvadrat med gräsmatta både bak och fram. Vi betalar knappt 7000 svenska kronor. Standarden är hög här med bland annat två toaletter (varav den ena är enorm med badkar och ny tvättmaskin), _stor_ kyl och frys, diskmaskin, egen vind, fristående förråd, bilplats, tillgång till föreningens egna jympahall och deras samlingslokal (för sextio pers.). Tilläggas ska att vi bor ca 3 kilometer från centrum, men har nära till både affär och post.

Kontentan av detta är väl densamma som i Tusenfryds inlägg, dvs. att om hyran är dyr eller inte kommer först och främst på var lägenheten ligger. Att bo centralt i stora städer kostar pengar. Väljer man att bo en bit utanför storstadsområdet eller i en mindre stad, blir priserna betydligt rimligare och då kommer priserna mycket an på standarden i lägenheten. Det är åtminstone min erfarenhet.

Hilsen

Donborwen

- som då och då, trots den dyra hyran där och att hon trivs bra där hon bor nu, saknar Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi betaler 4000,- i mnd altså 1500,- hver for en leilighet ganske sentralt på 84 kvadrat i Drammen.

Jeg trodde 1500 + 1500 ble 3000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6000,- i mnd for en ny kjeller-leillighet i nærheten av byen da jeg bodde der. Svindyrt synes jeg... Selv om den var på 80 kvadrat og fullt møblert...

Nå bor jeg sammen med sambo som har huslån i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 8500,- pr. mnd. i renter og avdrag på huset vårt.

Hadde mye egenkapital når vi kjøpte huset...så vi sitter derfor med et lån på 750000,- (huset kostet 1,5 mill.).

Ifht. en del av våre venner betaler vi lite i "husleie".... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier en leilighet på ca. 55kvm i "rikmannstrøk", midt mellom Asker sentrum og Sandvika. Vi betaler 5000pr mnd + strøm, og det er faktisk BILLIG her... *kremt*

Vi har en drøm om å kjøpe, men vi har ikke sjans til å ha råd til å kjøpe her i nærheten. Vi vil ikke kjøpe en leilighet på 60kvm, det synes vi blir for lite når vi skal ha barn og kanskje blir det jo flere barn etterhvert.. Men hvis vi vil ha et sted å bo (kjøpe) i sånn ca. 80-100kvm så finner vi ingenting under 1mill... Vi vil rett og slett ikke bo oss ihjel, så vi har ikke sjans til å ta opp et lån på over en mill.

Så da blir det leie inntil videre, meeen... En vakker dag skal vi flytte litt nordover igjen...

"Det er det samma å hen je er i væla, så lenge je ser Mjøsa" :ler: M.a.o. vi vil tilbake til Hamar, der har vi lagt igjen våre hjerter.... For her i Asker ser vi da ikke Mjøsa... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil dere høre noe som er spinn-vilt?

Jeg betaler 7.300 for et rom i et kollektiv!

Det er helt sykt mye, det vet jeg. Men jeg får det dekket av jobben heldigvis.

Jeg deler med 4 andre, og vi bor på ca 300 kvm.

Stive priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 4500 + strøm for en 35 kvm liten hybelleilighet i en kjelleretasje. Det er lytt der, ingen bod, men den er nyoppussa, lys og fin.

og den ligger i Oslo, 37 min fra majorstua med trikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, tror det er 980 kroner i måneden vi betaler nå, det gikk opp fra 950 for noen måneder siden. Det er en alminnelig treromsleilighet, 10 min fra Oslo sentrum og 10 min fra marka. Og nei, det mangler ingen nuller på tallene, vi leier hos besteforeldrene mine, derav beløpet. :) Heldige vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor på vestkanten i Oslo og leier en del av en tomannsbolig sammen med 3 andre. Vi betaler til sammen 12000 imnd + strøm. Jeg betaler bare 2600 imnd fordi jeg har det minste soverommet. Vi har mikro, tv, video, oppvaskmaskin, vaskemaskin og vannkoker :)

Selv synes jeg det er billig - i hvertfall mitt rom, men det er litt trangt. Jeg bruker det bare til å sove på, vi har jo en stooor felles stue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei :D

Vi bor i Groruddalen og betaler 2800 i mnd for en leilighet på 79 kvm.I leien går det inn bruk av vaskeriet og strøm i oppgangen.Vi har også 2 kjellerboder og 1 kjølebod.

Strømmen er ca 3000 i kvartalet og vi har bare 30000 igjen på lånet av leiligheten så er den 100% vår.

hilsen

indianlady :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 3700 for en studentleilighet på ca. 50 kvm. Strømmen kommer i tillegg, og vi betaler for bruk av fellesvaskeri. Ikke så verst, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 10200,- i mnd på huslånet vårt. Har en del gjeld på det, men vi betaler det ned på 15 år. Huset har et bruttoarel på 216 kvm og boareal på 135 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...