Gå til innhold

Dobbel dose Ovitrelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen som har slitt med omme eggposer erfaring med dobbel dose Ovitrelle, og hva var effekten? :) 

Anonymkode: 4c0dc...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aldri hørt om at man får dobbel dose.. Hva har dobbel dose eggløsningspøryte med innholdet i eggposene å gjøre? Innholdet "produseres" jo lenge før man tar noe medikamenter. 

Anonymkode: 0ff5d...ad1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aldri hørt om at man får dobbel dose.. Hva har dobbel dose eggløsningspøryte med innholdet i eggposene å gjøre? Innholdet "produseres" jo lenge før man tar noe medikamenter. 

Det skal visstnok hjelpe eggene å løsne (dersom man sliter med «tomme» eggposer) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det skal visstnok hjelpe eggene å løsne (dersom man sliter med «tomme» eggposer) :) 

Tomme som ikke eggløsning egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (26 minutter siden):

Tomme som ikke eggløsning egg?

De defineres ofte som tomme når egget ikke er klart til å tas ut / har løsnet fra folliklen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke har løsnet fra folliklen** skulle det stå. Feks så kan dette skje dersom man tar eggløsningssprøyen for sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De defineres ofte som tomme når egget ikke er klart til å tas ut / har løsnet fra folliklen

Som cyster? Jeg har pcos og mange tomme poser som blir liggende og dermed cyster 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (2 timer siden):

Som cyster? Jeg har pcos og mange tomme poser som blir liggende og dermed cyster 

Nei. At egget ikke er klart for eggløsningen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett..men jeg har bare satt en dose. Du får jo dette når egget er riktig str og hjelper det å slippe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (4 timer siden):

Sånn sett..men jeg har bare satt en dose. Du får jo dette når egget er riktig str og hjelper det å slippe 

Dette er ment til de som har slitt med tomme egg fordi eggene ikke blir klare med kun en dose Ovitrelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ment til de som har slitt med tomme egg fordi eggene ikke blir klare med kun en dose Ovitrelle :)

Hmmm aldri hørt om...da letzerol er jo det som gjør eggene klare til å vokse og kunne bli eggløsning..og ovittell er for at egget skal slippe...ikke vokse mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (2 timer siden):

Hmmm aldri hørt om...da letzerol er jo det som gjør eggene klare til å vokse og kunne bli eggløsning..og ovittell er for at egget skal slippe...ikke vokse mer..

Ja, ovitrelle gjør at egget skal slippe. Men for de som sliter med tomme follikler kan dobbel dose hjelpe fordi en enkelt dose kanskje ikke nok for at alle eggene skal slippe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle eggene skal slippe? 

Man vil ikke at alle eggene skal slippe... Ved uttak skal de ikke slippe, ved naturlig - vil man helst ha 1 egg som slipper.. 

Forstår absolutt ikke dette med dobbel dose Ovitrelle og tomme poser i det hele jeg 😂  Tror jeg må spørre ivf legen for å forstå. 

Letrozol modner egg og utvikler flere enn 1 ett per syklus - ovitrelle gir eggløsning.. 🤷‍♀️ 

Lærer stadig noe nytt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alle eggene skal slippe? 

Man vil ikke at alle eggene skal slippe... Ved uttak skal de ikke slippe, ved naturlig - vil man helst ha 1 egg som slipper.. 

Forstår absolutt ikke dette med dobbel dose Ovitrelle og tomme poser i det hele jeg 😂  Tror jeg må spørre ivf legen for å forstå. 

Letrozol modner egg og utvikler flere enn 1 ett per syklus - ovitrelle gir eggløsning.. 🤷‍♀️ 

Lærer stadig noe nytt.. 

Hvis man googler dobbel Ovitrelle ser man at dette har vært brukt som tiltak hos de som har slitt med tomme follikler (med god effekt) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis man googler dobbel Ovitrelle ser man at dette har vært brukt som tiltak hos de som har slitt med tomme follikler (med god effekt) :) 

Da har du andre resultater på Google enn meg  🙈😂  For jeg får kun opp ang dobbel dose Letrozol etterfulgt av dobbeldose ovitrelle 🤷‍♀️🙈   

Men igjen - Google tilrettelegger for hva man ellers har undersøkt og googlet. 

Stadig arti å lære noe nytt og ulike behandlingsmetoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hei Ts, jeg har ikke forsøkt det selv med har lest på andre IVF forumer om kvinner som har hatt god effekt fra dobbel dose Ovitrelle. Jeg har samme problemet, at få egg løsner fra eggposene ved egguthenting og skal diskutere nettopp dette med min fertilitetslege neste gang. Har også hørt om dobbeltriggere, med to typer trigger, f.eks ovitrelle og gonapeptyl(tror jeg det het...?) som jeg også skal snakke med legen om. :)

Anonymkode: 5a022...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei Ts, jeg har ikke forsøkt det selv med har lest på andre IVF forumer om kvinner som har hatt god effekt fra dobbel dose Ovitrelle. Jeg har samme problemet, at få egg løsner fra eggposene ved egguthenting og skal diskutere nettopp dette med min fertilitetslege neste gang. Har også hørt om dobbeltriggere, med to typer trigger, f.eks ovitrelle og gonapeptyl(tror jeg det het...?) som jeg også skal snakke med legen om. :)

Anonymkode: 5a022...1b4

Spennende! Jeg drøftet det med legen vår og hun var positiv :) 

006530AA-27B5-4269-9747-1D8B15CD807C.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...