AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Har ei venninne som får meg til å føle meg som et monster fordi jeg gir beskjed om ting hun har gjort som ikke er greit. Hun oppfører seg som et såret stakkars menneske som det er synd på. Hun er veldig følsom, så tåler kanskje ikke å få beskjed. Men det hun har gjort er ikke greit. Likevel sitter jeg med følelsen av at det er jeg som har gjort noe galt ved å reagere. Har flere ganger sagt ifra om ting, men det eneste jeg sitter igjen med er at jeg har gjort noe forferdelig. Så blir hele situasjonen snudd opp ned. Er det noen som har opplevd lignende? Anonymkode: fcc17...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Del Skrevet 4. mars Narsissisten vil alltid være fornærmet for at du ikke lar de få fare fritt med deg. Anonymkode: 00b22...a41 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars Det er veldig vanlig om man har vært en people-pleaser i lang tid at når man først sier fra at man føler seg slem. Jeg har kjent på det samme du beskriver. I ettertid ser jeg hvor utrolig ettergivende jeg har vært, og at grensene jeg satt skulle bare mangle. For meg var det beste å kutte ut den type mennesker. De som nyttegjør seg av at du ikke har noen grenser. Heier på deg i å fortsette å sette deg selv først. ❤️ Anonymkode: 8caa3...9c0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars du må nesten bidra med et konkret eksempel. dette blir for vanskelig å bedømme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Likevel sitter jeg med følelsen av at det er jeg som har gjort noe galt ved å reagere. Anonymkode: fcc17...ae9 Det er helt vanlig å føle på, men du må stole på deg selv - og tenke at du har handlet riktig. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt avstand fra denne venninen😊 Anonymkode: d3c4b...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Del Skrevet 4. mars Ja, bestevenninna mi var sånn før faktisk. Hun sliter med EUPF så hun har en del narsissistiske tendenser og kan ofte pådra seg "offer-rollen", men hun har blitt bedre nå etter et par år i behandling. Hadde nok ikke orket å være venn med henne om hun ikke aktivt jobbet med dette, men nå kommer hun som regel tilbake og beklager seg etter "episoder" hvor dette skjer. Anonymkode: 3cd2b...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars Det kommer jo an på hvordan du har reagert og hva du har reagert på. Anonymkode: 0465c...093 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars Dine grenser er uansett dine og hvis andre ikke liker det så får de sette sine egne grenser. Anonymkode: 75a7c...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars Kan ikke si akkurat hvilke situasjoner det er, men det ender alltid med at det er reaksjonen min på det hun har gjort som blir problemet. Jeg reagerer ved å konfrontere og si hva jeg mener. Men det tåler hun ikke. Ja, det er vel ikke vits i å fortsette med en slik relasjon. Anonymkode: fcc17...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars Synes dette er mer vanlig enn uvanlig. Om man er veldig grei med folk får man ingen takk for dette, men negative reaksjoner når man omsider sier nei eller setter grenser. Folk tar deg rett og slett som en selvfølge, og reagerer ikke på hvor skjevt og urettferdig ting er før de får et nei/blir satt grenser for. Av denne årsaken har jeg med årene kun vært raus ovenfor mennesker hvor dette går begge veier. Jeg har faset ut det å være tilgjengelig for mennesker som tar min hjelpsomhet og støtte som selvfølgelig. Jeg har ikke kuttet dem ut, men jeg er ikke lenger en de kan be om hjelp og støtte. Selv min egen søster, som bestandig tok det som selvfølgelig at jeg hentet, kjørte, var barnevakt og så videre, men sa nei hver gang jeg spurte tilbake. Jeg har noen nære der slikt går begge veier, og kun dem stiller jeg nå opp for, og strekker meg langt for. Anonymkode: e9c6c...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars Er det nazi å kreve å vite om man får besøk eller ikke?🫣Kom over tråden her jeg sitter med nybakte kjeks og enda ikke vet om besøket kommer😛Har sendt mld med “krav” om at jeg må vite om de ikke kommer. Fikk søndagen ødelagt av en som aldri kom, så begeret er nok litt fullt nå😬 Anonymkode: b3139...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kan ikke si akkurat hvilke situasjoner det er, men det ender alltid med at det er reaksjonen min på det hun har gjort som blir problemet. Jeg reagerer ved å konfrontere og si hva jeg mener. Men det tåler hun ikke. Ja, det er vel ikke vits i å fortsette med en slik relasjon. Anonymkode: fcc17...ae9 Det er veldig vanskelig å mene noe som helst om dette når du ikke klarer å gi et eneste eksempel. Anonymkode: 136d1...3c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke si akkurat hvilke situasjoner det er, men det ender alltid med at det er reaksjonen min på det hun har gjort som blir problemet. Jeg reagerer ved å konfrontere og si hva jeg mener. Men det tåler hun ikke. Ja, det er vel ikke vits i å fortsette med en slik relasjon. Anonymkode: fcc17...ae9 Spørsmålet er vel litt både hvordan du konfronterer henne, og hvor ofte. For jo, det er bra sette grenser, og det er bra si i fra når noen tråkker over de. Men samtidig kan det å si i fra også oppfattes som kritikk, hakking, og få motparten til å føle seg utilstrekkelig. Så lenge du ikke sier noe om hva hun har gjort galt, så kan det like fullt være du som er den som overreagerer, og du som har kjip oppførsel. For det kan være fryktelig vondt å stadig bli konfrontert med at man ikke er bra nok eller gjør ting riktig nok... Anonymkode: 38fab...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Del Skrevet 4. mars Jeg tenker at det her er helt avgjørende hva du flere ganger har sagt ifra om, og på hvilken måte. Anonymkode: 8c270...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå