Gå til innhold

Har du hørt om el allergi og hva tenker du om det?

Anbefalte innlegg

Jeg har en nabo med dette syndromet. Hun er jo "gal" generelt. Bor alene med en mann. Hun har el allergi og har også levert ut lapper i postkasser om hvor farlig dette er. Hun har selvfølgelig ingen mobil, hun mener trådløst gir oss hjerne kreft ,og hun skal nå flytte (🎉🎉🎉) fordi det er slike baser på tak med 4g eller 5g som er altfor nærme hennes hus😂 

Andre som virkelig tror trådløst stråling de farlig?

Anonymkode: c2fba...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at deg er tull.

Anonymkode: 5c3c6...b33

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å tro på det... Men samtidig så har det vart caser hvor folk, som har bodd i hus rett under høyspentledninger, har utvikla kreft alle sammen. Så kan kanskje være noe i det. Men kommer el-allergi som en reaksjon på å lese om slike ting, eller er det faktisk noe man kan føle? Må nok forskes mer på.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er et mer aktuelt tema for alternativ-underforumet

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Har hatt pasienter med såkalt el-allergi som krever at taklyset slås av i rommet, men å være påkoblet full overvåkning og ha ledninger mer enn en gjennomsnittlig norsk bolig en meter unna i nærmeste vegg er ingen problem. Ren psykiatri det der. 

Anonymkode: 77fa6...f98

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har nok et snev av allergi mot den elektriske stol.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pawn Hearts skrev (Akkurat nå):

De fleste har nok et snev av allergi mot den elektriske stol.

Dette handler om stråling fra trådløst nettverk😅ikke den gode gammeldagse elektriske stolen🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var mer vanlig på 1800-tallet og før det.

Anonymkode: c4f4a...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jåleri.

Anonymkode: 958ac...303

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette handler om stråling fra trådløst nettverk😅ikke den gode gammeldagse elektriske stolen🤣

Det er godstolen sin, ja!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente en kvinne som hadde det de mente kunne være el-overfølsomhet. 

Hun fikk det da hun var i 60-årene, og artet seg slik at hun fikk hodepine, smerter, og store væskende blemmer på huden da hun var hjemme, men oppdaget at hun ble bedre hver gang hun var på hytta (uten innlagt strøm)

Hun flyttet etterhvert til hytta på fast basis, men hver gang hun måtte på butikk, til lege, eller besøkte familie fikk hun hodepine og det samme utslettet igjen. 

Om det var el-overfølsomhet ble aldri bekreftet, men ingen, heller ikke legene, fant noen annen forklaring på plagene. 

Anonymkode: cc738...58f

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som mener han har det. Han har gått med en strålemåler i lomma som han ser på av og til for å følge med. Han får plager og smerter når han er i områder hvor strålemåleren gjør kraftig utslag.

Anonymkode: acb78...53d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kan det personen mener være skadelig stråling fra de nye strømmålerne og 5G? Mange har opplevd få hodepine og andre plager som dukker opp av de nye strømmålerne og 5G som er en mye høyere stråling enn det menneskekroppen tåler.

https://steigan.no/2022/09/skadelig-straling-kunder-til-retten-mot-nettselskapet-elvia-igjen/

Anonymkode: 32a7a...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men kan det personen mener være skadelig stråling fra de nye strømmålerne og 5G? Mange har opplevd få hodepine og andre plager som dukker opp av de nye strømmålerne og 5G som er en mye høyere stråling enn det menneskekroppen tåler.

https://steigan.no/2022/09/skadelig-straling-kunder-til-retten-mot-nettselskapet-elvia-igjen/

Anonymkode: 32a7a...547

https://www.dagbladet.no/nyheter/faktiskno-nei-fugledoden-skyldes-ikke-4g-3g-2g-og-radarer/69694587

Anonymkode: 24ff2...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig høy korrelasjon med disse "plagene" være det seg elektrisk eller 5G eller wifi og generelt vanskelige mennesker med litt psykisk helseproblemer, samt at de trender mot ekstremt høyre eller venstre.

Det går mye i:

- Jeg tåler ikke stråling (selv om når man spør vet de egentlig ikke hva en radiobølge eller magnetfelt egentlig er)

-Noen bruker dette til å overvåke dem

-Radar brukes til å forandre været (Geo engineering)

-Vaksiner er overvåkning og ingen trenger å ta dem.

De er generelt ikke helt der.

Det er litt som laktose/gluten allergi, de fleste har det egentlig ikke men de har en fiks ide at det er problemet og at de har det, mens de fleste helt klart ikke har det.

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Elkraft Ingeniør, så hadde hatt et problem om jeg hadde hatt det 🤓 

Det er gjort mange analyser, målinger og studier uten at det funnet at det er farlig med elektrisitet i de nivåene vi utsettes for til vanlig. Noen anekdotiske historier finnes, men ingen vitenskapelige så vidt jeg har sett.

Det er strenge krav til hvor sterke magnetfelt en kan ha i områder der folk oppholder seg, og særlig i områder der barn oppholder seg.

Også stor forskjell på felt fra Høyspent og fra mobilmaster og wifi så er forskjellige ting å vurdere. Er nok enig med innlegget over 🐼

Anonymkode: d7689...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et annet ord for hypokondri 

Anonymkode: e4b9b...d7f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 15.58):

Jeg har en nabo med dette syndromet. Hun er jo "gal" generelt. Bor alene med en mann. Hun har el allergi og har også levert ut lapper i postkasser om hvor farlig dette er. Hun har selvfølgelig ingen mobil, hun mener trådløst gir oss hjerne kreft ,og hun skal nå flytte (🎉🎉🎉) fordi det er slike baser på tak med 4g eller 5g som er altfor nærme hennes hus😂 

Andre som virkelig tror trådløst stråling de farlig?

Psykotisk eller vrangforestillinger

Anonymkode: 9ff51...6b7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit er min erfaring. En her tror hun har smerter i skulderen fra naboens wifi så hun måtte ommøblere inne og sitte lengre fra den veggen. Plenklipper som går selv må settes langt fra vinduet for hun kan få allergi hvis laderen er nær soverommet. Samme dama sitter inne HELE dagene, med lys og tv på, og pc i fanget 🤦‍♀️🤦‍♀️har aldri møtt et menneske som tror de har det, som ikke samtidig har mange andre utfordringer/diagnoser.

Anonymkode: 71258...14e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nada av det. Men etter de ssite oppdateringene på iphonen min så tåler jeg ikke å holde i den lenge av gangen. Hendene føles såre selv om ingenting synes. Varme og såre. Tlf blir og varm ved lading og bruk. Har sjekka og ingenting skal være galt med tlf. 

Anonymkode: 0b99b...95d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...