AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Del Skrevet 4. mars 2024 Har normal AMH men bare en eggstokk og eggleder. Fikk i dag kun 3 egg ut da det var 7 tomme follikler/noen de ikke fikk tak på. Fikk beskjed om at ett egg var veldig bra, og de to siste var litt umodne (?) og at de håpet de skulle utvikle seg mer etter befruktning. Er det vits å håpe på noe nå egentlig - og spesielt de to siste? Anonymkode: af6e4...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Del Skrevet 4. mars 2024 Alltid lov å håpe, du trenger strengt tatt bare det éne gullegget. Hvorfor skulle det ikke befinne seg blant disse tre? På to av mine uttak har jeg fått ut hhv 10 og 15 egg. På dag 5 satt jeg igjen med 3 egg hver gang. Eggene fra den ene runden ble til 1 SA, 1 kjemisk, og ett negativt resultat. Fra den andre ble det en kjemisk og to barn. Ingen kunne gjetta det på forhånd. Det er alltid lov å håpe. Kvalitet over kvantitet ❤️ Anonymkode: e6a33...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alltid lov å håpe, du trenger strengt tatt bare det éne gullegget. Hvorfor skulle det ikke befinne seg blant disse tre? På to av mine uttak har jeg fått ut hhv 10 og 15 egg. På dag 5 satt jeg igjen med 3 egg hver gang. Eggene fra den ene runden ble til 1 SA, 1 kjemisk, og ett negativt resultat. Fra den andre ble det en kjemisk og to barn. Ingen kunne gjetta det på forhånd. Det er alltid lov å håpe. Kvalitet over kvantitet ❤️ Anonymkode: e6a33...138 Takk❤️ Det er sant. Men det er nettopp det som gjør meg så stresset.. At kvinner som får ut mange egg mister så mange og sitter igjen med 2-3. Da tenker jeg (som er veldig negativ i dag) at de 3 vi har nok blir til 0. Anonymkode: af6e4...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Del Skrevet 4. mars 2024 Ja, det er håp. Jeg fikk hauger av egg, men det var egget av b-kvalitet som ble barn, dvs 1 av 2 B-kvalitet på samme innsett ble til barnet vårt. De 9 andre befruktede fra samme kull hadde grove feil og ble forkastet. A-kvalitet sviktet på 1 innsett, ble MA på ett innsett, og nesten alt som ble befruktet hos meg hadde grove feil på dag 2 og ble forkastet. A minus ble forkastet etter forsøk på blasto-dyrkning. 2 ble fryst, ukjent potensiale på disse. Vi gjorde 3 fulle ivf. Men hovedpoenget: Det så ikke så lyst ut, men hvert egg teller for seg. Ungen ble prima, frisk og fin og har tilpasset norsk og matte pga gode evner. Anonymkode: d947d...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Del Skrevet 4. mars 2024 Det er stressende og mye å tenke på ❤️ Lykke til! Jeg har vært gjennom mange forsøk og satt igjen med 1-3 ok egg på dag 2 hver gang. De tok stort sett ut ca 8-12 tror jeg, men mange umodne, og mine umodne egg ble det aldri noe greie på. Jeg var på et prøver-forum og opplevde at noen hadde kun ett eller noen få egg ok på uttaket, kun ett igjen på innsettingdagen og smalt til og ble gravid med det ene😊 Mens andre fikk ut mange egg, virket som at det skulle være et rikelig og godt utvalg, men ble ikke gravid. Jeg skjønner godt at du grubler og skulle ønsket å ha fått ut flere tilsynelatende gode egg, men det er ingen fasit på disse tingene ❤️ Anonymkode: 0bf72...f89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk❤️ Det er sant. Men det er nettopp det som gjør meg så stresset.. At kvinner som får ut mange egg mister så mange og sitter igjen med 2-3. Da tenker jeg (som er veldig negativ i dag) at de 3 vi har nok blir til 0. Anonymkode: af6e4...973 Mange egg betyr ikke nødvendigvis mange egg med potensiale. Min kropp tullet med hauger av eggposer og legen gjorde endringer for å modne færre på en gang. Vi fikk minst egg på forsøket som lyktes. Anonymkode: d947d...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Del Skrevet 4. mars 2024 Jeg kjenner veldig mange som har gått gjennom IVF og andre former for assistert befruktning etter mange år i gamet selv. Noen får ut en haug med egg, hvor ingen er brukbare. Ene venninna min har fått ut nærmere 50 egg, men ingenting har vært brukbart. Noen får ut ett eneste egg, og det blir barn. Så joda, statistisk sett er det nok en fordel å få ca 8 (som jeg mener min lege sa var optimalt), men 3 er flott. Kanskje er det helt perfekt? Du kan ikke gjøre noe mer nå. Slapp av og tenk på noe annet. Se noe gøy på tv. Les en fin bok. Det er vanskelig, men prøv ❤️ Anonymkode: e6a33...138 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Del Skrevet 4. mars 2024 Beklager ts, ikke meningen å kuppe tråden din, men det dukket opp noen spørsmål hos meg mens jeg leser. Jeg er helt ny innenfor dette, men skal i gang med IVF. Vi har funnet ut at mannens sædceller svømmer dårlig, men alt ser ut til å være bra hos meg. Når dere snakker om eggkvalitet, er det slik at alle har bedre og dårligere egg? At selv om alt synes å være fint hos meg, så vil jeg mest sannsynlig ha noen dårlige egg ved uttak? Og er det slik at man f.eks kan få innsatt to befruktede egg i håp om å få tvillinger? Anonymkode: 1134a...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager ts, ikke meningen å kuppe tråden din, men det dukket opp noen spørsmål hos meg mens jeg leser. Jeg er helt ny innenfor dette, men skal i gang med IVF. Vi har funnet ut at mannens sædceller svømmer dårlig, men alt ser ut til å være bra hos meg. Når dere snakker om eggkvalitet, er det slik at alle har bedre og dårligere egg? At selv om alt synes å være fint hos meg, så vil jeg mest sannsynlig ha noen dårlige egg ved uttak? Og er det slik at man f.eks kan få innsatt to befruktede egg i håp om å få tvillinger? Anonymkode: 1134a...4e2 Hei! Ts her, skal svare deg så godt jeg kan Kvaliteten på eggene er vanskelig å si noe om før man er i gang med forsøk - det kan også variere mye fra syklus til syklus. Ofte har man et visst bilde av dette på forhånd ved å se på AMH og FSH verdiene sammen. Man kan feks ha 10 follikler som er fine på ultralyd, men så kan de være tomme eller ikke dele seg riktig (altså «dårlige» egg). Det varierer så ekstremt. Noen egg havner i kategorien dårlig rett og slett fordi de ikke har rukket å utvikle seg nok ila stimuleringsperioden. Så ja, det er vanlig å ha gode egg og «dårlige» (kanskje fordi de har vokst sakte) i samme uttak Anonymkode: af6e4...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Del Skrevet 4. mars 2024 Jeg fikk 4 egg ut, hvorav to ble befruktet, og begge embryoene var ok, men ikke av topp kvalitet da jeg ble gravid med datteren vår. Jeg syns jeg husker de sa at ett egg så flott ut før befruktning, og de tre andre var litt umodne AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Beklager ts, ikke meningen å kuppe tråden din, men det dukket opp noen spørsmål hos meg mens jeg leser. Jeg er helt ny innenfor dette, men skal i gang med IVF. Vi har funnet ut at mannens sædceller svømmer dårlig, men alt ser ut til å være bra hos meg. Når dere snakker om eggkvalitet, er det slik at alle har bedre og dårligere egg? At selv om alt synes å være fint hos meg, så vil jeg mest sannsynlig ha noen dårlige egg ved uttak? Og er det slik at man f.eks kan få innsatt to befruktede egg i håp om å få tvillinger? Anonymkode: 1134a...4e2 Bare til det siste spørsmålet ditt, en får snarere satt inn befruktede egg hvis det vurderes å være lav sjanse for tvillinger. I hvert fall i Norge. Det er fordi tvillingsvangerskap regnes som risikosvangerskap. Vi fikk satt inn begge de to befruktede eggene vi hadde fordi de var av for dårlig kvalitet til å fryses, så alternativet var å kaste det ene. Samt at som legen sa, det var svært usannsynlig at det ble tvillinger. Men det ble ett barn Anonymkode: 10e38...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå