AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Svigerfar meldte seg selv til tjeneste for å gjøre en liten oppussingsjobb med mannen i helga. Jeg kom hjem i går med to trøtte unger og et kjøkken i kaos fordi de ikke var ferdige. Det var det jeg vil kalle slurv og ikke pent. Fliser kuttet ujevnt og søl med fugemassen. Svigermor kom innom sa at «om du ville hatt det perfekt burde du fått en profesjonell» og mente jeg kom hjem for tidlig. Vi hadde betalt alt av materiale og var i ferd med å få tilbud fra en «proff» når svigerfar selv sa han ville gjøre det. Tilbød han betaling men han ville ikke ha det. Men det ser ikke pent ut og jeg tror mye må gjøres om. Anonymkode: afbe4...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Del Skrevet 4. mars Kjipt. Da takker dere nei til hjelp neste gang. Anonymkode: d219a...35d 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars Det er derfor jeg _aldri_ takker ja til tjenester fra nære og kjente, uansett hvor mye billigere de tilbyr seg. Blir noe gjort som viser seg i ettertid å ikke være bra eller noe lignende, så blir det ikke kleint og krangling. Det eneste jeg har takka ja til, var at noen jeg og familien kjenner hjalp oss med å bytte vindu. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars Sånn ble det når jeg skulle pusse opp selv her. Anonymkode: 4ce01...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 4. mars #5 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Svigerfar meldte seg selv til tjeneste for å gjøre en liten oppussingsjobb med mannen i helga. Jeg kom hjem i går med to trøtte unger og et kjøkken i kaos fordi de ikke var ferdige. Det var det jeg vil kalle slurv og ikke pent. Fliser kuttet ujevnt og søl med fugemassen. Svigermor kom innom sa at «om du ville hatt det perfekt burde du fått en profesjonell» og mente jeg kom hjem for tidlig. Vi hadde betalt alt av materiale og var i ferd med å få tilbud fra en «proff» når svigerfar selv sa han ville gjøre det. Tilbød han betaling men han ville ikke ha det. Men det ser ikke pent ut og jeg tror mye må gjøres om. Anonymkode: afbe4...c5a Hva er det egentlig du lurer på her? Svigerfar har prøvd å være snill og hjelpsom, og gjort dette GRATIS. Da har du ikke mye du skulle ha sagt når resultatet ikke ble som forventet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Del Skrevet 4. mars 17 minutter siden, Traktor said: Hva er det egentlig du lurer på her? Svigerfar har prøvd å være snill og hjelpsom, og gjort dette GRATIS. Da har du ikke mye du skulle ha sagt når resultatet ikke ble som forventet. Bare fordi noen tilbyr seg betyr ikke det at man skal ta til takke for hva som helst. Jeg ser problemstillingen og ville antageligvis vært frustert. Man antar jo at den som tilbyr seg har nok kunnskap til å utføre jobben. At det skal bli helt perfekt er ikke rimelig å forlange, men at det skal være bra nok til at man ikke tenker noe særlig over det er å forvente. Så er jo spørsmålet om du er kravstor og pirkete, eller om jobben er så dårlig utført. Har du noen bilder? Anonymkode: 2eb84...7c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars 4 hours ago, AnonymBruker said: Svigerfar meldte seg selv til tjeneste for å gjøre en liten oppussingsjobb med mannen i helga. Jeg kom hjem i går med to trøtte unger og et kjøkken i kaos fordi de ikke var ferdige. Det var det jeg vil kalle slurv og ikke pent. Fliser kuttet ujevnt og søl med fugemassen. Svigermor kom innom sa at «om du ville hatt det perfekt burde du fått en profesjonell» og mente jeg kom hjem for tidlig. Vi hadde betalt alt av materiale og var i ferd med å få tilbud fra en «proff» når svigerfar selv sa han ville gjøre det. Tilbød han betaling men han ville ikke ha det. Men det ser ikke pent ut og jeg tror mye må gjøres om. Anonymkode: afbe4...c5a Få det gjort om og ikke involver svigerfar i flere oppussingsprosjekter. Hold kjeft om fremtidige planer. Anonymkode: da73c...043 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars Får man gratishjelp, bør man vite om de har 10 tommeltotter eller om de er dyktig. Mannen din har bodd hos han et halvt liv, så han burde jo visst at han ikke var så flink, med mindre han kun slurver når han er hos andre. Anonymkode: d219a...35d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Svigerfar meldte seg selv til tjeneste for å gjøre en liten oppussingsjobb med mannen i helga. Jeg kom hjem i går med to trøtte unger og et kjøkken i kaos fordi de ikke var ferdige. Det var det jeg vil kalle slurv og ikke pent. Fliser kuttet ujevnt og søl med fugemassen. Svigermor kom innom sa at «om du ville hatt det perfekt burde du fått en profesjonell» og mente jeg kom hjem for tidlig. Vi hadde betalt alt av materiale og var i ferd med å få tilbud fra en «proff» når svigerfar selv sa han ville gjøre det. Tilbød han betaling men han ville ikke ha det. Men det ser ikke pent ut og jeg tror mye må gjøres om. Anonymkode: afbe4...c5a Det har jeg også opplevd. Vi gjør mye selv men skulle ha proffe for å fikse noe på kjøkkenet. Fordi det var viktig for oss at det ble nøyaktig. Men nei, det kunne svigerfar ordne. Ble unøyaktig, hadde klart det minst like bra selv.. Irriterende. Anonymkode: d5bcc...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars Traktor skrev (10 timer siden): Hva er det egentlig du lurer på her? Svigerfar har prøvd å være snill og hjelpsom, og gjort dette GRATIS. Da har du ikke mye du skulle ha sagt når resultatet ikke ble som forventet. Så man skal bare finne seg i at slikt arbeid har blitt gjort slurvete fordi noen tilbydde seg å gjøre det gratis? Som i ts tilfelle der de egentlig skulle bruke proffe, men svigerfar sier han kan gjøre det, med det resultat at det tydelig ikke er gjort ordentlig? Skal man da gå daglig å se på dette som er blitt gjort, irritere seg over det? Er det for mye forlangt å forvente at om noen tilbyr seg å hjelpe med feks fliser som i dette tilfellet, at de da faktisk vet hva de gjør på? Å fikse/pusse opp kjøkken er en stor og ofte dyr investering, og noe det vanligvis går endel år mellom hver gang, da er det ganske frekt og arrogant å "ta jobben" og ikke gjøre det ordentlig. Da kan man la være å tilby seg i utgangspunktet. Anonymkode: de473...c99 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars Hvorfor sørget ikke mannen din for at det ble gjort ordentlig mens de holdt på? Anonymkode: 483e9...cab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå