AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #21 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Avslagene vil følge prioriteringsveilederen. Anonymkode: ac96d...9a2 Snakk om å være anal. Anonymkode: e2fbc...55f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #22 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Etter at DPS har overtatt vurderingene, har de fleste henvisningene blitt avvist. Vi får flere avslag om dagen Anonymkode: 55f0f...bc8 Hvem er vi? Anonymkode: 7d172...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #23 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er vi? Anonymkode: 7d172...3b7 Jobben der jeg jobber. Anonymkode: 55f0f...bc8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #24 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Om det alltid er sånn ville det ikke vært så mange misfornøyde som er sjokkert over avslag. Da vet man på forhånd om man prioriteres eller ei, gitt at man har lest veilederen. Jeg har en venn som jobber ved dps som sier at de følger prioriteringsveilederen først, deretter legger de til det som ikke er tydelige diagnoser som omfattes av veilederen. Grensetilfeller som omhandler livssmerte, angst, skilsmisser og andre psykiske ubalanser som ikke er de alvorlige diagnosene. Her får noen innvilget søknad og noen får avslag. Dps behandler ikke bare mennesker med adhd, alvorlige depresjoner, bipolar lidelse og psykoselidelser. Men disse kommer først i køen Anonymkode: 7d172...3b7 Å joda. Om du bare hadde vært klar over hvor mange som tror det er langt sykere enn det de er så du ikke stilt spørsmålstegn ved alle de som blir sjokkert over å få avslag. Anonymkode: 8b751...9e9 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #25 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Traume ble jeg henvist for. Hadde en traumatisk fødsel der babyen fikk alvorlig hjerneskade på grunn av sykehussvikt, og der jeg selv kastet opp blod og hadde tachycardi. Var ansett som døende. Ble henvist fordi jeg ønsket hjelp pga. den traumatiske fødselen. Avslaget: kunne ta kontakt med en lokalforening med andre foreldre med barn med hjerneskade. Anonymkode: be7b8...0a1 Jeg har full forståelse for at dette var traumatisk og at du virkelig trengte noen å prate med, men det var ikke ensbetydende at Dps var rette instans Anonymkode: 8b751...9e9 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #26 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Snakk om å være anal. Anonymkode: e2fbc...55f Hva mer vil du ha? Uansett hvordan man vrir og vender på det er avslag begrunnet i prioriteringsveilederen. Feil kan skje, derfor er det åpning for å klage på avslaget. Anonymkode: ac96d...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #27 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tror vi må bort fra denne ideen om at stress, traumer og livssmerte skal behandles. Det vil aldri være nok behandlere til å fylle et slikt behov i befolkningen, nettopp fordi alle skal gjennom et eller annet vanskelig i livet. Vi må heller se på hvordan vi alle kan støtte og bygge nettverk mellom mennesker. Pluss at vi ikke kommer utenom at hver enkelt må ta større ansvar for seg selv. Husk at terapi bare hjelper ca halvparten av de som mottar behandling. Mitt råd er å ikke sitte fast i en forestilling om at bare dps f eks er det som skal til for å få livet på rett kjøl. Da blir man bare gående rundt i selvrettferdig sinne Anonymkode: 5f671...7bd Så klart skal traumer behandles. Anonymkode: 6bb00...88b 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #28 Skrevet 3. mars 2024 Jeg har bipolar lidelse og aldri fått avslag. Hatt tre runder på dps over 15 år. Har bare opplevd medvind og god behandling og ja, å få plass. Det er ugreit når så mange opplever det motsatte. Derfor ville jeg forsøke i avslagene med denne tråden. Har fått mange gode svar allerede. Ts Anonymkode: 7d172...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #29 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har full forståelse for at dette var traumatisk og at du virkelig trengte noen å prate med, men det var ikke ensbetydende at Dps var rette instans Anonymkode: 8b751...9e9 Hvem er da rett instans? Hun trengte noen med kompetanse på kriser og traumer. En psykolog feks. Og hun var absolutt trengende og burde slippe å gå privat Anonymkode: 7d172...3b7 1 3
Titania Skrevet 3. mars 2024 #30 Skrevet 3. mars 2024 Fikk avslag fordi de mente jeg ikke hadde nok utfordringer som kunne være ADHD, av det som sto i både henvisning fra lege og tilleggsskriv fra psykologen jeg hadde gått til i 2,5 år. Psykologen oppfordret meg til å klage, gjorde det, og vipps, fikk plass allikevel.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #31 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så klart skal traumer behandles. Anonymkode: 6bb00...88b Hvorfor er det så klart? Tror du at såkalt traumebehandling funker på alle? Og dessuten: definer traume Anonymkode: 5f671...7bd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #32 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å joda. Om du bare hadde vært klar over hvor mange som tror det er langt sykere enn det de er så du ikke stilt spørsmålstegn ved alle de som blir sjokkert over å få avslag. Anonymkode: 8b751...9e9 Kanskje det er et godt perspektiv, at folk tror de er så dårlige mens en fagperson ville vurdert det annerledes. Ikke tenkt at det kan være så stort sprik men du har nok rett, ts Anonymkode: 7d172...3b7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #33 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har full forståelse for at dette var traumatisk og at du virkelig trengte noen å prate med, men det var ikke ensbetydende at Dps var rette instans Anonymkode: 8b751...9e9 Jo, dps er rette instans her. Anonymkode: 6bb00...88b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #34 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så klart? Tror du at såkalt traumebehandling funker på alle? Og dessuten: definer traume Anonymkode: 5f671...7bd For et svar. Anonymkode: 6bb00...88b 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #35 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jobben der jeg jobber. Anonymkode: 55f0f...bc8 Å ja der ja! Anonymkode: 6bb00...88b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #36 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har full forståelse for at dette var traumatisk og at du virkelig trengte noen å prate med, men det var ikke ensbetydende at Dps var rette instans Anonymkode: 8b751...9e9 Problemet er at det ikke fantes en instans. Og at det får alvorlige konsekvenser når det faktisk ikke er noen som fanger opp de som er i krise. De tar livet sitt. De tar livet av andre og av ungene sine. Vi kan ikke ha det sånn. Det må faktisk være noen til å ta vare på dem som er i ekstreme kriser. Anonymkode: be7b8...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #37 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, dps er rette instans her. Anonymkode: 6bb00...88b Mens fagfolk var uenig. Anonymkode: 8b751...9e9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #38 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mens fagfolk var uenig. Anonymkode: 8b751...9e9 Fagfolk ga også babyen min hjerneskade. Anonymkode: be7b8...0a1 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #39 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Problemet er at det ikke fantes en instans. Og at det får alvorlige konsekvenser når det faktisk ikke er noen som fanger opp de som er i krise. De tar livet sitt. De tar livet av andre og av ungene sine. Vi kan ikke ha det sånn. Det må faktisk være noen til å ta vare på dem som er i ekstreme kriser. Anonymkode: be7b8...0a1 Ja det finnes de som tar livet sitt og ja det finnes de som tar livet av familien sin, men det kan også forekomme blant personer som går i behandling. Og ja jeg er enig at vi skal ta vare på mennesker som er i krise,men om dps skulle ta inn alle mennesker som var i en akutt krise hadde det ikke vært nok behandlere og de pasientene som har alvorlige psykiske lidelser hadde ikke fått plass. Og da ville det nok vært enda høyere selvmordsrate. Anonymkode: 8b751...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #40 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fagfolk ga også babyen min hjerneskade. Anonymkode: be7b8...0a1 Når du mener at fordi noen fagfolk på medisinsk var utløsende årsak til hjerneskaden så skal du betvile alt av helsepersonell resten av livet? Og hvorfor oppsøker du da helsepersonell hvis du ikke har tillit? Og igjen jeg skjønner at du var i en traumatisk krise, men Dps er ikke rette instans. Anonymkode: 8b751...9e9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå