Gå til innhold

Samvær, finnes det en lov angående klær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samvær med far som ikke betaler noe i bidrag, «for dårlig betalingsevne» så alt faller på mor. Barnet har samvær med far, mor sender med alt av klær og det barnet trenger, får det ødelagt tilbake.

Kan mor bare si at far må stå for slikt selv så lenge han ikke betaler noe i bidrag og klærne blir ødelagte hos han ?

Det koster mor mange kroner når klær blir ødelagt og hun må ut å kjøpe nye klær.

vet loven sier bidrag skal dekke klær, men her blir det jo ikke betalt bidrag.

Anonymkode: f2ec8...a3b

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er den med hovedomsorg som normalt sender med klær barne trenger for samvær helg.

Bror min måtte i hvertfall det, samme som hvis barne ønsker å bruke sykkel hos mor,måtte han sende det med

Anonymkode: c6bfb...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samvær med far som ikke betaler noe i bidrag, «for dårlig betalingsevne» så alt faller på mor. Barnet har samvær med far, mor sender med alt av klær og det barnet trenger, får det ødelagt tilbake.

Kan mor bare si at far må stå for slikt selv så lenge han ikke betaler noe i bidrag og klærne blir ødelagte hos han ?

Det koster mor mange kroner når klær blir ødelagt og hun må ut å kjøpe nye klær.

vet loven sier bidrag skal dekke klær, men her blir det jo ikke betalt bidrag.

Da får hun bidrag fra nav, som skal dekke klær mm. 

Anonymkode: 40a46...e91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan greier barnet å ødelegge alle klærne på samvær? Hvis det er barnet som gjør det, så ville de vel blitt ødelagt hjemme hos mor også? 

Hvis far ødlegger klærne, hvordan? Vasker feil? Da bør i såfall klærne returneres skitne om det ikke kan løses med forklaring på hvordan vaske klær. Ødelegges de ved normal bruk? Da skjer det vel uansett hvor barnet er. Er det feil klær til feil aktivitet? Send med andre klær.

Anonymkode: cfac3...100

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er den med hovedomsorg som normalt sender med klær barne trenger for samvær helg.

Bror min måtte i hvertfall det, samme som hvis barne ønsker å bruke sykkel hos mor,måtte han sende det med

Anonymkode: c6bfb...42e

Men barnebidrag skal dekke klær, her betales det ikke bidrag. I tillegg ødelegger far klærne som blir sendt med. Sykkel går ikke under ting som er nødvendig, så sykkel må man ikke sende med.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Far kan vel reparere klærne. Han er vel ikke evneveik selv om han har dårlig betalingsevne. 

Anonymkode: bd9f4...308

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får hun bidrag fra nav, som skal dekke klær mm. 

Anonymkode: 40a46...e91

Alle vet hvor lavt bidraget fra nav er. Det holder ikke til halvparten av hva et barn koster i mnd. Barnet går på sfo, skal ha mat, klær og mye mer. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan greier barnet å ødelegge alle klærne på samvær? Hvis det er barnet som gjør det, så ville de vel blitt ødelagt hjemme hos mor også? 

Hvis far ødlegger klærne, hvordan? Vasker feil? Da bør i såfall klærne returneres skitne om det ikke kan løses med forklaring på hvordan vaske klær. Ødelegges de ved normal bruk? Da skjer det vel uansett hvor barnet er. Er det feil klær til feil aktivitet? Send med andre klær.

Slik jeg har forstått det så har de vært på en aktivitet hvor far da klær barnet i noe som er uegnet istedenfor å ta på noe egnet som også var sendt med. Problemet her er jo at det blir ødelagt. Klærne kommer hjem møkkete også. Far vasker ikke de i løpet av en uke. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Far kan vel reparere klærne. Han er vel ikke evneveik selv om han har dårlig betalingsevne. 

Anonymkode: bd9f4...308

Nå gjelder ikke dette mitt barn, men jo far er evneveik også. Skulle likt å sett han reparere klær, klarer ikke gre håret til barnet en gang, og klærne blir ikke vasket i løpet av uken. Mor får hjem et møkkete barn, med fullt av møkkete klær. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ødelgger far klæne med vilje?

Da ville jeg isåfall ha kjøpt en sekk  med brukte barneklær og sende med.  Evnt reparert klær som ble ødelagt og sendt med neste gang.

Her sendte mora med klær som ikke passet og evnt var ødelagt.  Også klær som ikke passet  sammen.  Så jeg fikset det som var ødelagt,  evnt sydde om for små klær slik at de iallefall gikk over hodet. Og forlenget ermer ol.

Men etterhvert så bare kjøpte vi alt ungen trengte. Vasket klærne ungen kom i slik at vi kunne sende barnet hjem i sammmw klær som når ungen kom. Sendte vi med klær hi hadde kjøpt,  kom de aldri tilbake. Så åpna ikke bagen en eneste gang ila samværet.  Vidsste det var ubrukelig dritt der uansett.  

Det var jo en annen side .

Så tenker at du da kanskje bare fikser klærne som blir ødelagt og kun de . Evnt noen brukt klær. 

Anonymkode: 0f6cf...ea1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slik jeg har forstått det så har de vært på en aktivitet hvor far da klær barnet i noe som er uegnet istedenfor å ta på noe egnet som også var sendt med. Problemet her er jo at det blir ødelagt. Klærne kommer hjem møkkete også. Far vasker ikke de i løpet av en uke. 

Da ville jeg kjøpt et eget sett med klær som skal ligge hos far, gjerne brukt og billig. Det koster noen kroner, men sannsynligvis mindre enn å kjøpe nytt dyrt hele tiden.

Så får mor la være å sende med de dyre klærne. Kanskje far begynner å tenke litt på det om det ikke magisk løser seg for han hver gang med at det blir erstattet.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ødelgger far klæne med vilje?

Da ville jeg isåfall ha kjøpt en sekk  med brukte barneklær og sende med.  Evnt reparert klær som ble ødelagt og sendt med neste gang.

Her sendte mora med klær som ikke passet og evnt var ødelagt.  Også klær som ikke passet  sammen.  Så jeg fikset det som var ødelagt,  evnt sydde om for små klær slik at de iallefall gikk over hodet. Og forlenget ermer ol.

Men etterhvert så bare kjøpte vi alt ungen trengte. Vasket klærne ungen kom i slik at vi kunne sende barnet hjem i sammmw klær som når ungen kom. Sendte vi med klær hi hadde kjøpt,  kom de aldri tilbake. Så åpna ikke bagen en eneste gang ila samværet.  Vidsste det var ubrukelig dritt der uansett.  

Det var jo en annen side .

Så tenker at du da kanskje bare fikser klærne som blir ødelagt og kun de . Evnt noen brukt klær. 

Anonymkode: 0f6cf...ea1

Jeg forhører meg her for noen andre, så gjelder ikke mitt barn. Men du tipser om samme jeg har tipset om. Få tak i brukte klær. Tror det er det lureste i et slikt tilfelle som her. Ikke sende med barnet i klær det bruker til vanlig. 
syns bare det er så synd at mor her må stå for klær, når far er sykemeldt fordi han er for lat til å jobbe. Han vil helst slippe unna å betale bidrag og jeg vet det har vært et problem hele veien. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I alle dager da. Da må jo far få veiledning for hvordan han skal vaske og bruke klærene på barna når han har dem. Hvis han vet så lite så er det skummelt. Kan ikke gre håret engang. Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 8e525...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da ville jeg kjøpt et eget sett med klær som skal ligge hos far, gjerne brukt og billig. Det koster noen kroner, men sannsynligvis mindre enn å kjøpe nytt dyrt hele tiden.

Så får mor la være å sende med de dyre klærne. Kanskje far begynner å tenke litt på det om det ikke magisk løser seg for han hver gang med at det blir erstattet.

Ja, har tipset mor om dette. Jeg har selv fått tak i en haug med bruke klær av forskjellig kvalitet før. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk først inntrykk av at dette var noe som skjer hver gang barna er på besøk hos far, da kan det jo bli problematisk men hvis det er noe som har skjedd en gang så blir det litt storm vannglass synes jeg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
bvp skrev (Akkurat nå):

Fikk først inntrykk av at dette var noe som skjer hver gang barna er på besøk hos far, da kan det jo bli problematisk men hvis det er noe som har skjedd en gang så blir det litt storm vannglass synes jeg.

At klærne blir ødelagt på forskjellige måter, glemt igjen, såpass møkkete at de ikke hår an å få rene igjen og er rotet bort skjer ofte. Helheten som er problemet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal barna dine gå rundt som en lassaron når de er hos far?

Anonymkode: 3b8c6...fc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal barna dine gå rundt som en lassaron når de er hos far?

Anonymkode: 3b8c6...fc5

Må man se ut som en lassaron ved å kjøpe brukt og billig? Det meste som selges brukt og billig på finn er hele pene ordentlige klær.

Det må jo være bedre enn å kjøpe dyrt og nytt og erstatte hele tiden.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I alle dager da. Da må jo far få veiledning for hvordan han skal vaske og bruke klærene på barna når han har dem. Hvis han vet så lite så er det skummelt. Kan ikke gre håret engang. Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 8e525...bd4

Far burde hatt veiledning ja. Jeg har nå fått se bilder av klærne som ble sendt med hjem til mor igjen. De ser helt j@vlig ut!! Fullt av hull overalt, tusjmerker, og tydelig møkkete (helt brune) klær.. barnet går i første klasse. Jeg har selv sett hvordan hår og hele ungen ser ut etter langhelg/ferie hos far. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...