Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvilken jeg skal velge. Har sett på wheat, kuling og mini a Ture. Noen som har erfaring med de, og hvilken liker du best? Noen av de som er veldig stive? 
Og hvordan er de i str? Jenta mi bruker 80 nå. Og det er fortsatt litt for stort.. Er 15 mnd. 

Anonymkode: 102ec...d86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sverget til reima både vår og vinter men Wheat vårdressene er utrolig slitesterke og myke. Tåler godt vann/regn. Mange i bhg bruker wheat til vårdress. Vinterdressen til Wheat er jeg ikke fan av😅

Anonymkode: 8bae3...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Wheat er litt store i str. Ikke mye, bare litt altså😅 Vi har 92 på lur til våren. Guttongen vokser ut av str 80/86 nå så rekner med den passer😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wheat er litt store i str. Ikke mye, bare litt altså😅 Vi har 92 på lur til våren. Guttongen vokser ut av str 80/86 nå så rekner med den passer😊

Ok:) hun har vinterdress i str 80 fra reflex. Da bør jeg kanskje ta 86 nå? Redd den blir for stor også, men da får jeg bare brette opp litt☺️

AnonymBruker
Skrevet

Wheat mrn synes de er små i str

Anonymkode: fb3a7...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Som barnehageansatt i mange år og nå småbarnsforelder; jeg elsker wheat. Mykt, slitesterkt og tåler faktisk en god del vann. Min yngste på 18mnd bruker str 80/86 nå og jeg har kjøpt str 92 til kommende sesong.

Mini a ture er relativt likt men litt stivere og trangere. Og med bomullskanter rundt ermene (og rundt halsen?) er de ikke like værbestandig.

Anonymkode: f9657...b43

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Litt usikker på hvilken jeg skal velge. Har sett på wheat, kuling og mini a Ture. Noen som har erfaring med de, og hvilken liker du best? Noen av de som er veldig stive? 
Og hvordan er de i str? Jenta mi bruker 80 nå. Og det er fortsatt litt for stort.. Er 15 mnd. 

Kuling sine skalldresser er fantastiske ! Elsker de. Har til og med brukt de som regnklær da de har høy vannsøyle

Hadde gått for 86, det gjør ingenting om de er litt romslige 

AnonymBruker
Skrevet

Av de 3 du nevner hadde vi Wheat til datteren vår forrige vår, hun er født i februar. Hun er litt lang for alderen men str 80 passet fint fra mars til hun var rundt 18-19 mnd. Vi var veldig fornøyd med den iallfall. I høst hadde vi en fra Name It og den likte vi også :)

Anonymkode: e3bb8...985

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Av de 3 du nevner hadde vi Wheat til datteren vår forrige vår, hun er født i februar. Hun er litt lang for alderen men str 80 passet fint fra mars til hun var rundt 18-19 mnd. Vi var veldig fornøyd med den iallfall. I høst hadde vi en fra Name It og den likte vi også :)

Når jeg tenker meg om tror jeg vi brukte den fra hun var rundt 10 mnd faktisk vi hadde ikke vinterdress, tok bare ekstra ull under denne.. Men det var en ganske mild vinter ifjor da. Men den funket i snø, ble ikke fort våt gjennom selv om hun satt lenge i snøen.

AnonymBruker
Skrevet
kjærring skrev (1 time siden):

Kuling sine skalldresser er fantastiske ! Elsker de. Har til og med brukt de som regnklær da de har høy vannsøyle

Hadde gått for 86, det gjør ingenting om de er litt romslige 

Kuling er stive til de minste og jo for store klær hindrer bevegelse til barn 

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte ikke dress, vi brukte todelt :) amye mer fleksibelt i bruk, og kjempepraktisk. Foret regndress, vinterdress og så et utvalg av regnklær og mer overtrekksklær, som kunne kombineres ved behov :)

Anonymkode: 4e710...53c

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruke name it softshelldress på vår/høst og Kattnakken regndress og vinterregndress.og vinterdress på kalde tørre dager.

Anonymkode: d41c5...877

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Foretrekker Wheat og Bergans 😊 Wheat tåler litt mer vått føre, mens Bergans er veldig lett og myk i stoffet. 

Anonymkode: d649b...3fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå ble jeg usikker på str 😆 tror jeg må bestille begge og bare prøve. Jenta mi er 75 cm nå. Men vil den skal passe en stund.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kuling er stive til de minste og jo for store klær hindrer bevegelse til barn 

Aldri opplevd. Har hatt kuling siden frøkna brukte str 74, eller egentlig 62 men fant ikke gode nok utearealer i den størrelsen så valgte da kuling og hun hadde null problem med å røre seg eller å gå . 

AnonymBruker
Skrevet

Men er det softshell eller skalldressen fra wheat som er best? Er softshell vårdress? 😅

AnonymBruker
Skrevet
kjærring skrev (På 4.3.2024 den 18.15):

Aldri opplevd. Har hatt kuling siden frøkna brukte str 74, eller egentlig 62 men fant ikke gode nok utearealer i den størrelsen så valgte da kuling og hun hadde null problem med å røre seg eller å gå . 

Jeg har opplevd annet i min jobb :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har opplevd annet i min jobb :)

Jeg tror folk rett og slett bare legger noe annet i stivt, selv om den er stiv (sammenlignet med andre merker) synes fortsatt ikke vedkommende den er stiv fordi terskelen for komfort er lavere. 

Anonymkode: 5fbfc...440

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men er det softshell eller skalldressen fra wheat som er best? Er softshell vårdress? 😅

Det er ingen fasit på hva som er best, fordi foreldre, barn og bruken er forskjellig. Om softshell er vår dress kommer også ann på hva du legger i vår. Er våren kald og fuktig eller varm og tørr...

Anonymkode: 4e710...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...