AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Del Skrevet 2. mars 2024 Per i dag trener jeg kampsport 1-2 dager i uken. Vil helst trene 2, men ikke alltid jeg får det til. Jeg skal nå begynne å trene på treningsstudio 2 dager i uken utenom. Da med fokus på styrketrening. Planen er å øke til tre økter i uka når jeg får en rutine på det. Jeg har ikke trent så mange ganger i uken før så jeg har noen grunnleggende, praktiske spørsmål. Spørsmålene er nok ganske teite for mange, men jeg håper dere vil hjelpe en nybegynner. 1. Dusjing og klesskift. Treningsstudioet ligger bare noen minutter fra der jeg bor. Jeg vil trene f.eks søndag morgen/formiddag etter jeg har stått opp, tatt en kopp kaffe og kanskje en lett frokost. Men da bør jeg jo først ta en kjapp dusj og skifte truse før jeg går på trening. Så må jeg dusje på ny og skifte truse når jeg kommer hjem. Dvs to runder med dusj og truseskift de dagene jeg trener. Men det blir mye klesskift, klesvask og dusjing ekstra? Jeg må vaske håret etter hver trening for jeg svetter mye. 2. Klær til trening. Per i dag har jeg en treningsbukse og to treningstopper. Regner med jeg bør kjøpe en bukse til. Men hvis jeg da trener to ganger uka så betyr det at begge buksene og toppene må vaskes hver uke. Blir de ikke fort slitt med så mye vask? Jeg lurer egentlig på hvordan dere gjør det logistikk-messig med hårvask, dusjing og klesskift når dere trener 4-5 ganger i uka. Anonymkode: 11324...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Del Skrevet 2. mars 2024 Trener 4-6 ganger i uken. Veksler mellom før og etter jobb. Har trent med denne hyppigheten i 10 + år, og har derfor også rikelig med treningstøy. Vasker settet jeg har hatt på etter hver økt (med mindre jeg har svettet nærmeste null), tøyet vaskes med sportsvaskemiddel og program for syntetiske stoffer. Holder i mange år. Kroppen vaskes etter trening, trener jeg på morgen så dusjer jeg og steller meg for dagen i garderoben og trener jeg etter arbeid dusjer jeg når jeg kommer hjem. Håret vasker jeg 3 ganger i uken. Tar selvfølgelig på rent tøy ink undertøy. Anonymkode: 8a911...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Del Skrevet 2. mars 2024 Du trenger ikke dusje før trening når du mest sannsynlig har dusja dagen før. Anonymkode: fca84...463 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 2. mars 2024 #4 Del Skrevet 2. mars 2024 Jeg trener 5-7 dager i uken, 2x styrke og 3x løping + litt yoga. Sjeldent jeg dusjer før trening om morgenen/formiddagen, kan skje i helgen. Hårvask etter styrketrening kan muligens unngås. Jeg vasker når det trengs og ikke etter hver trening, prøver å tilpasse det til dagene hvor det er løping på planen. Men hender at jeg bare tar litt vann i det som er svett og tørker med hårføner, da holder det som regel en dag til. Angående tøy så ville jeg nok hatt nok til alle 4 øktene for så å vasket alt samlet. Jeg vasker alt tøy etter en økt, unntatt yoga/stretching, men har nok til alle øktene ila uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Del Skrevet 2. mars 2024 Du trenger ikke vaske buksa etter hver gang. Og det er helt greit å trene i vanlig t-skjorte, trenger ikke fancy "treningstopp" hver gang Anonymkode: 91b03...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanja2345 Skrevet 2. mars 2024 #6 Del Skrevet 2. mars 2024 Trenger ikke dusje før trening. Holder med etterpå. Dårlig tid: vask kroppen og dropp håret. Jeg trener 5-7 dager i uken. Vasker bare håret etter løpetrening eller HIIT timer (ca 3-4 ganger i uken). Bukse/shorts går an å bruke to treninger. Overdeler må byttes etter hver trening. Jeg har nok 4-5 bukser jeg bytter på, og masse sports BH-er og topper. Mange kjøpt billig på HM og funker veldig bra. Lykke til med trening💪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Del Skrevet 2. mars 2024 Dusjer hver gang etter trening, aldri før. Kan fint trene i samme treningstøy to ganger før jeg hiver de til vask. Har masse tøy å velge mellom så vasker ikke ting så ofte. Håret blir jeg aldri svett i så det vasker jeg kun annen hver dag. Anonymkode: c0d33...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Del Skrevet 2. mars 2024 Ikke dusj før trening. Bare etter. Vask alt treningstøy etter bruk. Ikke hør på de folka her inne som bruker buksen sin to ganger. Det stinker død av slike mennesker. Svette fra lysken og rumpen lukter ikke delikat etter gjenoppvarming dagen etter… Kjøp alt treningstøy på salg og drit i fargene. Jeg har rare/knæsje farger på nesten alt mitt tøy fordi det er det som kommer på salg 🤪 Jeg vasker ikke håret hver dag, men etter to tunge treninger bør jeg. Anonymkode: dee4b...181 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Del Skrevet 2. mars 2024 Hvorfor må du dusje før trening? Og er virkelig en ekstra truse i vask et stor dilemma?😅 Kjøp noen ekstra tights, tskjorter/topper så går det nok fint. Anonymkode: 8125d...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 2. mars 2024 #10 Del Skrevet 2. mars 2024 Det kan da ikke være nødvendig å dusje før trening? Ellers har jeg treningsklær etter antall ganger jeg trener per uke, og vasker alt en gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #11 Del Skrevet 2. mars 2024 1. Dusjer aldri før morgentrening. Det er fullstendig bortkastet. Når jeg trener på ettermiddag/kveld så dropper jeg også morgendusjen før jobb. I hvert fall på vinteren. Da har jeg dusjet etter trening kvelden før. 2. Jeg trener 4-5 ganger i uken og har mye mer treningklær en dette. Det må jeg ha. 5-6 tights/like mange topper og BH-er, flere sko som jeg veksler mellom til uteløping og sentertrening. Bryr meg ikke om merker, og kjøper det billig eller på salg. Lar det samle opp og tar en storvask en gang i uken. Klærne blir overraskende lite slitt. Har feks en tights fra 2017 som er like hel og fin. Anonymkode: 188b5...05a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Del Skrevet 3. mars 2024 Fikk mye kviser når jeg trente mye og dusjet mye, nå trener jeg fullkropp 3 dager i uka ( dusjer kun disse 3 dagene) huden har aldri vært så fin❤️😀 Anonymkode: 98309...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Del Skrevet 3. mars 2024 Takk for mange gode svar! Da passer det fint med to treningstopper til å trene to ganger i uka, så får jeg kjøpe meg en treningsbukse til. (Bruker egen drakt til kampsporttreningene). Hvis dere ikke dusjer før morgentrening, tar dere da en kattevask? Skifter truse og tar på ny deo? TS Anonymkode: 11324...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #14 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg trener mange gange i uken, dusjer sjeldent før trening med minste jeg er oppriktig ufresh. Håret vasker jeg når det trengs. Jeg tar på ren truse, bruker uansett andre truser under treningstøy. Jeg svetter såpass mye på trening at det er uaktuelt å bruke en tights to treninger på rad, den lukter ikke godt eyyrt en økt 😅 Jeg begynte med 2-3 sett. Det holdt kjempefint. Nå har jeg mye mer og vasker alltid en full vask med treningstøy i uka med eget vaskemiddel. Det holder seg fint, men alt jeg har er av god kvalitet. Et par billige ting jeg har fått i gave rakner litt i sømmene og sånt. Anonymkode: f839c...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Del Skrevet 4. mars 2024 Jeg trener 4-6 ganger i uka. Dusjer ikke før trening, men etter. Planlegger hårvask etter når jeg har økter som gjør at jeg svetter skikkelig. Styrke blir jeg veldig sjelden særlig svett av. Jeg sover uten truse. Tar på meg truse og treningstøy, trener. Dusjer og skifter selvsagt til nytt undertøy da. Har ekstremt mye treningstøy fordi jeg ikke orker å vaske hele tiden. Anonymkode: d2078...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Del Skrevet 4. mars 2024 Takker igjen for flere nyttige svar. Da dropper jeg dusj før morgentrening (gjorde det på søndag og det fungerte helt fint). TS Anonymkode: 11324...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 2.3.2024 den 22.30): Du trenger ikke vaske buksa etter hver gang. Og det er helt greit å trene i vanlig t-skjorte, trenger ikke fancy "treningstopp" hver gang Anonymkode: 91b03...8a1 Dette er faktisk ikke greit når man trener på treningssenter. På alle sentrene jeg har trent på, stinker klærne skikkelig ille etter styrketrening, nærmest uavhengig av hvor mye eller lite jeg selv har svettet. Kun under det strengeste coronaregimet hvor folk faktisk spritet av/vasket alt utstyr, benker og apparater både før og etter at man gjorde øvelser, har jeg opplevd at klær brukt på treningssenter ikke stinker. Og klær som lukter "greit" når de er brukt én gang på treningssenter, stinker når de varmes opp igjen (altså om de brukes på nytt uten vask imellom). Hater stinkende folk på treningssenteret! (Da tenker jeg selvsagt ikke på fersk svette, det lukter lite.) Trener man ofte må man ha treningstøy-antall som passer til det, eventuelt finne seg i å kjøre vaskemaskinen ofte. Anonymkode: 04666...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Del Skrevet 5. mars 2024 Her går det en maskin med treningstøy hver eneste dag. Vi bytter alt etter hver treningsøkt. Synes dette er en bedre løsning enn at det blir liggende/hengende å lukte. Enig med sistnevnte, trener man nær andre møter man med rene klær. Ja, det blir ofte to dusjer per dag. Men de fleste er ganske kjappe. Jeg slipper daglig hårvask, svetter lite/ikke i hodebunn. Mannen vasker håret hver dag. Et tips om du er kvinne er at HM har fått ganske gode treningsklær, til en rimelig penge. Så da gjør det ikke noe at det må byttes innimellom, og jeg har rikelig å velge i. Anonymkode: c1565...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 9.41): Takk for mange gode svar! Da passer det fint med to treningstopper til å trene to ganger i uka, så får jeg kjøpe meg en treningsbukse til. (Bruker egen drakt til kampsporttreningene). Hvis dere ikke dusjer før morgentrening, tar dere da en kattevask? Skifter truse og tar på ny deo? TS Anonymkode: 11324...a64 Jeg dusjer aldri før trening, og skifter aldri truse for å dra på trening... Vasker ansiktet hver morgen. Jeg har aldri hatt behov for å skifte undertøy oftere enn daglig, da burde man nok heller vurdere truseinnlegg eller lignende. Hadde sikkert vasket meg med en klut om jeg skulle trent noe kontaktsport eller annet hvor jeg trener tett på andre. Jeg har nok treningsklær til å trene minst en hel uke, hver dag, uten å måtte vaske de. Har vel en 10-12 tights, 7-8 skjorter/singleter, og 7 sportsBH'er. Jeg vasker treningstøy med andre klær som skal vaskes på lignende program/temperatur. Anonymkode: aa6a4...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Del Skrevet 5. mars 2024 Takk for mange svar! Det funker for meg med bare kattevask om morgenen før trening. Trener alltid i rent tøy, vasker det etter hver trening. Jeg svetter lett og ville ikke tatt sjansen på å trent to ganger i samme bukse for min del. TS Anonymkode: 11324...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå