AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Del Skrevet 2. mars 2024 Hei Har forsøkt å bli gravid med nr 3 i over tre år, siste to år hatt problem med tørre slimhinner der nede. Ingen åpenbar årsak gjennom undersøkelser, blodprøver osv. Mistenker at miljøet der nede er årsaken til at ikke egget fester seg. Ingen åpenbare problem hos han, har testet svømmerne. Jeg har hatt en kur for bakteriell vaginose og da ble jeg kvitt lukt etter samleie iallefall. Var hos fysio og fikk diverse knipeøvelser mv. Men er fortsatt plaget med tørrhet, og har forsøkt Canes Balance, Vagivital (etter anbefaling av fysio) og tenkte å prøve concieve plus sitt innvendige glidemiddel denne syklusen for å få best mulig miljø oppi der. Noen som har hatt problem med lignende, som har blitt gravid og har tips til noe man kan gjøre for å få bukt med problemet en gang for alle? Noe man kan få på resept eller andre ting? Har mistet litt håpet etter hvert og klokken begynner å tikke mtp alderen. Har to barn fra før, men har så lyst på nr 3. Anonymkode: bc6df...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Del Skrevet 2. mars 2024 https://www.kondomeriet.no/tilbehor/glidemiddel/glidemiddel-jo-for-graviditet-120-ml/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAoehixqxE_bN_ng6EXpJe27cWgcVG&gclid=CjwKCAiAuYuvBhApEiwAzq_Yibg_H1htJfkYOyX3wtsNy0CJ_naicYNUnt8THy_FYI6xnd5wxNSclRoC_KIQAvD_BwE har du forsøkt noe sånt som det her? Anonymkode: 13285...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): https://www.kondomeriet.no/tilbehor/glidemiddel/glidemiddel-jo-for-graviditet-120-ml/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAoehixqxE_bN_ng6EXpJe27cWgcVG&gclid=CjwKCAiAuYuvBhApEiwAzq_Yibg_H1htJfkYOyX3wtsNy0CJ_naicYNUnt8THy_FYI6xnd5wxNSclRoC_KIQAvD_BwE har du forsøkt noe sånt som det her? Anonymkode: 13285...dd0 Takk for tips! Ikke akkurat den nei, har prøvd med concieve plus sitt vanlige glidemiddel, men kan jo være den der er bedre, og bør absolutt testes 😊 Glemte skrive i innlegget over, men går på letrozol igjen denne syklusen, laveste dose. Forsøkte det to sykluser før jul også. Ikke at det har noe med tørrheten å gjøre, men håper jo at det kan hjelpe på. Litt bivirkninger i form av hodepine osv. Anonymkode: bc6df...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. mars 2024 #4 Del Skrevet 2. mars 2024 Mener du titte slimhinner inni vagina eller at du har tør livmor hinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Del Skrevet 2. mars 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Mener du titte slimhinner inni vagina eller at du har tør livmor hinne? Har tørre slimhinner ytterst i vagina, så tenkte derfor at det kan være tilfelle inne i livmor også. Ikke sikkert, men visst det er noe man kan teste for å få bedre odds for at det klaffer hadde jo det vært helt supert 🤞🏻😅 Anonymkode: bc6df...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. mars 2024 #6 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har tørre slimhinner ytterst i vagina, så tenkte derfor at det kan være tilfelle inne i livmor også. Ikke sikkert, men visst det er noe man kan teste for å få bedre odds for at det klaffer hadde jo det vært helt supert 🤞🏻😅 Anonymkode: bc6df...5eb Det tror jeg ikke. Livmor og inni vagina er 2 forskjellige ting. Sperm spruter jo inn i livmorhalsen i løpet av sekunder og berør ikke vagina. Og egget fester seg i livmorhalsen og vil tro de er ganske ", bløte" hele tiden. Dessverre er det innimellom vanskelig å bli gravid.. tilogmed med eggløsning og bra sperm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Del Skrevet 2. mars 2024 Prefert!! Anonymkode: 566d9...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prefert!! Anonymkode: 566d9...0eb Takk for tips! Det må testes ✨😊 Anonymkode: bc6df...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Del Skrevet 2. mars 2024 Under eggløsningen bygger endometriet i livmoren seg opp for å ta i mot et befruktet egg. Endometriet kan ikke sammenlignes med slimhinnen i skjeden. Det er viktig at endometriet et tykt nok, ellers klarer ikke egget å feste seg. Det kan måles hos gynekolog. Anonymkode: a577f...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #10 Del Skrevet 2. mars 2024 At det lukter etter samleie er vel helt vanlig? Ikke noe du trenger å ta medisiner for? Gammel sperm kan lage ubehagelig lukt. Har derfor alltid pleid å "skvise" den ut med kjedemuskulaturen, men etter at jeg prøvde å bli gravid så lar jeg den være der, og da lukter det ikke akkurat godt hele tiden...? Jeg tror forøvrig ikke at tørre slimhinner nødvendigvis har en sammenheng med miljøet inne i livmoren. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en vevstest/biopsi fra slimhinnen/livmoren og fått den testet på lab. Ville også testet for tette eggledere og muskelknuter. Anonymkode: 90ac9...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå