Gå til innhold

Det sies at ALT som publiseres på internett vil aldri forsvinne, men stemmer dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom til å tenke på blogger jeg leste i tenårene, deriblant VOE, Linnèa Myhre og lignende. Kom også på at jeg selv hadde et par blogger, jeg husker domenenavnene men jeg finner de ikke, så regner med jeg slettet de. 

Har søkt litt frem og tilbake, jeg finner ikke spor av gamle bloggere. Litt her og der, men bloggen i full display? Nei. 

Så det jeg lurer på er, hvor mye slettes egentlig fra nettet eller er det noen steder man kan se det som er gammelt men som har blitt slettet? 

Anonymkode: 00858...eb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt ligger der til evig tid.

Anonymkode: 45651...602

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye blir jo slettet, nettsider, blogger osv. Men man kan aldri vite hvem andre som har tatt vare på det, så alt kan dukke opp igjen. 

Anonymkode: 9fdd1...1af

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For eksempel VGD-forumet ble vel helt fjernet for ett par år siden. 

Og det samme kommer nok til å skje med både Diskusjon.no og Kvinneguiden også. Debatt-forum er døende forum. 

Anonymkode: 5fdc3...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ligger nok en stund men lagring koster penger, så uviktige ting forsvinner om ikke noen har en spesiell interesse for å ta vare på innholdet. "Evig" er også relativt , en gang i tiden forsvinner alt, men ikke i vår levetid.

Anonymkode: 30907...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mest en sånn bakhoderegel med tanke på hva du legger ut, heller enn noe som er ment bokstavelig. Poenget er at du om du legger ut noe, har du i realiteten mistet kontrollen over det, og du kan ikke regne med å kunne fjerne det når du angrer.

Anonymkode: 1d2c6...4df

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må bare vite hva man skal lete etter.

Her er VGD.no lagret hos WebArchive 

Samfunn: Politikk - Norsk - VG Nett Debatt (archive.org)

Tar litt tid å vente på svar fra webarchive, men med litt tålmodighet kan man kose seg der om man ønsker. 

<3 Voe - Hei jeg er en jente på 14 år. Bor i hønefoss, elsker å danse. (archive.org)

Og her har du den gamle bloggen til Voe. Kanskje feil Voe, men jeg har aldri sett den før, så veit ikke hva jeg leter etter

Så ja, det meste av internett finnes fortsatt, selv om det er slettet

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...