Gå til innhold

Hvordan stenger man hotmail konto til en som har gått bort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann hadde én privat konto -Outlook/hotmail, og én kommunal e-post konto.

Hva skjer med disse? Iallfall den private? Har ikke vært innpå den siden han døde for 5 måneder siden, men må gjøre det nå.

Er redd for at det har kommet 10000 spam e poster.

Anonymkode: b5cb7...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Etter lang tid så vil kontoen bli sperret/slettet på grunn av inaktivitet.

Anonymkode: c2e1d...e72

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lang tid da?

Kan jeg da gå inn på den private kontoen hans etter det?

Har passord.

Hva med hans sosiale medier som snap, Instagram og WhatsApp?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du passord så går du inn og sletter kontoer uten å lese innhold. 

Anonymkode: 5ea74...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

fra Microsoft sin nettsider

tidligere var det sånn at ett år med inaktivitet, så kommer epost-kontoen til å bli slettet. Men nå er det sånn at alt sammen blir slettet etter to års inaktivitet.      

Anonymkode: 47368...15e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan sende e-post til de forskjellige med dødsattesten. Da slettes kontoene. Jobb kontoen fikser arbeidsgiver.

Anonymkode: af38b...6d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gå inn på kontoen for å slette iallefall. For meg ville det vært et veldig overtramp av grenser at noen kunne se over mine eposter etter min død. Send dødsattesten til de som kan slettes med den, og la resten bli slettet via inaktivitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Jeg har passord til min avdødes konto som han ga meg for lenge siden og han skrev de ned til meg før han gikk bort.

Ingenting hemmelig der og han ønsket jeg skulle administrere de.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulven skrev (39 minutter siden):

Ikke gå inn på kontoen for å slette iallefall. For meg ville det vært et veldig overtramp av grenser at noen kunne se over mine eposter etter min død. Send dødsattesten til de som kan slettes med den, og la resten bli slettet via inaktivitet.

Jeg var hans samboer, ikke en fremmed

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn attest til Microsoft for å stenge kontoen der. Siden du har passordet ville jeg ha tatt ut viktig informasjon som omhandler dere, forsikringer osv og deretter slettet kontoen. Når det gjelder jobbkontoen ville jeg bedt dem ta ut eventuell informasjon på private mapper til deg og deretter lukke kontoen. Andre steder sender du inn signert dødsattest og så lukker de kontoen. Inne på Facebook kan du bestemme om du vil lukke kontoen eller omgjøre den til en minneside. I vårt tilfelle ønsket flertallet å omgjøre det til en minneside, men jeg lagret uansett alle bilder før avgjørelsen ble tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulven skrev (58 minutter siden):

går da fint an å gå inn med respekt og slette kontoen uten å lese noe. Det har jeg gjort. Det er mer lettvindt enn å sende inn dødsattest hit og dit, og det er evig nok å ordne. 

Anonymkode: 5ea74...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull.

Anonymkode: c2a48...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tull.

https://support.google.com/accounts/answer/12418290?hl=en - Gmail sletter kontoen etter 2 år med inaktivitet.

Det samme gjelder Outlook. Fant ingen direkte lenke som viser til det, men svar fra Gemini sier følgende:

Hvor lang tid det tar før Microsoft sletter Outlook-kontoen din avhenger av årsaken til sletting:

1. Inaktivitet:

• 60 dager: Microsoft sletter din Outlook-konto og tilknyttede data 60 dager etter at du har avsluttet den.
  • 2 år: Microsoft kan slette din OneDrive-konto og tilknyttede data hvis du ikke har brukt den på 2 år.
  • 12 måneder: Microsoft kan slette din OneDrive-konto og tilknyttede data hvis du har overskredet lagringsgrensen i 12 måneder.

Rettelse: Ser at 2 år med inaktivitet gjelder Onedrive, men antar at det gjelder samme for Outlook.

Endret av imagineme
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sunshade83 skrev (21 minutter siden):

Jeg sendte inn attest til Microsoft for å stenge kontoen der. Siden du har passordet ville jeg ha tatt ut viktig informasjon som omhandler dere, forsikringer osv og deretter slettet kontoen. Når det gjelder jobbkontoen ville jeg bedt dem ta ut eventuell informasjon på private mapper til deg og deretter lukke kontoen. Andre steder sender du inn signert dødsattest og så lukker de kontoen. Inne på Facebook kan du bestemme om du vil lukke kontoen eller omgjøre den til en minneside. I vårt tilfelle ønsket flertallet å omgjøre det til en minneside, men jeg lagret uansett alle bilder før avgjørelsen ble tatt. 

Jeg sendte forespørsel til Facebook om minneside og sendte inn skjermbilde av dødsannonse og alt de ønsket, og de stengte kontoen uten å gjøre meg til administrator.

Tror de har gjort en feil men umulig å komme i kontakt med Facebook.

Har en tråd om det her inne.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
imagineme skrev (Akkurat nå):

https://support.google.com/accounts/answer/12418290?hl=en - Gmail sletter kontoen etter 2 år med inaktivitet.

Det samme gjelder Outlook. Fant ingen direkte lenke som viser til det, men svar fra Gemini sier følgende:

Hvor lang tid det tar før Microsoft sletter Outlook-kontoen din avhenger av årsaken til sletting:

1. Inaktivitet:

• 60 dager: Microsoft sletter din Outlook-konto og tilknyttede data 60 dager etter at du har avsluttet den.
  • 2 år: Microsoft kan slette din OneDrive-konto og tilknyttede data hvis du ikke har brukt den på 2 år.
  • 12 måneder: Microsoft kan slette din OneDrive-konto og tilknyttede data hvis du har overskredet lagringsgrensen i 12 måneder.

Altså tull. Kontoen er ok etter 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså tull. Kontoen er ok etter 5 mnd.

Ja, etter 5 måneder så vil ikke kontoen slettes. Det har du helt rett i.

Etter 2 år derimot, hvis kontoen ikke har vært aktiv så vil den trolig bli slettet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
imagineme skrev (Akkurat nå):

Ja, etter 5 måneder så vil ikke kontoen slettes. Det har du helt rett i.

Etter 2 år derimot, hvis kontoen ikke har vært aktiv så vil den trolig bli slettet.

2 år er ikke tema her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tull.

Nei det er du som ikke har peiling.

"Aktivitetspolicy for Microsoft-konto: Under MSA må du bruke Microsoft-kontoen din for å holde den aktiv. Microsoft forbeholder seg retten til å lukke alle «inaktive» Microsoft-kontoer. 

Med unntak av det som er angitt nedenfor, må du logge på Microsoft-kontoen minst én gang i løpet av en toårsperiode for å holde kontoen aktiv. Hvis du ikke logger på i denne perioden, vil Microsoft anse kontoen din som inaktiv."

https://support.microsoft.com/nb-no/topic/aktivitetspolicy-for-microsoft-konto-7c0a9fa7-0982-b7c6-fd72-df852b63699f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2 år er ikke tema her.

Det har du også helt rett i 🙂 Masse rett i dag du.

Se heller på informasjonen jeg la inn som det det er - Informasjon om hva som vil skje dersom man ikke logger seg inn på en epostkonto på over 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er du som ikke har peiling.

"Aktivitetspolicy for Microsoft-konto: Under MSA må du bruke Microsoft-kontoen din for å holde den aktiv. Microsoft forbeholder seg retten til å lukke alle «inaktive» Microsoft-kontoer. 

Med unntak av det som er angitt nedenfor, må du logge på Microsoft-kontoen minst én gang i løpet av en toårsperiode for å holde kontoen aktiv. Hvis du ikke logger på i denne perioden, vil Microsoft anse kontoen din som inaktiv."

https://support.microsoft.com/nb-no/topic/aktivitetspolicy-for-microsoft-konto-7c0a9fa7-0982-b7c6-fd72-df852b63699f

Du må virkelig være lost. Det er 5 mnd det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...