AnonymBruker Skrevet 6. mars #41 Del Skrevet 6. mars Kjenner 1 person som røyker. I mitt omgangsmiljø regnes det som harry å røyke. Overrasket å se alle her inne som kjenner så mange røykere. Uansett så er det rundt ca 7 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år som røyker, så det er ikke mange røykere blant oss. Anonymkode: da3c7...572 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #42 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 2.3.2024 den 10.04): Nå går vel tallene på røykere kraftig ned. Kjenner DU noen som fortsatt røyker, og er det isåfall fast eller til fest? Hvilket alder segment befinner de seg i? Anonymkode: 80a4e...ecf Nei ikke som jeg kommer på. Jeg datet en røyker en gang, men avsluttet det fordi jeg ikke klarte røyklukten 🤢 Anonymkode: d68bd...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #43 Del Skrevet 6. mars Jeg er 57 år. Røyker stort sett 0-3 røyk om dagen, hvis jeg er alene. Ingen ting i høytider, helger og tider jeg er med familie og ikke røykende venner. Kjenner røykere: 2 venner som bor langt unna (når vi møtes røyker vi mer), 2 tidligere kollegaer jeg ser skjeldent, ellers tror jeg de fleste har sluttet. Anonymkode: 93118...296 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #44 Del Skrevet 6. mars Faren min røyker. Han er 71. Anonymkode: 03391...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. mars #45 Del Skrevet 6. mars (endret) Ja, eksmannen min, som egentlig har sluttet, har tatt opp røyking i ny og ne igjen. Vært flere ganger i det siste når han har kommet på besøk her (for å treffe sønnen sin) at han har luktet røyk. Når jeg har påpekt det, sa han i starten at "har stått ved siden av kolleger som har røyket" osv. Men så kom det frem at den nye dama hans røyker ofte (de har vært sammen i litt over ett år), og da har han selv også begynt å ta seg en røyk i blant, også på hverdager. Det er utrolig dumt gjort når man først har klart å kutte den vanen og greid seg uten nikotin i årevis. Selv sluttet jeg i 2010 (da var jeg fremdeles gift med ovenfornevnte eksmann, og han sluttet et par år etter meg). Jeg har aldri sprukket og ikke røyket siden. Endret 6. mars av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 6. mars #46 Del Skrevet 6. mars Ja de er over 50. Men de fleste jeg kjenner som røyka et gått over til snus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #47 Del Skrevet 6. mars Ja, kjenner flere som røyker, de er alle under 25 eller over 50. Anonymkode: 555a7...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #48 Del Skrevet 6. mars Kjenner ingen som røyker lenger. Kjenner et par som har sluttet. Den ene, den eneste under 50 jeg har kjent som har røyket, maste i mange år om at det jo ikke er farlig å røyke 1-2-3-4 om dagen. At det er store mengder som er farlige og alt det der, selv om tallene viser tydelig at røyk nr. 1, 2 og 3 betyr mye mer for kreftrisiko mm. enn røyk nr. 10-40 gjør. Hun leste seg til slutt opp og sluttet bokstavelig talt samme dag. Anonymkode: 7b38a...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #49 Del Skrevet 6. mars Jeg er 40 og røyker. I klassen min røyket "alle", nå er det bare meg og ei til jeg vet om. De aller fleste jentene sluttet pga graviditet. Gutta aner jeg ikke hvorfor, men er bare ett par igjen av dem og som jeg vet om, dog har de fleste gått over til vaping. Jeg har ingen lyst til å slutte. Koser meg med røyken og den gir meg en pause ingenting annet klarer å måle seg med. Prøvd flere ganger, men sprekker rett og slett fordi jeg ikke finnes motivert. Anonymkode: 56438...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #50 Del Skrevet 6. mars Kjenner mange som festrøyker, men ikke til hverdags. Anonymkode: 7969c...bc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #51 Del Skrevet 6. mars Da jeg var tenåring på 90-tallet og i 20-årene på 2000-tallet (er i midten av 40-årene) røyket de fleste av venninnene mine. Fra jeg var 20-26 hadde jeg en samboer som røyket, og det syntes jeg var veldig belastende og slitsomt. Han luktet røyk hele tiden - hendene hans, ånden, håret, klærne - ja, alt. Nektet plent å kysse ham om han nettopp hadde røyket. Moren min (67 år), den ene broren min (38) og søsteren min (33) røyker, pluss en av disse røykende venninnene fra tenårene som aldri sluttet da de andre gjorde det. Morfaren min døde av kols som følge av 60 år med røyking. De to andre brødrene mine røyket tidligere, men sluttet for mange år siden. Selv har jeg aldri røyket, har aldri en gang hatt en tent sigarett i munnen. Mulig jeg høres bedrevitende og arrogant ut her nå, men jeg har aldri forstått at man, med den kunnskapen vi har, helt frivillig drar ned gift i sine pustende organer - fullstendig uforståelig for meg. Anonymkode: f4496...e17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #52 Del Skrevet 6. mars Hørte på radioen imårrest at flere og flere unge røyker. Anonymkode: d1cc7...c45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #53 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Røyking er på vei in igjen. Jeg er født i 1999. Desse kjenner jeg som røyker fast: Tidligere klassevenninne. En som gikk to trinn over meg. Hun røyker enormt mye. En venninne av en venninne av meg To av tantene mine røyker. 2 venninner av moren min Søskenbarnet mitt røyker og det gjør to av sønnene hans også. De er rundt min alder. Hun som bodde i huset jeg bor i nå røyker Mine foreldre har tre naboer som røyker To av kompisene til broren min En venninne av søsteren min Anonymkode: 3315d...5a3 Kan su si litt mer om hun som bodde i huset du nå bor i? Anonymkode: dffec...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #54 Del Skrevet 6. mars Hmmmmmm skrev (På 2.3.2024 den 14.08): Føler du at du burde gi deg med det? At røyking ikke passer så godt inn i hverdagen blant mange, og i jobb. Evt kollektivtransport. For du er jo fortsatt ung. Ja, det føler jeg. Alt det der og enda litt til. Men enn så lenge lever jeg ok med skampinnen. Anonymkode: 9654e...b07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #55 Del Skrevet 6. mars Hjelmesett skrev (På 5.3.2024 den 16.17): røyker selv på ferier eller fest. 33 år Røyk er helt nydelig. Spess på sommeren Klarer du holde deg kun til ferier og fest da? Har du alltid gjort det? Tenker bare siden det er helt nydelig med røyk. Skulle tro du ville røyke hele tiden da? Anonymkode: 80a4e...ecf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #56 Del Skrevet 6. mars Har noen kollegaer som røyker. Tror også jeg har noen slektninger som røyker, om de ikke har sluttet da. Også vet jeg av noen som røyker i ferier og ligende. Anonymkode: 04e7a...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #57 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan su si litt mer om hun som bodde i huset du nå bor i? Anonymkode: dffec...daa Hvorfor det? Anonymkode: 3315d...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #58 Del Skrevet 6. mars En felles venn av meg og samboer røyker hver dag og han er i slutten av 20 årene. Selv så røyker både jeg og samboer både på fest og av og til ellers når vi får lyst på en røyk (vi er i midten av 20 årene begge to). Anonymkode: 37ff9...b33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #59 Del Skrevet 6. mars Absolutt ingen av mine venner eller bekjentskaper røyker. Men to stykker på jobben gjør det, en mann på rundt 60 og en dame på rundt 40. Synes det er veldig rart - begge er småbarnsforeldre. Anonymkode: 475cc...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 6. mars #60 Del Skrevet 6. mars (endret) Mange. Onkel min, svigermor, tanta til mannen min og mannen hennes, ca 1/3 av vennene mine. En del kolleger. Alle daglig. Også meg selv. Har bare en pause nå i forbindelse med svangerskap. Forrige gang jeg var gravid tok det ikke lang tid før jeg begynte igjen etter fødsel. Får se hvordan det går denne gang. Endret 6. mars av tussi84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå