Gå til innhold

Ankelboots med eller uten pynt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Likte best de uten pynt. Skinny jeans er forøvrig på god vei inn i motebildet igjen: https://www.minmote.no/mote/klaer/a/15m6QQ/skinny-jeans-tilbake 

Anonymkode: 548fe...bd8

interessant. Men det er tydelig at nye skinny ikke er de pølseskinn elastanoverdosene vi så i forrige runde med skinny, men mer veldig smale, men ikke nødvendigvis stretchy, modeller.

Anonymkode: e193e...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (På 3.3.2024 den 15.26):

1. skinnyjeans er mer flatterende enn wide/mom/loose osv

2. gutter/menn foretrekker damer i skinny jeans

3. det har vel aldri vært sånn at damer i 40-åra kler seg likt som tenåringer

4. 20-åringer som uttaler seg sånn, møter seg sjøl i døra når de er 45 og har en kontorjobb.

5. jeg kler meg i det som jeg liker og som passer min kropp best. Det er så deilig å ikke bli styrt av moten, men av egne preferanser!

Hvorfor tror du at kvinner absolutt vil tiltrekkes menn? Vi kler oss for vår egen del, ikke for mennenes del,

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt med glidelås. Da blir de lettere å ta av og på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten glidelås, nette og litt mer elegante. Passer de fleste steder.

Med glidelås, litt røffere og mer typete. Hadde muligens valgt dem selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så firkantet i hodet at jeg ville tatt uten sølvglidelås eller pynt fordi det kunne være de ikke matcher pynt på resten av antrekket 🙄😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde valgt de med glidelås. Liker slike detaljer og de passer stilen min. Der du må finne ut av er hvilke sko som passer din stil. Begge to var veldig fine 😊

Forøvrig hadde jeg også brukt de med skinny jeans og jeg er 21.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville valgt de øverste, de passer til alt da de er mest nøytrale :) 

Personlig så bruker jeg bare cheelsa boots fra Dr Martens. Har hatt de i mange år, skikkelig solide. Har et par i sort, ett i brunt og likedan i sort men med ullfor inni når det er kaldt (en kvinne behøver jo ulike sko til ulike anledninger😇) Dr Martens er skikkelig klassiker og går aldri av moten. Jeg er 47, og datteren min på 21 som har samme størrelse låner de titt og ofte 

image.thumb.png.3818ec4e51925651001c15364881d7e2.png

Ang buksemodeller så er det smak og behag. Personlig var jeg veldig glad da den slimfit-buksemoten var over og det var lettere å få kjøpt bootcut, flare og straight igjen. Jeg kler ikke slim-modellen da jeg er lang, slank/spebygd og med lange bein. Såg seriøst ut som en pinne. Bukser som er ettersittende over lår og rumpe men videre nederst gir meg en mye finere fasong.

Tror ikke det er noe skille over og under 25 år heller….begge døtrene mine låner klær av meg (og nei, jeg har ikke typ ungdommelig stil, men en nøytral og klassisk stil tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 13.13):

Takk for anbefalingen om bootsene. Men, jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med å bruke de til skinny jeans? 😰

Anonymkode: 09155...e4e

Det er noen som har store problemer med at andre går i skinny jeans, fordi det ifølge dem er umoderne. At det nå er på full fart tilbake har de tydeligvis ikke fått med seg… 

Skinny jeans er tidløst, så kjør på du!

Anonymkode: 7757a...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker skoene uten pynt best 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er noen som har store problemer med at andre går i skinny jeans, fordi det ifølge dem er umoderne. At det nå er på full fart tilbake har de tydeligvis ikke fått med seg… 

Skinny jeans er tidløst, så kjør på du!

for en selvmotsigelse. Det kan ikke være både tidløst OG på vei inn. Enten er det tidløst, eller så går det i den vanlige in/ut-syklusen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge var fine,men ville valgt de uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 16.35):

Hvorfor synes du det ser kjerring ut....? Spørs vel kanskje mer hva man har ellers på kroppen også?

Ankelboots og bootcut får jeg ikke helt til å harmonere, med min kroppstype. Jeg synes selv at jeg føler meg mest vel med skinny jeans uansett 🫣

Vet ikke. Du skriver jo selv at du ikke får det til å harmonere🤷‍♀️

Anonymkode: a51c2...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/3/2024 at 3:26 PM, Ella Grisella said:

1. skinnyjeans er mer flatterende enn wide/mom/loose osv

2. gutter/menn foretrekker damer i skinny jeans

3. det har vel aldri vært sånn at damer i 40-åra kler seg likt som tenåringer

4. 20-åringer som uttaler seg sånn, møter seg sjøl i døra når de er 45 og har en kontorjobb.

5. jeg kler meg i det som jeg liker og som passer min kropp best. Det er så deilig å ikke bli styrt av moten, men av egne preferanser!

Jeg hater skinny jeans. Gikk med det 1 år og følte det bare var stygt. Har lange tynne bein som jeg syntes ble enda tynnere, så ut som et beinrangel. Kanskje skinnies egentlig er best for dem som ser mer O ut? 

Skinnies kan påføre kroppen problemer med nakke, rygg og holdninger. 
Skinnies har en betydelig innvirkning på knærne, fordøyelsen og til og med blodsirkulasjonen. Når man går i skinnies, så strekker ikke knærne seg riktig ut, bevegelsene blir redusert med rundt 15 prosent. Med mindre klærne strekker seg for å bevege seg med kroppen din, kan dette til slutt forårsake leddsmerter, og med skinny jeans vil det sannsynligvis være konsentrert rundt knærne. Selv trykk på en kneskål kan irritere kneleddet, og  dette kan forverre leddgikt og brusk-slitasje. Problemer er ikke begrenset til knærne dine. Trange klær kan påvirke sirkulasjonen. Selv om arterier, som beveger blod bort fra hjertet, sannsynligvis ikke vil bli påvirket, kan venene, som skyver blod tilbake til hjertet for reoksygenering, slite mer. Dette kan forårsake hevelse i ankler og tilhørende problemer som press på nerver og vev. Og en stram linning kan gjøre fordøyelsen tregere - øke symptomene på oppblåsthet.

I tillegg har man det som kalles Skinny Pant Syndrome, offisielt kalt meralgia paresthetica, som er en veldig reell medisinsk tilstand som forårsaker nummenhet av smerter i ytre låret som oppstår som et resultat av nerveskade i stedet for skade på låret. Nervus cutaneus femoris lateralis som er plassert på forsiden av låret, er nerven som er skadet i tilfeller av Skinny Pant Syndrome. Tidligere ble meralgia paresthetica først og fremst sett hos overvektige personer som brukte stramme belter og brukte mye tid på å sitte. Dette kan forårsake kompresjon av Nervus cutaneus femoris lateralis mellom hoftebeinene og beltet. Pasienter som lider av denne tilstanden opplever vanligvis nummenhet, smerte og prikking på forsiden av låret. 

Når man vet det over, så er det forunderlig at folk driter i helse fremfor hva de vil gå med. Jeg sluttet som sagt heldigvis. Helse går foran alt annet.

Anonymkode: 264a2...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer Ann på de klærne du pleier og bruke, å hva de passer til. Jeg som har en litt rocka stil ville tatt de med pynt men et du veldig klassisk i klesstilen passer nok de uten best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker

Det er høst og på tide med ankleboots igjen. Flere med meg som synes ankleboots passer best med skinny/slim jeans?

Jeg får liksom ikke ankleboots til å passe med jeans som er løse nederst, slik at de legger seg utenpå anklebootsene. Det er finere at jeansene er smale nederst, slik at det blir ørliten glippe mellom jeans og boots, synes jeg. Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er høst og på tide med ankleboots igjen. Flere med meg som synes ankleboots passer best med skinny/slim jeans?

Jeg får liksom ikke ankleboots til å passe med jeans som er løse nederst, slik at de legger seg utenpå anklebootsene. Det er finere at jeansene er smale nederst, slik at det blir ørliten glippe mellom jeans og boots, synes jeg. Hva tenker dere andre?

jeg tenker at kombinasjonen skinny jeans og ankelboots er over. Bruk dem gjerne hver for seg, men sammen roper de "jeg sitter fast i 2010"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

jeg tenker at kombinasjonen skinny jeans og ankelboots er over. Bruk dem gjerne hver for seg, men sammen roper de "jeg sitter fast i 2010"!

Bedre det enn å rope "Jeg kler meg som en kjerring", noe ankelboots og vide bukser som ligger over dem gjør.

Anonymkode: 67bc7...8a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...