AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #21 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han er definitivt ikke en god far, men det er slettes ikke noe grunnlag for en bekymringsmelding. Her må søsteren din ta tak og komme med et ultimatum. Enten drar han i terapi eller så dumper søstern din han. Barnevernet trenger ikke og være involvert her, Anonymkode: 1d468...eb7 Hvis han nekter terapi, hvordan skal det gå med ungene da når de må være alene med fyren? Anonymkode: ae217...11a
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #22 Skrevet 29. februar 2024 Mannen hennes er Psykopat. Du kan du annmelte kun han! Men jeg hadde snakket med søsteren min om dette. Hun skjønner ikke hvor skadelig dette er for barna og kanskje kan barnevernet hjelpe til der og fortelle henne hva det gjør med barn å bli behandlet slik. Anonymkode: 204f9...32b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #23 Skrevet 1. mars 2024 Barnevernet har dessverre generelt sett altfor lite kunnskap om psykisk vold, og det varierer hvor mye hjelp og støtte voldsutsatte får derfra. Mannens oppførsel er helt klart skadelig for både barna og henne, og jeg tror at krisesenteret vil være et bedre alternativ, for hun trenger hjelp og styrke til å selv ta tak i situasjonen. Ring dem anonymt sammen med din søster, forklar situasjonen og bruk høyttalerfunksjon så hun kan høre tilbakemeldingene fra krisesenteret. Å samle styrke tar tid, og støtte fra flere hold vil nok kunne være til stor hjelp. Anonymkode: 85af7...c46
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #24 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Jeg vurderer sterkt å sende en bekymringsmelding til barnevernet med tanke på hvordan mannen til søsteren min behandler barna (han er heller ikke snill med henne). Han har den innstillingen at ingenting er bra nok, uansett hva de gjør. Han skal ikke gi skryt, fordi da tenker han at ungen kommer til å si seg fornøyd og slutte å jobbe for det han/hun skal oppnå. For eksempel kom eldste ungen hjem fra fotballtrening en dag, og fortalte stolt til faren som satt i stua at han hadde scoret mål på treninga, og hans respons er «okei, du har jo vært på trening i en time, du burde klart å score 10 mål på den tiden». En annen gang gikk han stolt å viste ei tegning han hadde laget, og far sa rett ut «hva faen har du tegna? Det ser ikke ut». I tillegg klikker han bare helt plutselig over småting. Han kan begynne å brøle og banne bare 3-åringen kaster litt mat på gulvet, eller når 6-åringen ikke har lyst til å legge seg, eller andre helt normale ting som alle unger gjør. Akkurat samme oppførsel har han også mot min søster. Hun kan stå å lage mat i 2 timer og ha den klar til han kommer hjem fra jobb. Og det er aldri noe takk for mat eller noe slik, men han skal alltid ha noe negativt å si: «grønnsakene har blitt kald» «alt for salt» etc. Det er ALDRI noe positivt, men han skal alltid komme med en negativ kommentar uansett hva hun gjør…og ikke bare hvordan han oppfører seg mot dem, men han gjør heller ingenting produktivt hjemme. Han forventer at søsteren min skal gjør absolutt alt hjemme fordi hun er ufør (kronisk sykdom som gjør henne fortere sliten). Han har aldri skiftet bleie på noen av ungene, har har aldri lagt dem, aldri badet dem osv, og hvis hun skal noe viktig en dag må de finne barnevakt for at hun skal kunne dra. Han har de aldri alene. Det siste er jeg veldig usikker på om er BARE fordi han ikke gidder, eller fordi søsteren min ikke tør å la han vær alene med ungene. For jeg hadde aldri latt han sitte barnevakt for mine unger, det er i hvert fall sikkert. Både jeg og hele familien har prøvd å få henne til å innse hva hun er sammen med og rådet henne til å gå, både før og etter hun fikk unger med han. Men hun vil ikke, hun sier hun skal ikke gi opp forholdet og vil at ungene skal ha en mamma og pappa som er sammen. Nå begynner jeg å bli så bekymret for ungene at jeg vurderer sterkt å sende en bekymringsmelding. Er det vits, vil dette bli tatt tak i? Han klarer jo sikkert å skjerpe seg akkurat når barnevernet er der hvis de kommer på hjemmebesøk…og hvordan kommer det til å gå ut over søsteren min? Hun er virkelig verdens beste mamma som bare vil det beste for ungene sine, men tror ikke hun innser hvor skadelig dette er for ungene… Anonymkode: bd092...26d Meld! Anonymkode: 4480f...63d
sjokoladeelskeren Skrevet 1. mars 2024 #25 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis han nekter terapi, hvordan skal det gå med ungene da når de må være alene med fyren? Anonymkode: ae217...11a Godt mulig det er derfor hun ikke går fra han, da må jo han vær alene med ungene på et tidspunkt, og da kan det potensielt gå gale.
sjokoladeelskeren Skrevet 4. mars 2024 #26 Skrevet 4. mars 2024 Hva bestemte du deg for ts? Har du meldt ifra?
Biloba Skrevet 4. mars 2024 #27 Skrevet 4. mars 2024 Hvis hun er ufør med flere barn er hun gjerne redd for å klare det økonomiske for barna på egenhånd. Hun er kanskje for utpsyket til å ta tak i alle prosesser som må skje ifbm et samlivsbrudd. Trolig har hun lite tro på seg selv og er redd for ham ifbm brudd eller samvær. Ring anonymt og snakk med barnevernet om hvilke muligheter som finnes for din søster.
Jadaomatte Skrevet 4. mars 2024 #28 Skrevet 4. mars 2024 Prøv å overtal søsteren din til å prate med krisesenteret. Dette er vold mot både henne og barna. Hun tar ett valg om å bli, barna hennes er prisgitt henne. Dette gjør henne, etter min vurdering, medskyldig. Hun har en plikt til å beskytte sine barn. Uansett, meld fra til bv.
Andrine& Skrevet 4. mars 2024 #29 Skrevet 4. mars 2024 Hvordan tenker du at du får muligheten til å støtte henne og barna når han får vite at du har meldt han til bv? Folk tror de kan melde anonymt men sannheten er at de som blir meldt til bv får lese meldingene, uten navn så klart, men formuleringen vil ofte avsløre hvem som har meldt. Ta henne med til et krisesenter for en samtale med dem, det et det beste du kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #30 Skrevet 4. mars 2024 Dere er litt naive, hva tror dere bv gjør med dette? Eller politiet? De gjør ingenting, de vil ta en undersøkelse å hvis mannen oppfører seg så vil dette bare bli oversett å henlagt uten noen form for hjelp. Politiet gjør i hvertfal ikke noe med psykisk vold, så å gå å tro man får forståelse å hjelp derifra kan man bare glemme. Altså folk som blir alvorlig mishandlet får ikke engang hjelp. Anonymkode: d2ab1...9aa
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #31 Skrevet 4. mars 2024 Krisesenter kan være en god løsning hvis hun ønsker det selv, der kan man få hjelp til å vite hvor veien videre går ang penger . Man får hjelp av en advokat gratis . Anonymkode: d2ab1...9aa
Maggi2 Skrevet 4. mars 2024 #33 Skrevet 4. mars 2024 Søsteren din er sikkert redd for å gå fra ham fordi hun da vet at ungene må være potensielt 50 prosent med ham alene. Stakkars, jeg føler med henne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå