Gå til innhold

Tror jeg har blitt av-invitert i utdrikkingslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Først skriver du i gruppa: "Heisann, nå begynner det å nærme seg, er det noe informasjon om hva som skjer?"

Får du ikke noe svar på det hadde jeg skrevet direkte til den som arrangerer: "Hei hei. Ser at gruppa for utdrikningslaget til xxx er ganske stille for tiden, så lurer på om det er lagt noen planer enda og hvor jeg skal møte? Gleder meg masse til å feire xxx".

Noen ganger er det helt fint å spille dum, framfor å gå til angrep. 

Anonymkode: c71bd...a1e

Nei, ta opp telefonen. Vær hyggelig, spørrende.

Er det ikke en glipp, men bevisst, så blir det da ubehagelig for arrangør. Så unngå de misforståelsene som vanligvis oppstår når man tar ting skriftlig. 

Anonymkode: 7f9cf...37d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis er du ikke inkludert i utdrikningslaget siden det ble stille. Hvis så er hadde jeg virkelig revudert om jeg hadde gått i bryllupet. 

Anonymkode: da49b...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tydeligvis er du ikke inkludert i utdrikningslaget siden det ble stille. Hvis så er hadde jeg virkelig revudert om jeg hadde gått i bryllupet. 

Anonymkode: da49b...b21

Men bruden har jo ikke noe med planleggingen av utdrikningslaget å gjøre, og det er vel bruden som ønsker henne i bryllupet? Synd hvis det skal gå utover bruden at de andre damene er b*tches.

Anonymkode: 9e5e4...1a8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tydeligvis er du ikke inkludert i utdrikningslaget siden det ble stille. Hvis så er hadde jeg virkelig revudert om jeg hadde gått i bryllupet. 

Anonymkode: da49b...b21

Dette er jo bare oppskriften på å bli sittende igjen helt alene i livet;

1) ta alt i verste mening, og tro det er vondt ment, i stedet for å undersøke faktum

2) agere basert på tanker som mulig kun finnes i eget hode. Droppe bryllupet. Slik at du også støter brud og andre som ikke var en del av dette utdrikningslaget fra deg. 

3) ende opp som særingen i omgangskretsen/familien

Anonymkode: 7f9cf...37d

  • Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 18.28):

"Hei. Det er mulig jeg svarte feil på noe som ikke var beregnet på meg, ang. utdrikkingslaget. Jeg bare lurer på om invitasjonen inkluderte meg, eller om den ble sendt ved en feiltagelse. Og det er helt greit, vil bare få det oppklart da jeg ikke har sett / fått noen videre oppdateringer"

Vi sees i bryllupet!

Ca. noe sånt skrevet i full fart 😄

Anonymkode: 699a1...5a9

Jeg ville ikke tilnærmet meg slik, det viser at man har mistanker eller tror at man er  blitt utelatt.. Jeg ville gjort det så enkelt som dette; Hei, nå nærmer utdrikningslaget seg, og jeg lurer på når det kommer mer info. Hilsen ….

Anonymkode: 21b1b...1cc

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er jo bare oppskriften på å bli sittende igjen helt alene i livet;

1) ta alt i verste mening, og tro det er vondt ment, i stedet for å undersøke faktum

2) agere basert på tanker som mulig kun finnes i eget hode. Droppe bryllupet. Slik at du også støter brud og andre som ikke var en del av dette utdrikningslaget fra deg. 

3) ende opp som særingen i omgangskretsen/familien

Anonymkode: 7f9cf...37d

Det er så mange naive folk her inne.

Anonymkode: 5b5ab...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så mange naive folk her inne.

Anonymkode: 5b5ab...668

Hvilken skade tar det å ta opp telefonen og ringe forloveren, og høre om status på utdrikningslaget?

I mitt hode er det bare hun som vil fremstå dum om hun må forklare seg i en slik samtale. 

Anonymkode: 7f9cf...37d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tydeligvis er du ikke inkludert i utdrikningslaget siden det ble stille. Hvis så er hadde jeg virkelig revudert om jeg hadde gått i bryllupet. 

Anonymkode: da49b...b21

Er det tydelig?? Jeg er også med i en gruppe, men har hjulpet vedkommende med ting og tang. Vedkommende som arrangerer har ikke oppdatert noen i gruppa, før alt var setlet og klart. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er jo bare oppskriften på å bli sittende igjen helt alene i livet;

1) ta alt i verste mening, og tro det er vondt ment, i stedet for å undersøke faktum

2) agere basert på tanker som mulig kun finnes i eget hode. Droppe bryllupet. Slik at du også støter brud og andre som ikke var en del av dette utdrikningslaget fra deg. 

3) ende opp som særingen i omgangskretsen/familien

Anonymkode: 7f9cf...37d

Så enig! Å gå ut fra der verste uten å undersøke, og når folk her inne også konkluderer med at det er klart TS blir holdt utenfor - uten at noen av dem har peiling eller det er undersøkt om det er fakta, om det er en feil eller om det rett og slett ikke har vært noen oppdateringer enda, er bare skremmende! Folk lever i dag i en verden der de tror alle er imot dem. 

Anonymkode: 21b1b...1cc

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da jeg hadde besøk av en venninne (bodde utenlands) og hun plutselig fikk opp bilder fra utdrikningslaget til en god veninne i FB-feeden. Viste seg at forloveren hadde gjort en glipp (muligens fordi hun ikke likte venninnen min). Hadde ikke noe med brudens ønsker å gjøre. 

Spør du TS. Uansett hva som har skjedd, er det ikke du som har gjort noe galt, og du fortjener en avklaring. Bare skriv en sms til forlover og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er så mange naive folk her inne.

Anonymkode: 5b5ab...668

Nei, det har absolutt ikke noe med å være naiv å gjøre. Men å være løsningsorientert

1. Av og til misforstår man faktisk, og ting har skjedd ved en glipp. Jeg har sett folk klikke over glipper før, og ikke tro på det, og det er bare vondt for alle parter

2. Dersom noen faktisk forsøker å utestenge deg, så vil det å "spille dum" kunne få de til å angre seg (med mindre dere er 14 år). Fordi ofte vil grunnen til å bevisst utestenge noen (for voksne) være at personen har fremstått ubehagelig/konfronterende før, og hvis man da viser at man ikke er vanskelig, så er det mer fristende å faktisk inkludere deg. Samt at de som utestenger fremstår som den kjipe

3. Uansett om grunnen var 1 eller 2 eller en kombinasjon, så gjør det å være naiv det mye lettere å starte på nytt, og faktisk bli inkludert.

Jeg snakker av erfaring, jeg har alltid vært en som har tatt ting i verste mening, og har fått nye venner ved å "spille naiv" og behandle folk vennlig selv hvis jeg tror de ikke liker meg. Fordi - "merkelig nok" begynner faktisk folk ofte å like deg bedre hvis du oppfører deg som om dere liker hverandre..

Anonymkode: 588e2...031

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueturtle skrev (12 minutter siden):

Glemmer aldri da jeg hadde besøk av en venninne (bodde utenlands) og hun plutselig fikk opp bilder fra utdrikningslaget til en god veninne i FB-feeden. Viste seg at forloveren hadde gjort en glipp (muligens fordi hun ikke likte venninnen min). Hadde ikke noe med brudens ønsker å gjøre. 

Spør du TS. Uansett hva som har skjedd, er det ikke du som har gjort noe galt, og du fortjener en avklaring. Bare skriv en sms til forlover og hør.

Eller ring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg synes du skal ringe direkte til den som står for utdrikningslaget og spørre direkte.

Jeg har hatt to merkelige erfaringer med utdrikningslag. Ene var en nær barndomsvenninne. Jeg bodde på en helt annen kant av landet, barndomsvenninnen hadde gjort det klart (til hun som skulle arrangere) at hun ønsket meg der og at jeg måtte bli invitert i god tid. Jeg visste da ikke noe om utdrikningslaget. Et par dager før det skulle være ringte min venninne meg, for da hadde hun fått vite at hun som stod for laget hadde valgt å ikke invitere meg. På så kort varsel hadde jeg ingen mulighet til å komme. Viste seg i bryllupet at dama mislikte meg pga. nært forhold til bruden gjennom hele livet. Der hun ikke gjorde noe i bryllupet, reddet jeg inn situasjonen ved å holde tale til bruden på sparket (som alle andre i ettertid takket meg for).

Det andre utdrikningslaget skulle starte med en lunsj i en park tidlig på dagen. Senere skulle de gjøre en del ting som ble altfor dyrt for meg. Igjen hadde bruden vært veldig tydelig på at hun ønsket at jeg skulle være med, så sa at jeg ble med på begynnelsen av dagen og kunne godt lage en god del mat til det. Men da fikk jeg beskjed av forlover at hun og de andre ikke ønsket meg der. Da bruden på dagen for utdrikningslaget lurte på hvorfor jeg ikke var der ble hun fortalt at jeg hadde sagt fra på en ufin måte at det ikke kunne falt meg inn å delta (noe bruden visste var feil og visstnok hadde sagt klart fra om og forlangte at de fortalte henne sannheten). Den vennegjengen hadde skamvett nok til å beklage til meg i bryllupet, så bærer ingen nag der.

Heldigvis er jeg nå såpass voksen nå at jeg tviler på at jeg vil oppleve flere utdrikningslag. Blir liksom ikke helt det samme om enkelte begynner på ekteskap nr. to.

Men Ts - snakk med forloveren direkte, så får du vite hva som er greia. Mest trolig er det en glipp som har skjedd (vet flere som har opplevd det, uten at det var meningen), og da får du jo oppklart det. Ikke utsett det, bare få den samtalen overstått :)

 

Anonymkode: 4c3f4...c83

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 14.02):

Nei, det har absolutt ikke noe med å være naiv å gjøre. Men å være løsningsorientert

1. Av og til misforstår man faktisk, og ting har skjedd ved en glipp. Jeg har sett folk klikke over glipper før, og ikke tro på det, og det er bare vondt for alle parter

2. Dersom noen faktisk forsøker å utestenge deg, så vil det å "spille dum" kunne få de til å angre seg (med mindre dere er 14 år). Fordi ofte vil grunnen til å bevisst utestenge noen (for voksne) være at personen har fremstått ubehagelig/konfronterende før, og hvis man da viser at man ikke er vanskelig, så er det mer fristende å faktisk inkludere deg. Samt at de som utestenger fremstår som den kjipe

3. Uansett om grunnen var 1 eller 2 eller en kombinasjon, så gjør det å være naiv det mye lettere å starte på nytt, og faktisk bli inkludert.

Jeg snakker av erfaring, jeg har alltid vært en som har tatt ting i verste mening, og har fått nye venner ved å "spille naiv" og behandle folk vennlig selv hvis jeg tror de ikke liker meg. Fordi - "merkelig nok" begynner faktisk folk ofte å like deg bedre hvis du oppfører deg som om dere liker hverandre..

Anonymkode: 588e2...031

Det er ikke meg du svarer, men jeg skjønner egentlig TS godt.

Hvem er det som synes det er fantastisk festlig å bli inkludert først etter at man har spurt, og de ikke kan si nei uten å miste ansikt? For min del ville jeg ikke syntes det var så hyggelig å delta i et utdrikningslag fordi jeg hadde mast meg til det etter at gjengen som arrangerte det hadde stengt meg ute. Voksne mennesker som synes det er uproblematisk å stenge ute enkeltpersoner er ikke den type folk jeg ville ha likt å omgås, da ville jeg heller blitt hjemme, men gått i bryllupet til hun som var venninnen (og nevnt for henne at ikke alle var ønsket i utdrikningslaget).

Kan hende at du synes alt blir mye bedre om du bare tigger deg til å få bli med, men det er ditt syn.

 

Anonymkode: 306b5...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gjetning: Ingen tar initiativ, alle bare skuler på hverandre. Da kan det bli stille.

Anonymkode: 33207...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det ts?

Anonymkode: 69224...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var invitert i bryllupet ville jeg ha tolket manglende i inormadjon som en glipp.  

Og sagt fra til forlover at jeg ikke har hørt noe mer om hvoe og når

Anonymkode: 703d6...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 2.49):

Det er ikke meg du svarer, men jeg skjønner egentlig TS godt.

Hvem er det som synes det er fantastisk festlig å bli inkludert først etter at man har spurt, og de ikke kan si nei uten å miste ansikt? For min del ville jeg ikke syntes det var så hyggelig å delta i et utdrikningslag fordi jeg hadde mast meg til det etter at gjengen som arrangerte det hadde stengt meg ute. Voksne mennesker som synes det er uproblematisk å stenge ute enkeltpersoner er ikke den type folk jeg ville ha likt å omgås, da ville jeg heller blitt hjemme, men gått i bryllupet til hun som var venninnen (og nevnt for henne at ikke alle var ønsket i utdrikningslaget).

Kan hende at du synes alt blir mye bedre om du bare tigger deg til å få bli med, men det er ditt syn.

 

Anonymkode: 306b5...1dc

Men det kan jo være en misforståelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2024 at 2:49 AM, AnonymBruker said:

Det er ikke meg du svarer, men jeg skjønner egentlig TS godt.

Hvem er det som synes det er fantastisk festlig å bli inkludert først etter at man har spurt, og de ikke kan si nei uten å miste ansikt? For min del ville jeg ikke syntes det var så hyggelig å delta i et utdrikningslag fordi jeg hadde mast meg til det etter at gjengen som arrangerte det hadde stengt meg ute. Voksne mennesker som synes det er uproblematisk å stenge ute enkeltpersoner er ikke den type folk jeg ville ha likt å omgås, da ville jeg heller blitt hjemme, men gått i bryllupet til hun som var venninnen (og nevnt for henne at ikke alle var ønsket i utdrikningslaget).

Kan hende at du synes alt blir mye bedre om du bare tigger deg til å få bli med, men det er ditt syn.

 

Anonymkode: 306b5...1dc

Herregud. Det er virkelig ikke 'å mase' å etterspørre mer informasjon når forloveren allerede har kontaktet/invitert en. Og hvis man fornemmer på forloveren at det var en feil, kommer man i tanke om avtalen med Tante Oda som dessverre er samme dag som utdrikningslaget. 

Anonymkode: 0080d...665

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud. Det er virkelig ikke 'å mase' å etterspørre mer informasjon når forloveren allerede har kontaktet/invitert en. Og hvis man fornemmer på forloveren at det var en feil, kommer man i tanke om avtalen med Tante Oda som dessverre er samme dag som utdrikningslaget. 

Anonymkode: 0080d...665

Jeg er virkelig dårlig på sosiale koder.

Anonymkode: 5b5ab...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du spør! Mest sannsynlig er det en misforståelse med manglende oppdatering. Og jeg er sikker på at bruden ikke er involvert om det var en glipp. Når noen venninner av meg skulle arrangere babyshower, glemte de en kjempegod og nær venninne av meg fordi hun er ikke i samme gjengen. Men vi treffes månedlig og har tett kontakt - utenom de andre - og jeg tenkte umiddelbart når jeg kom inn i rommet at det manglet noen. Mannen min fortalte meg at hun var glemt, at de prøvde fikse det i etterkant, men at hun hadde allerede lagt planer. Jeg ble veldig skuffet over at de ikke hadde spurt mannen min hvem de skulle invitere, men antok de visste og kjente alle, som ikke var tilfellet. 

Anonymkode: 884a3...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...