Gå til innhold

Tror jeg har blitt av-invitert i utdrikkingslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i utdrikkingslag. Invitasjon kom i en chattegruppe. Jeg takket for invitasjonen, og svarte at jeg kom. Etter svaret mitt har det vært helt stille i denne chattegruppen der man planla aktiviteter osv. Ingen andre har kommentert noe, eller fortsatt på diskusjonen rundt planleggingen av utdrikkingslaget.

Nå nærmer utdrikkingslaget seg, og jeg aner ikke hva som skjer. Er jeg av-invitert? Ble jeg invitert ved en feil? Er det laget en ny gruppe der jeg ikke er lagt til? Forglemmelse eller med vilje? 
 

Jeg skal forresten i bryllupet.
 

Hva ville dere gjort, etterspurt info om festen, eller vente og se? 

 

Anonymkode: 840a6...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville antatt at det er skjedd en feil og spurt den jeg fikk invitasjonen fra. Kanskje du ved en feil ikke er lagt til i f eks et arrangement eller noe. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvfølgelig spurt. 

Anonymkode: 7f9cf...37d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
frøkna skrev (5 minutter siden):

Jeg ville antatt at det er skjedd en feil og spurt den jeg fikk invitasjonen fra. Kanskje du ved en feil ikke er lagt til i f eks et arrangement eller noe. 

Enig, det må være noe sånt. For hvis det ikke var meningen hun skulle vært invitert i utgangspunktet, hadde de jo bare måttet svelge kamelen og ta henne med likevel når hun svarte på invitasjonen. Hvor mye skade kan det liksom gjøre at hun blir med i utdrikningslaget hvis hun både er med i chattegruppe OG er invitert i bryllupet? Det er jo åpenbart ikke akkurat snakk om en totalt ukjent som har blitt invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er å spørre, om man lurer på slike ting.

Anonymkode: 0ae45...14f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde spurt den som inviterte deg.

Anonymkode: 526bd...682

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at jeg må spørre den som arrangerer, syns bare det er litt ubehagelig. Får litt dårlig følelse av det at chatten sluttet etter at jeg svarte at jeg kom..

Er litt sårt dersom det viser seg at jeg egentlig ikke er invitert. Jeg vil heller ikke trenge meg på, vil ikke gå på en fest der jeg egentlig ikke er ønsket, om dere skjønner. 
 

TS

Anonymkode: 840a6...092

  • Hjerte 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, men det er jo enda mer dritt av de hvis de bare arrangerer utdrikningslag i all hemmelighet.

Hadde sendt melding til vedkommende og spørre hva planen er, sånn helt løst.

Er du overrasket over at du ble invitert i utdrikningslag? Siden du kanskje tror du ble invitert med en feil? Noen grunn til at du ikke skulle bli invitert? Kjenner du noen av de andre og kan høre litt mer med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner at jeg må spørre den som arrangerer, syns bare det er litt ubehagelig. Får litt dårlig følelse av det at chatten sluttet etter at jeg svarte at jeg kom..

Er litt sårt dersom det viser seg at jeg egentlig ikke er invitert. Jeg vil heller ikke trenge meg på, vil ikke gå på en fest der jeg egentlig ikke er ønsket, om dere skjønner. 
 

TS

Anonymkode: 840a6...092

"Hei. Det er mulig jeg svarte feil på noe som ikke var beregnet på meg, ang. utdrikkingslaget. Jeg bare lurer på om invitasjonen inkluderte meg, eller om den ble sendt ved en feiltagelse. Og det er helt greit, vil bare få det oppklart da jeg ikke har sett / fått noen videre oppdateringer"

Vi sees i bryllupet!

Ca. noe sånt skrevet i full fart 😄

Anonymkode: 699a1...5a9

  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke overrasket over å bli invitert, kjenner bruden og flere av de andre som skal, men er ikke super nær med noen av de. Har kjent bruden i over 10 år og regner henne som venninne. Men de andre regner seg nok som nærmere, da de andre er barndomsvenner for det meste. 
 

Tror jeg skal sjekke med en av de andre inviterte først, om hun har fått noe mer info. 
 

TS
 

 


 

Anonymkode: 840a6...092

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk tenkt akkurat likens som deg. Håper du får svar, uansett hva det ender opp med. Å gå rundt å ikke vite, er irriterende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skjønner at jeg må spørre den som arrangerer, syns bare det er litt ubehagelig. Får litt dårlig følelse av det at chatten sluttet etter at jeg svarte at jeg kom..

Er litt sårt dersom det viser seg at jeg egentlig ikke er invitert. Jeg vil heller ikke trenge meg på, vil ikke gå på en fest der jeg egentlig ikke er ønsket, om dere skjønner. 
 

TS

Anonymkode: 840a6...092

Jeg starter egentlig i motsatt ende av deg når det gjelder slike ting. 

Tenker jeg har misforstått, eller at det er en glipp. Så spør jeg rett ut. 

Viser det seg at folk er idioter så poengterer jeg at det er en ufin måte å gjøre det på, og at kommunikasjon er en fin egenskap å lære seg. Og tenker ikke mer over saken enn at det er de som har tabbet seg ut, ikke meg. 

Hadde nok også, i bryllupet, slått av en spøk om å bli invitert, så av-invitert.  (ikke foran bruden, selvfølgelig) 

Anonymkode: 7f9cf...37d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er ikke overrasket over å bli invitert, kjenner bruden og flere av de andre som skal, men er ikke super nær med noen av de. Har kjent bruden i over 10 år og regner henne som venninne. Men de andre regner seg nok som nærmere, da de andre er barndomsvenner for det meste. 
 

Tror jeg skal sjekke med en av de andre inviterte først, om hun har fått noe mer info. 
 

TS
 

 


 

Anonymkode: 840a6...092

Da ville jo jeg tenkt at du var en som skulle vert inkludert. Skjønner godt ubehaget, jeg er veldig var for slike ting selv.

Anonymkode: d6ea5...e67

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, hvis du heller vil skuffe bruden ved ditt fravær enn å stille den som arrangerer utdrikningslaget et føkkings banalt spørsmål, har du vel ikke noe å gjøre i bryllupet i det hele tatt? 

Anonymkode: 0080d...665

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært glad for å slippe.

Anonymkode: 5b5ab...668

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke overrasket over å bli invitert, kjenner bruden og flere av de andre som skal, men er ikke super nær med noen av de. Har kjent bruden i over 10 år og regner henne som venninne. Men de andre regner seg nok som nærmere, da de andre er barndomsvenner for det meste. 
 

Tror jeg skal sjekke med en av de andre inviterte først, om hun har fått noe mer info. 
 

TS
 

 


 

Anonymkode: 840a6...092

Utdrikningslaget er jo for bruden, så om du er langvarig venn av bruden er det vanlig å bli invitert.. Jeg ville bare spurt jeg da. Om de er så kjipe at de har forsøkt å ikke ta deg med så burde ikke det gå ut over bruden som sikkert vil ha deg der!

Anonymkode: ed931...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser du tidligere chat fra før du ble med siden du tror det er blitt stille pga deg? Uansett er det ikke nødvendigvis pga deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg. Jeg ble lagt til i en chat for en babyshower, og svarte at jeg kom og gjerne ønsket å være med på fellesgave. Så dabbet aktiviteten av, og det ble aldri oppdatert med noen dato eller mer informasjon. Så går det en liten stund, og plutselig ser jeg at alle legger ut bilder fra arrangementet på Instagram. 
 

Hadde jeg visst at det var nært forestående, slik som at bryllupets dato nærmer seg og dato for utdrikkingslaget, så hadde jeg helt klart spurt. Det rakk ikke jeg..
 

Anonymkode: 718ee...71f

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skriver du i gruppa: "Heisann, nå begynner det å nærme seg, er det noe informasjon om hva som skjer?"

Får du ikke noe svar på det hadde jeg skrevet direkte til den som arrangerer: "Hei hei. Ser at gruppa for utdrikningslaget til xxx er ganske stille for tiden, så lurer på om det er lagt noen planer enda og hvor jeg skal møte? Gleder meg masse til å feire xxx".

Noen ganger er det helt fint å spille dum, framfor å gå til angrep. 

Anonymkode: c71bd...a1e

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye enklere ting var før, når folk snakket sammen 

Anonymkode: a17ac...004

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...