AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Del Skrevet 29. februar 2024 Jeg blir veldig varm og rød på nesen, kinnene og haken, særlig om sommeren. Enten jeg er ute, eller inne uten air condition. Jeg soler meg aldri, men når jeg går ut så bruker jeg spf 50. Likevel har jeg opplevd at folk tror jeg er solbrent. Sminke som skal dekke rødfargen, legger seg ned i porene på nesen og ved nesevingene, så det ser fælt ut. Tror dere denne kremen kan hjelpe litt? https://www.vitusapotek.no/hudpleie/ansiktskrem-og-dagkrem/ansiktskrem-for-sensitiv-hud/la-roche-posay-toleriane-rosaliac-ar-concentrate-40-ml/p/973389?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIvs6jsKHQhAMV70-RBR0irABvEAQYAiABEgLW8PD_BwE Anonymkode: 19036...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. februar 2024 #2 Del Skrevet 29. februar 2024 Høres ut som om du har svært reaktiv hud og muligens rosacea? Du sier ikke noe om og evt. hvilke produkter du bruker pr i dag, men det er viktig å bruke milde produkter uten irriterende ingredienser som kan forverre tilstanden. Jeg vil foreslå at du vurderer en barrieretstyrkende fuktighetskrem som du kan bruke i tillegg til konsentratet fra LRP på dagtid, og et beroligende serum til bruk på kveldstid. Konsentratet inneholder solbeskyttelse, som ikke bør ligge på huden over natten. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Del Skrevet 29. februar 2024 Har ikke de med rosacea problemer med rødhet hele året? Som rens bruker jeg Klairs Gentle Black. Som toner Pyunkang Yul mist. COSRX snegleslimessens, og kremen. Om kveldene bruker jeg Ole Henriksen Hydra Barrier Nourishing face oil. Så når det ikke er varmt er huden helt fin. Om vinteren bruker jeg også COSRX retinol 0.1% på hake og nese, for da får jeg ikke kviser av å spise sjokolade. Men når jeg er sørpå om sommeren blir det dessverre bare mist og solkrem. Fordi huden ikke klarer absorbere mer. Jeg har tykt hår, og svetter både i hodebunn og ansikt. Ikke mye på kroppen som «normale» mennesker. Anonymkode: 19036...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Del Skrevet 29. februar 2024 Roci skrev (1 time siden): Høres ut som om du har svært reaktiv hud og muligens rosacea? Du sier ikke noe om og evt. hvilke produkter du bruker pr i dag, men det er viktig å bruke milde produkter uten irriterende ingredienser som kan forverre tilstanden. Jeg vil foreslå at du vurderer en barrieretstyrkende fuktighetskrem som du kan bruke i tillegg til konsentratet fra LRP på dagtid, og et beroligende serum til bruk på kveldstid. Konsentratet inneholder solbeskyttelse, som ikke bør ligge på huden over natten. Jeg svarte deg ovenfor, men glemte å trykke på «Siter». Derfor gjør jeg det nå. Anonymkode: 19036...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Del Skrevet 29. februar 2024 Legger til at om natten om sommeren bruker toner og essens. Har ikke air condition der jeg er om sommeren. Jeg tenkte at LRP konsentratet muligens var noe som ville trekke fort inn i huden, og kunne brukes under solkrem. Ikke vet jeg. Jeg er nok en sjøsame som ikke er skapt for varme sommerdager 😆 Anonymkode: 19036...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. februar 2024 #6 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har ikke de med rosacea problemer med rødhet hele året? Som rens bruker jeg Klairs Gentle Black. Som toner Pyunkang Yul mist. COSRX snegleslimessens, og kremen. Om kveldene bruker jeg Ole Henriksen Hydra Barrier Nourishing face oil. Så når det ikke er varmt er huden helt fin. Om vinteren bruker jeg også COSRX retinol 0.1% på hake og nese, for da får jeg ikke kviser av å spise sjokolade. Men når jeg er sørpå om sommeren blir det dessverre bare mist og solkrem. Fordi huden ikke klarer absorbere mer. Jeg har tykt hår, og svetter både i hodebunn og ansikt. Ikke mye på kroppen som «normale» mennesker. Anonymkode: 19036...7fd Rosacea kan være "sovende" og bli trigget av faktorer som varme, sol, kulde, vind, stress, koffein, alkohol og sterkt krydret mat, men du må nok til hudlege for å få en klar diagnose. Det er jo uansett lite tvil om at du har en reaktiv hud. Mange opplever at huden har et annet behov om sommeren enn om vinteren, så hvis du ellers føler at du får nok fukt av mist og solkrem, så trenger du ikke bruke noe annet. Jeg kjenner ikke det produktet fra LRP annet enn det jeg kan lese ut fra ingredienslisten, men det går an å høre på apoteket om produktet finnes i prøvestørrelse. Det er ofte slik at man må prøve seg fram for å finne de produktene som fungerer best. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Del Skrevet 29. februar 2024 Roci skrev (54 minutter siden): Rosacea kan være "sovende" og bli trigget av faktorer som varme, sol, kulde, vind, stress, koffein, alkohol og sterkt krydret mat, men du må nok til hudlege for å få en klar diagnose. Det er jo uansett lite tvil om at du har en reaktiv hud. Mange opplever at huden har et annet behov om sommeren enn om vinteren, så hvis du ellers føler at du får nok fukt av mist og solkrem, så trenger du ikke bruke noe annet. Jeg kjenner ikke det produktet fra LRP annet enn det jeg kan lese ut fra ingredienslisten, men det går an å høre på apoteket om produktet finnes i prøvestørrelse. Det er ofte slik at man må prøve seg fram for å finne de produktene som fungerer best. Takk for både disse og de andre rådene 🙂 Anonymkode: 19036...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Del Skrevet 29. februar 2024 Tror egentlig jeg ville bestilt en legetime når det er «på det verste». Høres ikke helt normalt ut, og det hadde jo vært supert om det finnes noe som faktisk hjelper (og ikke bare dekker over). Anonymkode: a8c4c...c09 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 29. februar 2024 #9 Del Skrevet 29. februar 2024 Støttar forslaget om vurdering av hudlege. Sjølv har eg rosacea med ein del raudhet, og brukar denne dagkremen med faktor 30 som er utvikla for rosaceahud av eit farmasøyitisk hudlpleiefirma i Polen, Pharmaceris Lipo-Rosalgin spf 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå