Gå til innhold

Venninne som alltid må ha med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke snakk om å kutte henne ut på dagen, men gidder på en måte ikke å fortsette å besøke henne ukentlig bare for å vente på bedre tider. Kjenner det suger energien ut av meg. Og da vil vi jo automatisk miste mer og mer kontakt

Ts

Anonymkode: 09397...959

Det er ikke hennes feil at mann n behandler henne dårlig. Ville oppfordret henne til å gå fra han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde fortsatt vært venninne med henne for plutselig er barna store og trenger ikke å bli med overalt.

Anonymkode: 24eb6...e5e

Plutselig om 10 år?

Anonymkode: a4fd3...49a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men en god venn kunne tatt en feriedag for å kunne treffes en dag på egne premisser (for hvis hun skal treffe denne venninnen på hennes premisser blir det vel med barn)

Anonymkode: 4e5c3...154

Dette blir for dumt 🤦‍♀️ Alt for dumt. Skjerping!

Anonymkode: eb623...664

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har også en slik venninne. Nå som barna har begynt å bli større har det kommet frem at det ikke er mannen som er så streng, hun har angst. Så det kan være forskjellige ting som ligger bak

Anonymkode: ad8b8...bb0

Altså, man kan godt utvikle angst når man nesten aldri har mulighet til å forlate hjemmet fordi man bor med en hjelpeløs og egoistisk fyr som ikke evner å ta seg av ungene han har produsert.

Anonymkode: 18f53...efd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så ts, du syns ikke hun er en god venninne lengre men er du en god venninne for henne? 

Anonymkode: e0a04...d74

Ja det synes jeg faktisk. Jeg har vært der på besøk ukentlig siden første ungen ble født, og det eneste vi gjør er å sitte der med ungene, lage mat, mate de, skifte på de og legge de. Kanskje hun tar igjen husarbeid som hun ikke har rukket å gjør siden jeg er der og kan underholde barna. Husarbeid som er vanskelig å få tid til å gjør når man har 2 unger og en mann som ikke orker å se til de i 10 min engang så hun får hengt opp en klesvask for eksempel. Det er frustrerende å sitte å gjør alt som mannen hennes egentlig burde gjort. Hadde det vært slik en gang i blant hadde jeg ikke hatt noe problem med det, er jo koselig med unger og glad for å kunne hjelpe. Men føles mer ut som en jobb jeg må gjør fordi han ikke gidder og heller vil game, når det blir hver eneste gang. Som om jeg er der som en hushjelp. Spesielt når man ikke får noe tilbake i form av tid til å finne på noe hyggelig, hun og jeg. Da blir man veldig lei til slutt. Et vennskap skal jo gå begge veier.

Ts

Anonymkode: 09397...959

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes veldig synd på venninna di :(  her er hu alene med barna, og mannen bryr seg ikke. Jeg tror nok på at hun også ønsker komme seg ut uten barna men mannen lar henne nok ikke gjøre det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nonish91 skrev (16 minutter siden):

Synes veldig synd på venninna di :(  her er hu alene med barna, og mannen bryr seg ikke. Jeg tror nok på at hun også ønsker komme seg ut uten barna men mannen lar henne nok ikke gjøre det. 

Hun har jo i stor grad valgt det livet selv tenker jeg. Som en reder ligger man

Anonymkode: eb623...664

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (På 29.2.2024 den 11.05):

Haha! Fy søren. Hvor fantastisk tror du det er for din venninne å alltid være låst på denne måten?

Jeg har det ganske likt som din venninne, pga sykdom hos mannen. Hvis mine venninner, som har all verdens frihet til å gjøre hva faen de vil, når de vil, hadde klagd som det her, over at jeg prøver å tilpasse meg (invitere hjem eller møte opp tross alt, selv med en unge)… Nei altså, ta deg sammen! 😂

Jeg får inntrykk av at TS hadde tenkt annerledes om det, hvis det ikke handlet om et aktivt valg de har tatt de to voksne. Jeg kjenner i alle fall på den, at det er mye jeg kan (og vil!) ta hensyn til hvis det handler om sykdom, uhelse, at ting praktisk er umulig, men når folk velger noe for sitt liv, som gjør at alt så til de grader går på deres premisser er det vanskeligere å ha uendelig godvilje, og stadig tilpasse seg de valgene de har tatt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (55 minutter siden):

Er det veldig synd på hun? Sånn egentlig... 

Hun har tatt et aktivt valg i livet sitt med å få barn med noen som mener at hun har det hele og fulle ansvar for barna. Hun har aktivt valgt å leve det livet som følger med dette. Hun er et selvstendig menneske som tar sine egne beslutninger i livet. Hun kan umulig ha trodd at når barnet kom så ble mannen en helt annen mann med helt andre verdier. 

Hun har i tillegg ikke bare fått et barn og så oppdaget at barnefaren ikke bidrar med barnet, hun har fått to barn enda hun vet og kjenner hans verdier. Dette er 100% selvvalgt fra venninnen sin side. Jeg synes ikke det er så veldig synd i denne venninnen. At de fleste andre av oss mener denne barnefaren er fullstendig på bærtur er en annen ting, men venninnen til ts har nå en gang valgt det slik og gått inn i dette og barnefaren har slik jeg har forstått det vært ærlig og redelig med tanke på de verdiene han selv har. Og da tenker jeg at det er hennes valg som hun også må ta konsekvensene av.

Og jeg er enig med @Rainstorm2.0 at da faller det også på sin egen urimelighet å forvente at andre mennesker som ikke har valgt dette livet hele tiden skal være med på byrden og føle på konsekvensene av et valg andre har gjort med sitt eget liv med viten og vilje. 

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 11.33):

Plutselig om 10 år?

Anonymkode: a4fd3...49a

Mer som 18 år. Så ts skal sitte og vente i 18 år til drittungene til venninna er store. DET hadde ikke jeg gidda hvertfall. 

Man bør jo tilpasse seg hverandre i et vennskap, selv om jeg så klart skjønner det er vanskelig for de med små barn. Men jeg har venninner som har flere barn, som er med på kino, cafe og sånne ting. Men de har menn som faktisk gidder å bidra. Regner med venninna til ts er gift med en muslim og derfor ikke får lov til å gå ut. Evt religiøs på en annen måte. Mange religiøse ser ned på og HATER single damer og vil ikke at konene deres skal ha single venninner. 

Anonymkode: 213c2...ed4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...