Gå til innhold

Jeg vil gå - men han «truer»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De som truer med sånt, er ikke kapable til å gjøre det. Så du skal bare gå med god samvittighet.

Anonymkode: 7a896...f75

Det er en vanlig og farlig konklusjon.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig er dette en trussel, men... En som faktisk er villig til å ta livet sitt fordi han ikke kan få deg, er villig til å ta med seg både deg og barna i graven for at ingen andre skal få dere. Ta dette på alvor! Ikke i at du skal være sammen med ham, men at du må beskytte deg og dine barn. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke ansvaret for hans liv, men du har ansvar for barna dine! og det er IKKE greit med en pappa som truer mamma med å begå selvmord fordi hun ønsker å gå.

Tenk på deg selv og barna dine, og gjør som de over anbefaler, ring familie, kompiser, sykebil og politi, HVER GANG han truer.

om han faktisk skulle finne på å gjøre det, så er det IKKE ditt ansvar, og INGEN vil klandre deg.

Anonymkode: e0988...ab2

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette er psykotisk vold. Av han.

Det er ikke ditt ansvar om han velger å ta livet sitt eller ikke. Aldri ditt ansvar. Kjipt for barna om han gjør det, men det er til syvende og sist alltid hans ansvar. Alltid.

Jeg hadde ringt 113 eller 112 tvert og sagt at du og eksen din krangler i forbindelse med et brudd, du opplever han som psykotisk og i ubalanse og at han nå truer med å ta sitt eget liv. Ring hver gang han gjør dette.

Og du omtaler han som eksen din naturligvis, eller i noen tilfeller barnefar. Men du må avslutte forholdet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (13 timer siden):

Ikke aksepter trusler. 

Om han sier han vil ta livet sitt, ring ambulanse. 

Dette er ett godt rår. Suicidale trusler er psykiatriens ansvar. Gå mens ha er innlagt og flytt til sjult adresse

Anonymkode: 48999...9e8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette. Eksen min lever 15 år senere. Han har truet alle kjærestene sine etter dette også på samme måte når de har gått. 

Man skal ikke trues til å bli i et forhold man ikke vil være i. Ta en telefon til familien og fastlegen hans hvis det er mulig å opplys om situasjonen. Etter det har du gjort mer en nok.

Anonymkode: c3978...d2b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er psykisk vold på sitt verste. Du er ikke ansvarlig for hans liv, det er han selv. Her må du ta grep for å redde deg selv og barna.

Du har fått mange gode råd i denne tråden, start øverst og følg dem alle sammen. Du har ansvar for ditt liv, og for at barna dine skal ha det godt. Det blir ikke et godt liv om du blir truet til å være i et forhold.

Jeg ønsker deg så inderlig lykke til-ta grep i dag, og du er et steg nærmere et lykkeligere liv for deg og dine barn!

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennivk skrev (57 minutter siden):

Mest sannsynlig er dette en trussel, men... En som faktisk er villig til å ta livet sitt fordi han ikke kan få deg, er villig til å ta med seg både deg og barna i graven for at ingen andre skal få dere. Ta dette på alvor! Ikke i at du skal være sammen med ham, men at du må beskytte deg og dine barn. 

Dette er et godt poeng. Hvis han sier dette igjen så kan du svare at han legger et urimelig stort ansvar på deg og at du for å håndtere det er nødt til å snakke med andre om det. Og pass på å gjør det. Kanskje kan du prøve en av vennene hans.

Anonymkode: fa9e9...2ad

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung og ikke samboende. Men jwg sa at han kan ikke tvinge noen smmen med seg på den måten der. Og at det ikke er greit å presse noen tilnet forhold på slike premisser. Det er ikke et forhold.  Også dro jeg. Jeg var ganske sinna,  så tror han tok poenget 

Anonymkode: 59e7b...204

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er et godt poeng. Hvis han sier dette igjen så kan du svare at han legger et urimelig stort ansvar på deg og at du for å håndtere det er nødt til å snakke med andre om det. Og pass på å gjør det. Kanskje kan du prøve en av vennene hans.

Anonymkode: fa9e9...2ad

Så vennene skal ha det urimelige ansvaret?

Nei. Rette instans for dette er faktisk politi eller helse.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han var utro. Jeg ville prøve å komme over det sammen, men jeg klarer ikke. Han sier han kun lever pga meg. Har vært i dyp depresjon som han og psykolog mener er grunnen til utroskapet. Så han sier han tar livet sitt om han ikke har meg. Vi har to barn. Jeg kan ikke leve med skyld for at han tar livet sitt så her er jeg da…

Anonymkode: aa7eb...4b8

Da melder du fra til fastlegen hans. 

Og så inviterer du hans venner og familie over, og så sier du «jeg har invitert dere hit fordi dere bryr dere om «partner». Vi er midt i et samlivsbrudd, og han har valgt å true med å ta livet av seg. Trusler er selvsagt aldri greit, så denne trusselen påvirker ikke vårt samlivsbrudd. Men fordi jeg ikke kan avgjøre om trusselen er reell varsler jeg dere nå om at dere potensielt må ta mer vare på «samboer». Jeg har varslet hans fastlege, og nå varsler jeg dere. Utover det lar jeg ikke trusler påvirke mitt liv.» 

Og så lar du det gå som det går. Hans helse - hans og bare hans ansvar. 

Hvorfor tror alle at de plikter å dekke over? At de skal tie stille når noen velger å true? At informasjon noen ubedt deler med deg er informasjon som ikke bør og kan deles med resten av verden? Når noen ubedt deler noe med deg - del det videre. Ukritisk og uten hensyn til vedkommendes «følelser». Og gjør det allment kjent at du ukritisk deler. 

Anonymkode: 4d484...13a

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er større sjanse for at han dreper deg og/eller ungene om du går. Sånne psykopater er troende til litt av hvert når de blir presset nok. Det har vi jo flere eksempler på nå i nyere tid. 

Anonymkode: edfea...7b5

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen finn deg i det! 

Det samme sa eksen min. Han hadde vært utro hele forholdet som varte i 2 år fant jeg ut. Han truet med at han skulle ta livet sitt hvis jeg gikk… Sa det rett ut til han «Det gir jeg så blanke faen i», også gikk jeg…

Anonymkode: ae439...fb7

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring politiet. Og dere må skilles. Ungene kan ikke leve i dette helvete. 

Du kan også ringe bekymring til fastlegen hans. Og psykolog. 

Ikke gjør det til ditt anliggende at han truer med selvmord 

Anonymkode: 22e53...44b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts skriver jo at de har to barn. Hun vil jo ikke at ungene skal miste pappaen sin. 

Anonymkode: cc579...7f4

Så da skal hun bli da altså?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han var utro. Jeg ville prøve å komme over det sammen, men jeg klarer ikke. Han sier han kun lever pga meg. Har vært i dyp depresjon som han og psykolog mener er grunnen til utroskapet. Så han sier han tar livet sitt om han ikke har meg. Vi har to barn. Jeg kan ikke leve med skyld for at han tar livet sitt så her er jeg da…

Anonymkode: aa7eb...4b8

Ring legen hans og meld bekymring, sånt blir tatt tak i. Da blir han sendt til psykolog og evt lagt inn. 

Anonymkode: e3f0f...9d8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts skriver jo at de har to barn. Hun vil jo ikke at ungene skal miste pappaen sin. 

Men da får han ikke ta selvmord da. Det er ikke TS sitt ansvar å ‘holde han i livet’. 

Det er manipulasjon å komme med slike trusler. TS bør gå også fordi han kommer med slike trusler. Det er nok en grunn for henne å forlate han. 

Anonymkode: a0a19...fea

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (49 minutter siden):

Så da skal hun bli da altså?

Nei absolutt ikke. Men hun må snakke med politiet eller en lege som kan snakke med han og få han til psykolog parallelt med at hun går. Om han likevel tar livet sitt trenger hun hvertfall ikke å føle noe skyld ovenfor barna hvis hun har prøvd å skaffe han hjelp. Da er han uansett en stor egoist mot barna sine når han sier at hun er eneste grunn til å leve for. Er jo sykt hvis ikke barna betyr nok for han til å holde seg i live. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennivk skrev (4 timer siden):

Godt poeng. Han er faktisk farlig for familien.

Jeg meldte min eks inn til helsevesenet for mye mindre enn dette. Jeg anså ham som farlig for seg og muligens for meg. 

Anonymkode: c6b82...abd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Det er en vanlig og farlig konklusjon.

Er det nå egentlig det?

Folk har truet meg ca 2 ganger med det. Sånne hersketeknikker biter ikke på meg.

Jeg sa til dem «be my guest» også ringte jeg politiet, sånn at de ser at handlingene deres får konsekvenser. Jeg forlot dem selvsagt på dagen.

Alle lever i beste velgående idag.

Anonymkode: 7a896...f75

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...