AnonymBruker Skrevet 29. februar #41 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjære vene. Han sa jo bare i fra. Ta det til deg gå videre og vær som før. Anonymkode: 23e97...f29 Han sa jo ifra på en utrolig ufin måte da. "Sånn gjør man ikke" - sånn hva da? Han har allerede andre kvinnelige kollegaer som venner på fb, så hva var det han sa ifra om? Hva er det ts skal ta til seg? Og hvorfor skal hun gidde å være som før mot en som er såpass ufin mot henne, og ikke engang sier hva han reagerte på? Anonymkode: 07e86...c68 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #42 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Merkelig reaksjon! Jeg legger heller ikke til folk fra jobb som har en «lavere» stilling enn meg, men Dey er fordi jeg har personalansvar og jeg kjenner det blir kræsj. Men har aldri reagert slik ovenfor de som har lagt meg til. Anonymkode: 59019...81b Legger du til de som har høyere stilling enn deg? Isåfall hvorfor? Du blir jo lavere enn de, så hvorfor skal de legge til deg 🙇♀️ Anonymkode: 4a522...a13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #43 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er han autist ? Anonymkode: e3600...184 Vet ikke. Anonymkode: d6836...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #44 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det skjedd noe i forkant her, som kan være grunnen til at han reagerer som han gjør? Anonymkode: dceda...4cb Ikke noe jeg vet om isåfall. Anonymkode: d6836...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #45 Del Skrevet 29. februar 5 minutter siden, AnonymBruker said: Legger du til de som har høyere stilling enn deg? Isåfall hvorfor? Du blir jo lavere enn de, så hvorfor skal de legge til deg 🙇♀️ Anonymkode: 4a522...a13 Tanken er vel at man som leder ikke skal legge til, men la det være opp til den laveste. Maktbalansen osv Anonymkode: b669d...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #46 Del Skrevet 29. februar Jeg angrer at jeg både har lagt til og aksepter en del kollega på fb, spesielt sjefer. For jeg merker at enkelte følger jo litt med på hva jeg har trykket intressert på osv. og føler de følger litt med. Min mannlig leder la meg til på snap noe jeg syns var veldig ubehagelig og har juster innstillinger slik at han ikke kan se meg aktiv på kartet eller hva jeg legger ut på mystory (syns dette er veldig uproff fra en leder og legge til ansatte på SoMe). Anonymkode: c5051...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #47 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg angrer at jeg både har lagt til og aksepter en del kollega på fb, spesielt sjefer. For jeg merker at enkelte følger jo litt med på hva jeg har trykket intressert på osv. og føler de følger litt med. Min mannlig leder la meg til på snap noe jeg syns var veldig ubehagelig og har juster innstillinger slik at han ikke kan se meg aktiv på kartet eller hva jeg legger ut på mystory (syns dette er veldig uproff fra en leder og legge til ansatte på SoMe). Anonymkode: c5051...427 Men da bør man gi beskjed på en høflig måte. Jeg er ikke sjef da. Anonymkode: d6836...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mars #48 Del Skrevet 1. mars Ehm. Weird. Har lagt til alle kollegaer som har sendt venneforespørsel 🤷🏻♀️👀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #49 Del Skrevet 2. mars Kanskje han tror dere har hatt en greie? Jeg godtar alle som legger meg til på face og insta, ingen på snap. Legger aldri til noen selv (lederstilling). Anonymkode: bd404...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 2. mars #50 Del Skrevet 2. mars (endret) Med en slik reaksjon, og en sånn måte å snakke til deg på, vil jeg råde deg til å holde avstand til ham. Han høres ikke helt frisk ut. Tipper minimum narsissist. Endret 2. mars av AllahBallah 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #51 Del Skrevet 2. mars Han er sær. Han har jo andre kollegaer på facebook. Hadde vært noe annet om han ikke hadde noen andre kollegaer på facebook og la det frem slik at han ønsker å skille mellom jobb og privatliv. Jeg er venner med alle mine kollegaer på face Anonymkode: ceb9a...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #52 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 19.26): Sært, kanskje han har en sjalu kone? For min del hadde jeg lenge ikke kolleger på facebook, men noen begynte å legge meg til. Legger sjelden noen til selv, men hvis jeg gjør så sjekker jeg først om de har andre kolleger der. Noen vil ikke det, selv om han du prøvde å legge til overreagerte en smule. Selv legger jeg grensen ved sjefer, også de gode, vil ikke ha sjefer på fb. Anonymkode: b10b1...35d Sjalu kone, problemer i samlivet, vil ikke blande kollegaer inn i noe privat som fb er for noen - kan være mange forklaringer på at han ikke vil ha henne som venn på fb. MEN, da fikk han bare slette forespørselen da. Å "ta det opp" og si at "sånt gjør man ikke" vitner bare om at dette er en ordentlig tulling uten noe form for sosial kompetanse. Du skal ikke være flau eller skamfull, tvert i mot kan du le av han, for en suppegjøk. Anonymkode: 40db6...3c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #53 Del Skrevet 4. mars Underlig reaksjon fra han. Han ordla seg på en merkelig måte. På den annen side forstår jeg godt folk som vil holde FB privat. Jeg har selv både kolleger og sjefen på vennelista, og har angret på det. Føler et press på å dele alt fra nye stillingsannonser (fra sjefen, som ønsker mange søkere) og å like og kommentere kollegers babybilder og konfirmantbilder. Nå for tida er jeg den ene, «rare» arbeidskollegaen som ikke deler den nye stillingsannonsen. Jeg har et par tusen FB-«venner» (samlet opp over mange år), og deler/skriver av den grunn aldri noe på FB. Der rett og slett for mange som potensielt kan se det jeg deler til at jeg føler meg komfortabel med det. Synes det er en uting med sjefer som presser på at man må dele. Min sjef tar bl a opp i møter at vi alle må dele stillingsannonser. Dette er en uting. Min FB er privat. Anonymkode: e3fcd...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #54 Del Skrevet 4. mars Tja er du veldig innpåsliten og derfor sa han fra? ellers var det vare rar reaksjon Anonymkode: 4cf7e...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #55 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 14.08): Legger du til de som har høyere stilling enn deg? Isåfall hvorfor? Du blir jo lavere enn de, så hvorfor skal de legge til deg 🙇♀️ Anonymkode: 4a522...a13 Har begynt på samme setning tre ganger nå, men konkluderte med at det egentlig plent umulig å forsøke midle noe vettug til noen som er såpass tett i pappen. Anonymkode: 6dbc7...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #56 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har begynt på samme setning tre ganger nå, men konkluderte med at det egentlig plent umulig å forsøke midle noe vettug til noen som er såpass tett i pappen. Anonymkode: 6dbc7...d7a *formidle Anonymkode: 6dbc7...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #57 Del Skrevet 4. mars Enig med de andre i at det er han som er rar. Helt greit at han ikke ønsket å være Facebook-venner, men måten han tok det opp med deg på virket jo bare veldig nedlatende og ufin. Det er helt vanlig å legge til kollegaer på Facebook, og han hadde andre kollegaer på Facebook, så det er jammen ikke godt å si hva han ble så indignert av? «Sånn gjør man bare ikke» og «Dette snakker vi ikke mer om»? Haha, for en pompøs type som mener å sitte på en universell fasit på Facebook-etiketten. Også nekte å snakke med deg på grunn av dette? Voldsom overreaksjon. Enten er han veldig klønete sosialt, ellers så liker han å få andre til å føle seg dumme. Uansett, du kan gå med hodet høyt hevet - for du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: d691f...f58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 4. mars #58 Del Skrevet 4. mars Herregud, for en fjott. Han der hadde vi ledd godt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #59 Del Skrevet 4. mars Han er tarmbakterier. (haha, jeg skulle skrive 'rar', men autokorrekt hadde andre planer). Facebook er den nye Linkdin. De fleste jeg kjenner bruker den for å fronte noe jobbrelatert, politisk eller å annonsere arrangementer.. Anonymkode: fc1da...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #60 Del Skrevet 4. mars Han høres veldig spesiell ut. Helt greit at man ikke vil godta alle på Facebook, men at man tar det opp i ettertid med «sånn gjør vi ikke», er jo ekstremt spesielt. Selvfølgelig kan man legge til kollegaer på Facebook. Eneste er om du er lederen til vedkommende, da bør man utvise forsiktighet med å legge til ansatte pga maktforskjeller. En ansatt kan feks føle seg forpliktet til å legge til leder pga frykt for sanksjoner om ikke, selv om vedkommende føler ubehag over at leder nå følge med på Facebook-aktiviteten til vedkommende. Anonymkode: 22a1c...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå