Satansopp Skrevet 28. februar #21 Del Skrevet 28. februar Belima skrev (4 minutter siden): Da er det forskjellige rutiner fra sted til sted. Har ringt da en venninne skulle opereres og etterpå komme til meg for overnatting. Ikke problem å få svar da. Jeg var ikke oppført som pårørende. Vel, men da brøt de altså taushetsplikten. Bra for dem/han/hun/hen at det ikke fikk konsekvenser for arbeidsforholdet, og bra for venninna di at bruddet på taushetsplikten ikke skadet henne på noe vis. Men lovverket er der av en grunn. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. februar #22 Del Skrevet 28. februar (endret) Nei, det kan være ventetid da de må prioritere akutte ting. Ikke sikkert hun har mobilen med seg og hun kan være opptatt med pleie og oppvåkning. Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 28. februar av Perelandra 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #23 Del Skrevet 28. februar Akutte skader går foran en planlagt operasjon. Jeg måtte vente åtte timer før jeg kom inn til en operasjon i håndleddet, og med full narkose, tar det tid før man er våken og klar til å kontakte noen. Anonymkode: f80de...641 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 28. februar #24 Del Skrevet 28. februar Belima skrev (18 minutter siden): De kan svare på om hun er ferdig. Nei, de kan ikke si om hun er der engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 28. februar #25 Del Skrevet 28. februar Belima skrev (13 minutter siden): Da er det forskjellige rutiner fra sted til sted. Har ringt da en venninne skulle opereres og etterpå komme til meg for overnatting. Ikke problem å få svar da. Jeg var ikke oppført som pårørende. Men da har hun nok gitt beskjed om at du er pårørende. Sambo fikk også telefon da eksen skulle operere og operasjonen var gjennomført, siden de har et mindreårig barn sammen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #26 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kan ta ganske lang tid. Fra hun legger fra seg mobilen kan det jo ta opptil en time før operasjonen starter, så tar jo operasjonen litt tid, hun skal våkne etterpå og deretter få tilgang på sakene sine. Anonymkode: 5a74d...dc1 Jeg ble operert i fjor. Selve operasjonen varte i 45 min og de vekket meg med en gang. Men oh la la!! Jeg var inn og ut av søvn/bevissthet. Så var det litt oksigenmaske pga lav metning (er visst ikke så uvanlig har jeg forstått), og så var det mer smertestillende og voila hadde det gått 6 timer fra de var ferdige. Da har jeg ikke medberegnet tiden fra jeg gikk fra sakene mine til jeg faktisk fikk narkosen. Er noen ganger litt forberedelser på operasjonssalen også. Ting tar tid. Hadde jeg hatt mobilen med en gang jeg våknet så hadde jeg helt sikkert ringt alle jeg kjente, lagt ut en "nå dør jeg"-story på sosiale medier og generelt gjort mye rart. Et veldig glad for at de hele tiden sa at jeg snart skulle få mobilen, men faktisk ikke ga den til meg😂 De ringte forøvrig nærmeste pårørende for å fortelle hvordan det gikk med meg. Har du kontaktet familien hennes? Anonymkode: cd235...ccd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #27 Del Skrevet 28. februar (endret) Et keisetsnitt tas også uten narkose, men det tar jo litt tid. Fra de tok mobilen min til jeg fikk den tilbake gikk det 4 timer. Tiden på operasjonssalen ble på 1 time totalt (ingen komplikasjoner). Anonymkode: cd235...ccd Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 28. februar av Perelandra 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #28 Del Skrevet 28. februar Luksusbia skrev (22 minutter siden): Nei, de kan ikke si om hun er der engang. Det er fordi du ikke er hovedpårørende i deres papirer. Anonymkode: ce5d8...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #29 Del Skrevet 28. februar Belima skrev (45 minutter siden): De kan svare på om hun er ferdig. Det kan de ikke si bare fordi noen spør…. De har taushetsplikt så fremt pasienten selv ikke har oppgitt dem! Anonymkode: ce5d8...e47 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #30 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Akutte skader går foran en planlagt operasjon. Jeg måtte vente åtte timer før jeg kom inn til en operasjon i håndleddet, og med full narkose, tar det tid før man er våken og klar til å kontakte noen. Anonymkode: f80de...641 Et håndleddsbrudd er absolutt lengst nede på listen over hva som prioriteres, det kan vente et par uker om så er før operasjon. Et overarmsbrudd kan ikke det, det ligger store kar i området som potensielt kan perforeres og føre til massiv blødning. Et overarmebrudd er derfor mye mer akutt enn et håndleddsbrudd. TS som de andre sier kan det ta mange timer, det er faktisk helt vanlig. Det kan til og med være du ikke hører noe før i morgen, og det betyr ikke at noe er galt. Så lenge du ikke er oppført som nærmeste pårørende har det ingenting for seg å ringe sykehuset. Anonymkode: c29fa...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 28. februar #31 Del Skrevet 28. februar Tråden er ryddet for spekulasjoner, hetsende innhold, brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #32 Del Skrevet 28. februar Satansopp skrev (1 time siden): Vel, men da brøt de altså taushetsplikten. Bra for dem/han/hun/hen at det ikke fikk konsekvenser for arbeidsforholdet, og bra for venninna di at bruddet på taushetsplikten ikke skadet henne på noe vis. Men lovverket er der av en grunn. Nei du kan ikke si det utfra dem infoen , siden hun skulle sove hos venninnen så kam hun ha stått dom pårørende Anonymkode: be969...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 28. februar #33 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei du kan ikke si det utfra dem infoen , siden hun skulle sove hos venninnen så kam hun ha stått dom pårørende Anonymkode: be969...856 Hun jeg svarte skrev selv at hun ikke var oppført som pårørende til venninna. Jeg kan jo ikke vite hva som faktisk var tilfelle, og svarer da selvsagt utifra den informasjonen som ble gitt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #34 Del Skrevet 28. februar Sønnen min opererte overarmsbrudd i høst. Selve operasjonen tok over fem timer, også gikk det med en del tid til forberedelser og mye tid på oppvåkning - så det er nok helt normalt. Anonymkode: a239d...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #35 Del Skrevet 28. februar Hadde du en avtale om å høre fra venninnen din? Nå har jeg bare operert en gang i voksen alder men tenkte ikke på å sende meldinger til noen venner etterpå for å si hvordan det gikk.. Sa ifra til mamma når jeg våknet fra narkosen og var klar nok i hodet til å skrive melding, og så hentet samboer meg og så dro jeg hjem og sov. Anonymkode: e9611...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #36 Del Skrevet 28. februar Belima skrev (2 timer siden): Du kan jo ringe avdelingen hun er på å høre hva de sier. Ikke å mase det. Får ts svar på hvordan venninnen har det ved å ringe avdelingen, er det et alvorlig brudd på taushetsplikten. De kan ikke en gang bekrefte at de har en gitt person innlagt. Anonymkode: fd1bb...0a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå