Gå til innhold

BUP skoleobservasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Niåring skal utredes for høytfungerende autisme / ADHD. Fikk vite at skoleobservasjon er ofte en del av utredningen. Har noen erfaring med dette? Barnet kan ha veldig gode og veldig dårlige dager på skolen... Usikker på en tilfeldig dag blir representativt nok.

Skal selvsagt snakke med BUP, men det er litt lenge til neste møte.

Anonymkode: 80e35...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bup er nok fullstendig klar over at barnet kan ha gode og dårlige dager. De vil nok snakke med lærer også, for å få mer informasjon rundt barnet. Uansett er det nok visse ting de vil observere, helt uavhengig hvilken type dag barnet har😊

Anonymkode: 47691...9fb

• Liker 2
Skrevet

BUP er klar over at barn har gode og dårlige dager. Jeg er lærer i småskolen, og rett som det er kommer PPT, BUPP eller andre på besøk for observasjon. Jeg har flere ganger opplevd at barnet som skal observeres har en mønstertime, følger alle beskjeder osv., og tenkt «neeeei, hvorfor måtte de komme NÅ, nå ser de jo ingenting» 😂

Men jeg som lærer prater jo alltid med instansen etterpå, og ofte fyller jeg også ut informasjonsskjema. Er det mistanke om diagnoser blir det som regel også flere observasjoner.

Anonymkode: 1a4d5...6a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Niåring skal utredes for høytfungerende autisme / ADHD. Fikk vite at skoleobservasjon er ofte en del av utredningen. Har noen erfaring med dette? Barnet kan ha veldig gode og veldig dårlige dager på skolen... Usikker på en tilfeldig dag blir representativt nok.

Skal selvsagt snakke med BUP, men det er litt lenge til neste møte.

Anonymkode: 80e35...14c

Her kom de å satt bak i klasserommet og fulgte med. Uten å fortelle noen barn hvem de var der for. Hun fra bup her fikk med seg ting lærerene ikke hadde fått med seg i det hele tatt, som var veldig bra info for oss alle. 

Så snakker de med lærer etterpå og foreldre!

Anonymkode: 96817...e50

Skrevet

I noen tilfeller kan det nok være aktuelt med flere observasjoner, men det er jo heller ikke kun på bakgrunn av denne observasjonen man setter en diagnose (eller ikke). I forbindelse med observasjon snakker de vanligvis også med en av de voksne som kjenner barnet godt, ofte kontaktlærer.

Anonymkode: 2f004...c81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...