AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #21 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvilken rase hunden min er spiller ingen rolle her. Nei Anonymkode: 15c21...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #22 Del Skrevet 28. februar 2024 Både rottweiler og ridgeback er flotte hunder, men bør eies av ansvarlige eiere. Jeg har selv en hund som potensielt kan gjøre mye skade og den eneste som får lov til å lufte han bortsett fra meg, er min mann. Anonymkode: e55db...3f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #23 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Både rottweiler og ridgeback er flotte hunder, men bør eies av ansvarlige eiere. Jeg har selv en hund som potensielt kan gjøre mye skade og den eneste som får lov til å lufte han bortsett fra meg, er min mann. Anonymkode: e55db...3f9 Enig, og samme her. Det er kun meg og min samboer, og i nødstilfeller (hvor både meg og samboer har vært for syke f.eks.) har vi et nært vennepar av oss, som eier broren til vår hund, som får ha ansvaret for ham. De har vi så stor tillit til og vica versa. Anonymkode: 8f31e...53a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #24 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville spurt meg selv hvorfor noen velger slike raser som Rottweiler og Rhodesian Ridgeback. Spesielt hannhund. Når det er så mange andre å velge mellom. Er man uheldig og får sin hund skadet av slike raser kan man ikke regne med at eieren tar noe ansvar, Anonymkode: 15c21...b8e Sier en som tydeligvis aldri har vært med på å bryte opp en tispekamp. Anonymkode: 6e386...9ec 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #25 Del Skrevet 29. februar 2024 Oppdatering: Nå skal jeg straks levere anmeldelsen på politistasjonen. Har aldri anmeldt noe før, så synes det var litt vanskelig å vite hvor mye/detaljert som skal med. Fikk tips om å skrive ned og fikse så mye som mulig på forhånd. Jeg har med en helt kort oppsummering av hva som skjedde, de faktisk forholdene, helt rett frem. Har også begrunnet hvorfor hvorfor jeg anmelder (bl.a. med henvisning til hundeloven paragraf 4), at jeg mener dette vitner om uforsvarlig hundehold osv. Videre har jeg med en utførlig beskrivelse av hendelsen, med dialog, min opplevelse av det hele, detaljer osv. Om de ikke leser dette, så har de oppsummeringen å forholde seg til. Forstår at de nok ikke vier så veldig mye tid til i en «fillesak» som dette (spørs kanskje om hund/hundeeier har noe på seg fra tidligere også?). Har også med beskrivelser fra to vitner (ikke vitner til selve hendelsen, men de opplevde også hundens adferd/fremtoning som truende). I tillegg har jeg følgende vedlegg: alt av bilder av skadene, meldingsdialog med hundeeierne, skriftlig dialog med «vitnene», journalen fra veterinæren samt veterinærregningen. Da føler jeg i alle fall at jeg har gjort mitt her, og jeg håper i det minste hundeeierne ser alvoret i det hele. Mottok nettopp en melding fra eier, helt ut av det blå: «synd du går rundt med en aggressiv hund» (wtf😆🫠) så kan jo tyde på at de virkelig ikke bryr seg i det hele tatt. Svarer ikke noe mer, selv om det frister. Anonymkode: 8f31e...53a 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 29. februar 2024 #26 Del Skrevet 29. februar 2024 Er så lei av hundeiere som ikke har hundene sine i bånd, de har ofte felles trekk som "hunden min er så snill" etc, her ser vi jo prakteksemplar. Ikke tar de ansvar for ting heller. Her har du gjort det du kan TS, her hos meg er det båndtvang året rundt, noe mange ikke tror på før jeg viser de spesifikt i lovverket. Hvis eieren av rottweileren melder deg flere useriøse meldinger så ikke svar, bare vis det til politiet senere hvis det skulle utvikle seg til noe mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 29. februar 2024 #27 Del Skrevet 29. februar 2024 25 minutter siden, AnonymBruker said: Mottok nettopp en melding fra eier, helt ut av det blå: «synd du går rundt med en aggressiv hund» (wtf😆🫠) så kan jo tyde på at de virkelig ikke bryr seg i det hele tatt. Svarer ikke noe mer, selv om det frister. Anonymkode: 8f31e...53a For noen fjols. Hadde slengt den med i anmeldelsen. Du har ditt på det rene her og virker som en ryddig fyr. Oppdater oss gjerne på hvordan det gikk. Lykke til! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #28 Del Skrevet 29. februar 2024 Nutz skrev (6 minutter siden): For noen fjols. Hadde slengt den med i anmeldelsen. Du har ditt på det rene her og virker som en ryddig fyr. Oppdater oss gjerne på hvordan det gikk. Lykke til! Enig, hadde også tatt med dette Anonymkode: adf21...6c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 29. februar 2024 #29 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oppdatering: Nå skal jeg straks levere anmeldelsen på politistasjonen. Har aldri anmeldt noe før, så synes det var litt vanskelig å vite hvor mye/detaljert som skal med. Fikk tips om å skrive ned og fikse så mye som mulig på forhånd. Jeg har med en helt kort oppsummering av hva som skjedde, de faktisk forholdene, helt rett frem. Har også begrunnet hvorfor hvorfor jeg anmelder (bl.a. med henvisning til hundeloven paragraf 4), at jeg mener dette vitner om uforsvarlig hundehold osv. Videre har jeg med en utførlig beskrivelse av hendelsen, med dialog, min opplevelse av det hele, detaljer osv. Om de ikke leser dette, så har de oppsummeringen å forholde seg til. Forstår at de nok ikke vier så veldig mye tid til i en «fillesak» som dette (spørs kanskje om hund/hundeeier har noe på seg fra tidligere også?). Har også med beskrivelser fra to vitner (ikke vitner til selve hendelsen, men de opplevde også hundens adferd/fremtoning som truende). I tillegg har jeg følgende vedlegg: alt av bilder av skadene, meldingsdialog med hundeeierne, skriftlig dialog med «vitnene», journalen fra veterinæren samt veterinærregningen. Da føler jeg i alle fall at jeg har gjort mitt her, og jeg håper i det minste hundeeierne ser alvoret i det hele. Mottok nettopp en melding fra eier, helt ut av det blå: «synd du går rundt med en aggressiv hund» (wtf😆🫠) så kan jo tyde på at de virkelig ikke bryr seg i det hele tatt. Svarer ikke noe mer, selv om det frister. Anonymkode: 8f31e...53a Synes den siste meldingen sier mye om hundeier, og det er ikke positivt. Så trenker at å anmelde her er lurt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #30 Del Skrevet 29. februar 2024 Så lenge din hund var i bånd og hennes ikke var det - så tenker jeg det spiller mindre rolle hvilken hund som startet slagsmålet. Slagsmålet hadde jo ikke kunnet skje uten at den andre hunden kom bort til dere, og det er den andre eieren sitt ansvar. Hun er nok antakelig livredd nå, og prøver alle triks for å skremme deg til å ikke anmelde og gasligthe deg til å tro det er din feil. Det er selvsagt ingen unnskyldning, bare så det er sagt. Meget uansvarlig hundeeier. Det spiller så klart ikke så stor rolle hvilken rase hunden er, men når man har en hund med stort skadepotensiale (rottweilere er store og sterke), så stiller jo det enda høyere krav til å ha gode rutiner. Anonymkode: 57cf4...a45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #31 Del Skrevet 29. februar 2024 Raquelle skrev (48 minutter siden): Synes den siste meldingen sier mye om hundeier, og det er ikke positivt. Så trenker at å anmelde her er lurt. Enig. Hadde en av mine hunder kommet seg løs og skadet en annen hund (jeg har de aldri løse annet enn på inngjerdet område, så da måtte det ha vært et uhell), hadde jeg lagt meg langflat. Jeg hadde betalt alt av veterinærutgifter fordi det er bare rett og rimelig, og jeg hadde også ordnet med atferdskonsulent for å vise eieren av den skadede hunden at jeg tar dette på alvor. Å gjøre opp for meg, og å unngå en anmeldelse, hadde vært topp prioritet. Eieren av rottweileren har tatt alle de gale valgene her; både når det kommer til å ta ansvar, og for å forhindre anmeldelse og potensielle konsekvenser. Det vitner om en umoralsk, korttenkt person som absolutt ikke burde ha en rottweiler som oppsøker trøbbel med andre hunder. Anonymkode: 4ce2a...dc2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 29. februar 2024 #32 Del Skrevet 29. februar 2024 Ville trodd at hvis norn andte har sett at de har hatt rottweileten ute uten bånd, drnnr rller andre dager, at det kunne hjulpet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #33 Del Skrevet 29. februar 2024 Så bra at du anmelder. Alle burde anmelde når de eller hunden blir angrepet pga eier ikke har kontroll. Det er den eneste måten man kan prøve å forhindre at det skjer igjen og det vil for alltid komme opp hvis eier blir anmeldt igjen. Anonymkode: e07be...274 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 29. februar 2024 #34 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig. Hadde en av mine hunder kommet seg løs og skadet en annen hund (jeg har de aldri løse annet enn på inngjerdet område, så da måtte det ha vært et uhell), hadde jeg lagt meg langflat. Jeg hadde betalt alt av veterinærutgifter fordi det er bare rett og rimelig, og jeg hadde også ordnet med atferdskonsulent for å vise eieren av den skadede hunden at jeg tar dette på alvor. Å gjøre opp for meg, og å unngå en anmeldelse, hadde vært topp prioritet. Eieren av rottweileren har tatt alle de gale valgene her; både når det kommer til å ta ansvar, og for å forhindre anmeldelse og potensielle konsekvenser. Det vitner om en umoralsk, korttenkt person som absolutt ikke burde ha en rottweiler som oppsøker trøbbel med andre hunder. Anonymkode: 4ce2a...dc2 Helt enig! Har selv en rase hvor skadepotensiale kan være stort, og er derfor ekstra nøye med å bruke bånd og bare ha han løs på inngjerdet område. For selv om jeg kjenner min hund og vet han ikke starter bråk, så er det mange andre der ute som lar sine bråkmakere løpe løs desverre. Å det å møte på en sånn som denne Rottweiler eieren er noe man virkelig ikke vil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. mars 2024 #35 Del Skrevet 1. mars 2024 On 2/29/2024 at 12:43 PM, AnonymBruker said: Mottok nettopp en melding fra eier, helt ut av det blå: «synd du går rundt med en aggressiv hund» (wtf😆🫠) så kan jo tyde på at de virkelig ikke bryr seg i det hele tatt. Svarer ikke noe mer, selv om det frister. Anonymkode: 8f31e...53a Det spiller ingen rolle om din hund hadde vært superaggresiv og livsfarlig. Din hund var i bånd, den andre ikke, og da er det ingen tvil om hvem som har skylda. Ingen normal hund vil uansett gå bort til en hund som viser aggressive signaler hvis de er løse og har mulighet til å gå hvor de vil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #36 Del Skrevet 6. mai 2024 Hei! Kjapp oppdatering her: Saken ble, som forventet, henlagt av politiet. Før henleggelsen ble partene kalt inn til forliksrådet til mekling, noe de takket ja til og forklarte at de var helt åpne for. Da saken ble henlagt kontaktet de saksbehandleren i politiet igjen og forklarte at de ikke ønsket mekling likevel✌🏻 Ingenting mer har skjedd, og bi kommer heller ikke til å gjøre noe mer. Jeg anmeldte og fikk i detalj forklare hva som hendte, og dersom hunden (eller eierne) skulle bli involvert i noe senere vil i alle fall anmeldelsen ligge inne (antar jeg). Kanskje det kan styrke en eventuell fremtidig sak, selv om jeg ikke håper det blir nødvendig. Anonymkode: 8f31e...53a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #37 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei! Kjapp oppdatering her: Saken ble, som forventet, henlagt av politiet. Før henleggelsen ble partene kalt inn til forliksrådet til mekling, noe de takket ja til og forklarte at de var helt åpne for. Da saken ble henlagt kontaktet de saksbehandleren i politiet igjen og forklarte at de ikke ønsket mekling likevel✌🏻 Ingenting mer har skjedd, og bi kommer heller ikke til å gjøre noe mer. Jeg anmeldte og fikk i detalj forklare hva som hendte, og dersom hunden (eller eierne) skulle bli involvert i noe senere vil i alle fall anmeldelsen ligge inne (antar jeg). Kanskje det kan styrke en eventuell fremtidig sak, selv om jeg ikke håper det blir nødvendig. Anonymkode: 8f31e...53a Hundeeiere burde begynne å ha kamera på seg i tilfelle slike ting skjer. Veldig kjipt at saken ble henlagt, men det er bra at de nå har litt rusk på seg, og forhåpentligvis holder de hunden i bånd. Hvordan rottweiler-eieren i det hele tatt kan argumentere i mot når han ikke var der, syns jeg er merkelig. Jeg har møtt på mange fine rottweilere, men også noen som er veldig på vakt og høylytte når det er andre hunder rundt. Slike store "skumle" hunder er jo typisk at havner i feil hender. Fordommene mot enkelte raser kommer jo fra et sted. Håper det går bra med ridgeback'en din, TS! Masse god bedring Anonymkode: de76d...ca7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå