Gå til innhold

Evig gnål om slanking i lunsjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 6.49):

Jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Hver bidige lunsj er det et gnål om hvem som spiser hva, hvem som slanker seg, hvem som har med seg «diettmat», hvem som spiser noe de ikke burde spise men bare MÅTTE ha osv. Samme med trening, alle har sykt behov for å utddype hva de gjorde på trening i går og hvor mye gangsperr de har.

Er dette normal oppførsel blant damer? Synes det er skikkelig frastøtende og uintelligent. Særlig når de som gnåler mest er de feiteste med dårligst helse. De som tier er de som faktisk ser bra ut og er i god form.

Hva er greia med å lage så mye ut av det? Hva med å bare ta ansvar for egen helse.

Anonymkode: 5147a...e4f

Ta det opp med leder om det er et problem.  Det er helsebringende å ikke snakke om sånt på jobb, og er forbyggende og kan begrunnes. Med at sånn prat kan trigge spiseforstyrrelser.  

Jeg hadde nok sagt fra at kan dere snakke om det et annet sted en. I lunsjen,  siden dette er et tema hver eneste dag, og ikke alle har lyst til å høre om slankekurer hver eneste dag. En gang i blant er da ok. Men hver dag, blir vel mye

Anonymkode: b5693...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi snakker om alt mulig til lunsj, en gang kan det være kosthold, en annen gang trening, og atter en gang hyttelivet eller barn osv. Ofte er det én ting som skjer som liksom blir hovedsamtalen den lille halvtimen med lunsj. 

Anonymkode: 9ddfc...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er slank og er veldig opptatt av kosten. Jeg prater gjerne om dette til mine kolleger, alt fra faste, måltidsrytmer, oppskrifter på sunt snacs/ brød/ middager osv. I vår lunsjpause er flere overvektige, noen undervektige og flere normalvektige. Det er jo ikke snakk om at vi prater slik: nå har jeg blitt såååå feit- har jo oagt på meg 3 kg forrige uke! Sånne ting holder jeg selvsagt for meg selv. Men underholdene diskusjon om nevnte temaer mm ovenfor- det er bare gøy! 

Selv om normalvektige snakker om sunt kosthold og det å holde vekta så er ikke det myntet på de overvektige. 

Om noen sier: jeg sprakk totalt i helga å spiste 200 gr sjokolade hver dag + en pose pitetgull- så humrer vi rundt bordet og de fleste kjenner seg igjen! Vi styrker hverandre rundt lunsjen og motiverer hverandre å spise sunt ved å prøve ut nye oppskrifter. 

Anonymkode: 0c890...240

Det kan du gjøre når andre ikke spiser. Det er ufint tema under et måltid 

Anonymkode: b5693...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fikk du kun høre det fra "runde" personer? Jeg var også undervektig en stund, men fikk kun høre det fra "normalvektige". 

Anonymkode: 9ddfc...ef7

Neida, normalvektige også, alle hadde noe på hjertet! 

Anonymkode: 5948e...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er slank og er veldig opptatt av kosten. Jeg prater gjerne om dette til mine kolleger, alt fra faste, måltidsrytmer, oppskrifter på sunt snacs/ brød/ middager osv. I vår lunsjpause er flere overvektige, noen undervektige og flere normalvektige. Det er jo ikke snakk om at vi prater slik: nå har jeg blitt såååå feit- har jo oagt på meg 3 kg forrige uke! Sånne ting holder jeg selvsagt for meg selv. Men underholdene diskusjon om nevnte temaer mm ovenfor- det er bare gøy! 

Selv om normalvektige snakker om sunt kosthold og det å holde vekta så er ikke det myntet på de overvektige. 

Om noen sier: jeg sprakk totalt i helga å spiste 200 gr sjokolade hver dag + en pose pitetgull- så humrer vi rundt bordet og de fleste kjenner seg igjen! Vi styrker hverandre rundt lunsjen og motiverer hverandre å spise sunt ved å prøve ut nye oppskrifter. 

Anonymkode: 0c890...240

Folk er forskjellige men det der høres ut som en mareritt lunch for min del. Jeg hadde nok satt meg alene et annet sted heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på de som hele tiden snakker sånn når det åpenbart er noen større i rommet. Samme med økonomi og utdannelse feks. 

Anonymkode: fe9a0...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De eneste som snakker sånn på min jobb er normalvektige/undervektige. Det handler mye om kalorier, hvor mye de (liksom) har lagt på seg, hvor mye godteri de spiser, og så sitter jeg ved siden av som en idiot og veier 30 kg mer. 

Anonymkode: 52b01...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...