Gå til innhold

Evig gnål om slanking i lunsjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Hver bidige lunsj er det et gnål om hvem som spiser hva, hvem som slanker seg, hvem som har med seg «diettmat», hvem som spiser noe de ikke burde spise men bare MÅTTE ha osv. Samme med trening, alle har sykt behov for å utddype hva de gjorde på trening i går og hvor mye gangsperr de har.

Er dette normal oppførsel blant damer? Synes det er skikkelig frastøtende og uintelligent. Særlig når de som gnåler mest er de feiteste med dårligst helse. De som tier er de som faktisk ser bra ut og er i god form.

Hva er greia med å lage så mye ut av det? Hva med å bare ta ansvar for egen helse.

Anonymkode: 5147a...e4f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på en skole med definitivt mest kvinner. Det hender man streifer innom temaet, men det er mest på vei opp i godteskåla som NOEN alltid må fylle opp så den alltid er full ;) Ellers virker det som om det er stort sett sunne forhold her. Sunne i forhold til mat og kropp altså, ikke at alle spiser salatblader til lunsj.

Anonymkode: 6078f...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Hver bidige lunsj er det et gnål om hvem som spiser hva, hvem som slanker seg, hvem som har med seg «diettmat», hvem som spiser noe de ikke burde spise men bare MÅTTE ha osv. Samme med trening, alle har sykt behov for å utddype hva de gjorde på trening i går og hvor mye gangsperr de har.

Er dette normal oppførsel blant damer? Synes det er skikkelig frastøtende og uintelligent. Særlig når de som gnåler mest er de feiteste med dårligst helse. De som tier er de som faktisk ser bra ut og er i god form.

Hva er greia med å lage så mye ut av det? Hva med å bare ta ansvar for egen helse.

Anonymkode: 5147a...e4f

Jeg er overvektig og hater slankeprat. Sliter med å gå ned i vekt og bruker MYE tid på dette, og trening m.m, men synes «slankeprat» i lunsjen er fullstendig uintelligent uansett om den som bedriver praten er liten eller stor. Hos oss er det lederen som er mest ivrig på slankeprat og når hun spiste sist og hva. Hun er normalvektig. 

Anonymkode: 702cc...a75

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare damer hos oss. Vi bare spiser vi. 😊

Anonymkode: 19eca...80c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det mer sånn "herregud, er du på slanker'n eller? kom igjen, ta et kakestykke da". Slanking er vel ikke helt akseptert her😅

Jeg er ikke spesielt glad i kaker, så unngår det som regel uansett, men akkurat nå har jeg noen kilo jeg jobber med å kvitte meg med. Det snakker jeg ikke om med noen, men gjør små justeringer i stillhet. Jeg tillater meg å kose meg med noe godt i blant, men jeg synes ikke kake er noe godt, og skulle så inderlig ønske at "nei, takk, jeg har ikke lyst på kake" holdt uansett om man slanket seg eller ikke.

Skulle absolutt ikke ønske at det var slankeprat i lunsjen, og skulle strengt tatt ønske at vi bare sluttet å kommentere hva folk spiser, uansett om det er mye eller lite. 

En liten utblåsning etter gårsdagens lunsj, kjenner jeg. Det er stort sett ikke fokus på sånt hos oss, men det dukker opp hver gang noen tar med kaker etter dåp/barnebursdag/sin egen bursdag/alle mulige feiringer. 

Anonymkode: 7c9d0...ae9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er overvektig og hater slankeprat. Sliter med å gå ned i vekt og bruker MYE tid på dette, og trening m.m, men synes «slankeprat» i lunsjen er fullstendig uintelligent uansett om den som bedriver praten er liten eller stor. Hos oss er det lederen som er mest ivrig på slankeprat og når hun spiste sist og hva. Hun er normalvektig. 

Anonymkode: 702cc...a75

Jeg er også overvektig, dvs jeg var i alvorlig fedme-kategorien. Har tatt tak og gått ned en del, men det har jeg ikke nevnt med et ord til kolleger. En del av dem har kommentert det nå fordi de ser det på meg, men ingen kommenterer hva jeg spiser og ikke allikevel. Veldig glad for det!

Anonymkode: 6078f...bc6

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Hver bidige lunsj er det et gnål om hvem som spiser hva, hvem som slanker seg, hvem som har med seg «diettmat», hvem som spiser noe de ikke burde spise men bare MÅTTE ha osv. Samme med trening, alle har sykt behov for å utddype hva de gjorde på trening i går og hvor mye gangsperr de har.

Er dette normal oppførsel blant damer? Synes det er skikkelig frastøtende og uintelligent. Særlig når de som gnåler mest er de feiteste med dårligst helse. De som tier er de som faktisk ser bra ut og er i god form.

Hva er greia med å lage så mye ut av det? Hva med å bare ta ansvar for egen helse.

Anonymkode: 5147a...e4f

har du så mye interessant å komme med selv da? hva med å bare ta ansvar for egen lunsjsamtale.

Anonymkode: 0aa1f...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kun med kvinner, men det er heldigvis ikke slik her. Noen kan fortelle at de faster etc, men det er ikke det vi snakker om. 

Ville prøvd å sette meg ved siden av noen andre og fått i gang en samtale om noe annet

Anonymkode: c9040...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri snakk om mat i lunsjen hos oss.

Utover å diskutere utvalget i kantina den aktuelle dagen, at varmmaten så god ut, etc. Eller hva man skal spise til middag inn mot helg. 

Anonymkode: 4f63f...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos oss er det mer sånn "herregud, er du på slanker'n eller? kom igjen, ta et kakestykke da". Slanking er vel ikke helt akseptert her😅

Anonymkode: 7c9d0...ae9

Huff, det er ikke mye bedre. Lei for det!

Anonymkode: 65183...fc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en periode undervektig og fikk ofte høre det i lunsjen av mine runde kolleger. Ble lei meg og spiste etter hvert heller for meg selv. Sjefen kom for eksempel med Nidarposer med sjokolade til meg. 

Anonymkode: 5948e...603

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavpannet, selvopptatt og lite dannet oppførsel. En ting er å komme med en kommentar her og der om at man har trent men å gjennomsause lunchpausa med kroppsfokus er skikkelig harry oppførsel. 

Anonymkode: 481e3...b52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i skolen, desidert flest kvinner. Vi snakker ikke om slanking. Har et par kollegaer som av og til sier noe om det, men det stopper opp da de ikke får noe respons, og praten går over i noe annet.

Anonymkode: c5c39...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen sånne kollegaer. Jeg sa da rett ut at jeg syns det var veldig slitsomt med så mye snakk om kalorier, slanking og dietter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Hver bidige lunsj er det et gnål om hvem som spiser hva, hvem som slanker seg, hvem som har med seg «diettmat», hvem som spiser noe de ikke burde spise men bare MÅTTE ha osv. Samme med trening, alle har sykt behov for å utddype hva de gjorde på trening i går og hvor mye gangsperr de har.

Er dette normal oppførsel blant damer? Synes det er skikkelig frastøtende og uintelligent. Særlig når de som gnåler mest er de feiteste med dårligst helse. De som tier er de som faktisk ser bra ut og er i god form.

Hva er greia med å lage så mye ut av det? Hva med å bare ta ansvar for egen helse.

Anonymkode: 5147a...e4f

Hva er greia med å lage så mye ut av det? Hva med å bare passe sine egne saker?

Anonymkode: 235ff...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er slank og er veldig opptatt av kosten. Jeg prater gjerne om dette til mine kolleger, alt fra faste, måltidsrytmer, oppskrifter på sunt snacs/ brød/ middager osv. I vår lunsjpause er flere overvektige, noen undervektige og flere normalvektige. Det er jo ikke snakk om at vi prater slik: nå har jeg blitt såååå feit- har jo oagt på meg 3 kg forrige uke! Sånne ting holder jeg selvsagt for meg selv. Men underholdene diskusjon om nevnte temaer mm ovenfor- det er bare gøy! 

Selv om normalvektige snakker om sunt kosthold og det å holde vekta så er ikke det myntet på de overvektige. 

Om noen sier: jeg sprakk totalt i helga å spiste 200 gr sjokolade hver dag + en pose pitetgull- så humrer vi rundt bordet og de fleste kjenner seg igjen! Vi styrker hverandre rundt lunsjen og motiverer hverandre å spise sunt ved å prøve ut nye oppskrifter. 

Anonymkode: 0c890...240

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som ikke snakker om annet enn slanking og hun dominerer enhver sosial setting. Hun klager høylydt over (ikke-eksisterende) bilringer hvis det blir servert kake og spør andre om de vet hvor mye kalorier lunsjen deres inneholder. Hun fatshamer også seg selv, samtidig som det sitter flere som er hennes dobbelte størrelse i rommet.
 

Jeg hater det, har sagt fra flere ganger, men hun vil ikke høre. Det har ført til at jeg ikke spiser lunsj med kollegene hver dag. Jeg skulle ønske hun kunne holde spiseforstyrrelsen sin for seg selv (som jeg gjør). 

Anonymkode: 28afa...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg var i en periode undervektig og fikk ofte høre det i lunsjen av mine runde kolleger. Ble lei meg og spiste etter hvert heller for meg selv. Sjefen kom for eksempel med Nidarposer med sjokolade til meg. 

Anonymkode: 5948e...603

Fikk du kun høre det fra "runde" personer? Jeg var også undervektig en stund, men fikk kun høre det fra "normalvektige". 

Anonymkode: 9ddfc...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Huff, det er ikke mye bedre. Lei for det!

Anonymkode: 65183...fc4

Sånn er det her også. Jeg er ikke glad i kaker, og har ikke lyst på noe søtt, men det prakkes på meg 😕 Vet det er noen som synes det er litt vanskelig, for her prakker de kaker på personer som sier de ikke kan spise sukker pga diabetes. De får svar som; "Herregud, du trenger da ikke ta så mye"... 

Anonymkode: 9ddfc...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...