Gå til innhold

Har dere gardiner i huset ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ha gardiner pga innsyn, men etterhvert forsvinner nok de fleste gardinene. De på spisestua forsvinner når vi får opp høy nok hekk langs veien. De på stua forsvinner når vi en gang bygger om verandaen. 
På soverommene skal vi ganske snart finne en passende løsning på solskjerming istedenfor gardiner

Eneste stedet jeg kommer til å ha gardiner er vel på kjøkkenet. Må ha det pga innsyn og der er det ikke så mye annet som passer inn

Anonymkode: c9c92...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun på soverommet og en kappegardin på gjesterommet 😊

På stuen/kjøkkenet har vi persienner 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardiner er jo supertrendy nå. Å ikke ha gardiner er veldig 2012. 

Anonymkode: afd75...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har gardiner, og har alltid hatt det. Vi har en eklektisk retrostil hjemme, og dessuten elsker jeg tekstiler.

Hadde jeg hatt et funkishus med funkisinteriør ville jeg neppe hatt gardiner i kjøkken og stue. 

 

Anonymkode: 3b2f2...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Har både tunge stoffgardiner som er mest til pynt, slik at rommet blir lunt og koselig, og elektriske rullegardiner som funker som solskjerming. 

Anonymkode: 1d4e4...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gardiner i stua og på soverommet. Må ha det helt mørkt for å sove skikkelig, og liker å se på film. Har prøvd persinner og plisségardiner tidligere, men det duger rett og slett ikke.

Anonymkode: cfb17...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja selvfølgelig, kommer fra et møblert hjem og har tatt dette med meg videre i livet mitt. Blir som å spørre om jeg har sofa. Jeg har alltid hatt gardiner og synes det ser kaldt og upersonlig ut uten, som at det ikke er helt ferdig uansett hva trender sier jeg bør mene om den saken. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen gardiner på kjøkkenet. Har tre store vinduer med solskjerming der. Ene stua og loftstua har ikke gardiner. Men ei stue som vi kaller finstue har. Og soverommene har. 

Anonymkode: 9a799...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lagd merke til at det er blitt eit slags genrasjonskifte i bruk av gardiner i boliger. Tidligere var gardiner standardutstyr i dei fleste boliger, men nå ser det ut  som dette  er på retur. 

Anonymkode: fc7d8...946

Gardiner er for bestemødre…

Anonymkode: e8e70...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kombinasjon av ulikt. Selvsagt gardiner i oppholdsrom. Der liker jeg å ha det hjemmekoselig, og for meg er gardiner da viktig. (Sier ikke at det ikke kan være hjemmekoselig uten 💚). 
På badet har jeg nå folie, og slipper å styre med gardiner. På soverom har jeg persienner, men har tidligere også hatt gardiner. Liker godt gardiner på soverom også, så vil nok ha det igjen etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har gardiner på rommene sine og vi har liftgardiner på vårt soverom. I stua har vi bare noen florlette gardiner i en farge som matcher interiøret ellers. De er utelukkende ment som pynt, de trekkes aldri for og ville uansett ikke kunne skygge for noe som helst (vi har ikke innsyn). Jeg liker mye lys inn i oppholdsrommene og synes gardiner fort blir for dominerende i et rom, særlig hvis man har mange vinduer. Jeg har for øvrig aldri brydd meg om trender, vi innreder huset vårt etter det vi liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg det. Da vinduene skulle skiftes her, rev jeg ned perisennene i stua. De skal ikke opp igjen her.

Anonymkode: fa7e0...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun rullegardiner på soverommene, selv om jeg egentlig liker gardiner. Har bare ikke blitt ferdig til å skru opp gardinstenger, finne gardiner osv. etter at vi flytta (for 2 år siden...).

Vi har imidlertid sånne "rutete" vinduer, og det gjør at det føles litt mindre åpent enn når vinduene er kun glass, synes jeg.

Anonymkode: fa974...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives ikke uten gardiner. De er en del av interiøret på lik linje med tepper og puter. Får mer enn nok lys inn.

Anonymkode: 78c1d...1ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gardiner i alle rom. Bor veldig usjenert til, så har ingen innsyn. Men det er vel en vanesak. Har et gammelt og tradisjonelt hus, så tror det hadde sett rart ut uten gardiner her.

Anonymkode: c9457...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt har jeg gardiner, vil da ha et varmt hus og ikke noe minimalistisk rart. 

Anonymkode: 1b2f0...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lagd merke til at det er blitt eit slags genrasjonskifte i bruk av gardiner i boliger. Tidligere var gardiner standardutstyr i dei fleste boliger, men nå ser det ut  som dette  er på retur. 

Anonymkode: fc7d8...946

Har sånne plissegardiner i hele huset, bortsett fra bad og vaskerom. Ellers så er det også lystette gardiner i soverommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskjerming inne og ute på alle soverom og solskjerming ute på store sørvendte vindusflater. Ingen gardiner. Ikke blir det mørkt, og ikke blir det kjølig. Vet ikke hva man skal med gardiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gardiner, men annen solskjerming. 

Bryr meg lite om det er trendy eller ikke. Det er lettvint. 

Anonymkode: 60272...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...