Gå til innhold

Har dere gardiner i huset ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lagd merke til at det er blitt eit slags genrasjonskifte i bruk av gardiner i boliger. Tidligere var gardiner standardutstyr i dei fleste boliger, men nå ser det ut  som dette  er på retur. 

Anonymkode: fc7d8...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har jeg det.

Har ikke innsyn i flere rom en gang, men likevel har jeg gardiner der. 

Anonymkode: 8d622...8c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har gått glipp av en periode, gardiner er på retur nå etter å vært borte i mange år. Eller misforstod jeg deg?

Anonymkode: a2254...f26

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart.

Ingen gardiner er så kaldt 

Anonymkode: 34253...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I huset har jeg ikke en eneste gardin. Har dog solskjerming på en del vinduer. Alle vinduer i huset er er utenfor standardmål, slik at det er vanskelig å finne gardiner eller måte å henge disse opp på som passer inn.

På hytta derimot, er det en del gardiner.

Endret av Kontorotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gardiner på soverommene. Og sånn ugjennomsiktig film på vinduene på bad og toalett. 

Og så henger jeg opp gardiner i et hjørne av stua i sommerhalvåret ellers står sola rett i øynene på oss når vi spiser middag og ser på TV.

Men ikke ellers. Elsker å ha mye sollys i huset!

Vi bor veldig usjenert til, ingen naboer som ser rett inn hos oss uansett (med mindre de går hardt inn for det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som du har gått glipp av en periode, gardiner er på retur nå etter å vært borte i mange år. Eller misforstod jeg deg?

Anonymkode: a2254...f26

Det er det TS skrev, men jeg tror ikke det var det TS mente

Anonymkode: a0399...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gardiner. Har solskjerming. 

Mine foreldre har gardiner, selvom de ikke brukes. 

Anonymkode: c5108...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utvendig solskjerming i oppholdsrom. 

På soverommene har vi lystette, lange gardiner. Og lift-gardiner på kontoret der vi behøver mer solskjerming enn screens.

Ellers ingenting. 

Anonymkode: bfa56...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gardiner og har ikke hatt det siden 98 ca, men har solskjerming på de vinduene hvor dette trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt gardiner i soverommene, men har forsøkt stue og kjøkken både uten og med gardiner. Uten gardiner er det mer stilrent og åpent på en måte, og rommene virker på en måte større, men det er mer lunt og koselig med gardiner. Her vant lunt og koselig. Altså gardiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bare på soverommene..

har plise rulegardiner  i stue og kjøkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har gardiner i alle vinduene mine. Har alltid hatt det, så får andre gjøre som de vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på soverommet. Der kunne det like godt vært persienner eller noe for jeg bruker ikke gardinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor i funkis-type hus nå. Har gardiner på soverommene, da de har vinduer som passer til det. I oppholdsrommene har vi lammeller som brukes 3 ganger i året når vi skal se på tv på dagtid og sola står inn så vi trenger solskjerming. Synes lameller, persienner o.l er fryktelig stygt, men må ha det på vinduene i disse rommene ettersom de har så rare former som ikke egner seg for gardiner. Planen etterhvert er et fint, klassisk, eldre hus med store sprossevinduer og gardiner rundt "alle" vinduer. 

K32

Anonymkode: 466ba...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå, men det er fordi persiennene er ødelagt. Er pga sollyset blir for sterkt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen gardiner hos oss, bare solskjerming (dekosol). Vi bor i et nytt og moderne hus, med store vinduer, vi liker at det er åpent og luftig, men har mørke, varme farger på veggene istedet for å gi den koselige, lune følelsen på kveldene. Kanskje vi endrer mening etterhvert, men er fornøyd sånn som det er nå hittil. K34.  

Anonymkode: 9bf3e...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...