Gå til innhold

Hvist Norge ble angrepet

Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Hypotetisk sett ville jeg satset på bologisk og kjemisk krigføring samt terrorisme.

Så ville jeg ha satset på at SAS-flyene gikk som vanlig og tatt første og beste fly til Australia. Ombord på flyet ville jeg ha lest sladreblader og og drukket vin.

Du hadde nok blitt drept mens du ventet på at pilotene skulle bli friske av fugleinfluensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror virkelig ikke Frankrike er det verste landet i verden å bli invadert av.

De fleste franskmenn er hyggelige mennesker, og det gjelder nok også for de franske soldatene.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja kommer an på om det hadde vært fremmed legionen de hadde sendt. De skal være verdens beste soldater eksperter innenfor alle områder av krigføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er i 2006 ville det hypotetisk sett være usannsynlig med den gammeldagse måten å drive krigføring på....det er ikke 1950, dere. Våpen og grønne drakter er ut, usynlig krigføring er in.

Men hvis de nå hypotetisk sett skulle skomme spradende i sine geriljauniformer,er det klart, som single jente, at jeg ville ha flørtet med soldatene, jeg ville hvertfall ha valgt ut de som så kjekke ut og som ikke var muslimer. Så kunne jeg ta de med ut på dans og vise dem Norges severdigheter, som bunadene, lefser og komper, alle de gressende kuene og sauene, de øde fjellene uten folk osv. Soldatene ville etterpå tenke at dette var den mest minnerike dagen i deres liv. På den måten kunne jeg hypotetisk sett ha gjort en stor innsats for mødrelandet og for soldatene.

Så kunne vi leve lykkelig i alle våre dager :klappe::klappe::Nikke::Nikke::Nikke::Nikke::Nikke::flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel flytte til venner i USA da, der regner jeg med at man sitter ganske trygt ganske lenge.

..og hvorfor regner du med at man sitter trygt i USA? Kan det ha noe å gjøre med at det gjør det rimelig klart at de skyter alle som vil pille dem på nesen?

Verden er full av mennesker som er villige til å bruke makt for å tvinge andre under seg. Det går jeg ut ifra at vi er enige om. Det jeg lurer på er hva du foretrekker som metode for å veie opp.

Skal _alle_ innbyggerne flytte? Skal alle andre enn deg bli igjen og slåss? Er det bedre med ikke-voldelig motstand i Gandhi-stil? Er det isåfall noe du ville være villig til å ofre noe for, eller ville du flyttet og dumpet problemene over på andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne kanskje heller vært med i motstandsbevegelsen - og prøvd å holde meg unna de mer actionfylte delene av motstandsarbeidet, jeg er mer sånn som passer til å gjemme radioer og flyktninger og frakte informasjon, sånt som ikke er altfor skummelt  :sjenert:

Bestefaren min satt på Grini for å smugle radioer og våpen..

Som de fleste vet var Grini alt annet enn ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lagt meg på et hustak hvor det stod et helikopter klart, med sniperrifle. Skutt ned de jeg rakk å skyte, og så reist av gårde med helikopteret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min satt på Grini for å smugle radioer og våpen..

Som de fleste vet var Grini alt annet enn ufarlig.

Må innrømme at jeg ikke helt ser sammenhengen mellom mitt og ditt innlegg. Hva er det du vil frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke helt ser sammenhengen mellom mitt og ditt innlegg. Hva er det du vil frem til?

At det var en skummel jobb (og hun ville gjøre noe som ikke var så skummelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var en skummel jobb (og hun ville gjøre noe som ikke var så skummelt).

Jo, jeg skjønner det var skummelt å drive med smugling under krigen. Det regner jeg til en av de mer actionfylte oppgavene, som jeg nok ville overlatt til dem som var bedre egnet til det enn jeg. Men siden jeg ikke snakket om smugling i det innlegget som ble sitert, regner jeg med at hun enten siterte feil innlegg eller leste innlegget mitt feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt meg på et hustak hvor det stod et helikopter klart, med sniperrifle. Skutt ned de jeg rakk å skyte, og så reist av gårde med helikopteret..

Jeg tror virkelig ikke det hadde fungert i særlig lenge. Det hadde bare vært et spørsmål om tid før helikopteret hadde blitt truffet av en eller annen antiluftvernsprosjektil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig ikke det hadde fungert i særlig lenge. Det hadde bare vært et spørsmål om tid før helikopteret hadde blitt truffet av en eller annen antiluftvernsprosjektil. ;)

I min hypotetiske verden hadde ikke det skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg skjønner. :)

siden spørsmålet var hypotetisk, svarte jeg tilsvarende ;) Skjønner forsåvidt at det ikke hadde fungert i virkeligheten.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden spørsmålet var hypotetisk, svarte jeg tilsvarende ;) Skjønner forsåvidt at det ikke hadde fungert i virkeligheten.. :tunge1:

Det burde jeg nesten skjønt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
De kvinnene fikk som forstjent. Landsforædere skal straffes om det så er kvinner eller menn. De var sympatiske til tyskerene og da burde de straffes.

Men det at de straffes for det den dag i dag er bare idiotisk. Men at de ble straffes for det i 1945 har jeg egentlig full forståelse for.

Vet du, jeg er 100% etnisk norsk, men jeg klarer allikevel ikke identifisere meg med disse sadistiske, patriotiske holdningene du kommer med her.

Det er faktisk ikke uvanlig at jenter og homoer tenner på menn i soldatuniformer. Hvorfor skal en mishandle jenter fordi deres patriotisme ikke oversteg kåtheten? Synes ikke akkurat at disse jentene var medskyldig i grusomhetene som skjedde under annen verdenskrig. Det er heller grusomt at denne flokkmentaliteten som hersket etter krigen kan viske bort all kritisk tankevirksomhet.

Men nå var dette innlegget kanskje bare KingJames-på fisketur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvorfor regner du med at man sitter trygt i USA? Kan det ha noe å gjøre med at det gjør det rimelig klart at de skyter alle som vil pille dem på nesen?

Verden er full av mennesker som er villige til å bruke makt for å tvinge andre under seg. Det går jeg ut ifra at vi er enige om. Det jeg lurer på er hva du foretrekker som metode for å veie opp.

Skal _alle_ innbyggerne flytte? Skal alle andre enn deg bli igjen og slåss? Er det bedre med ikke-voldelig motstand i Gandhi-stil? Er det isåfall noe du ville være villig til å ofre noe for, eller ville du flyttet og dumpet problemene over på andre?

Hvordan skal jeg forstå det når du sier "veie opp" Under de forutsetningene trådstarter gir, så hadde vi vel hatt liten sjanse til å bli kvitt franskmennene. Da er vel alle metodene, uansett hvilke du foretrekker, fånyttes? Hvis vi tenker rent pragmatisk, og holder stolthet og selvfølelse utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuestStar

Tror ikke jeg hadde hatt så mye valg i den hypotetiske situasjonen som listes opp her. En invasjon hadde nok skjedd ganske så raskt, og i tillegg har Frankrike atombomber å true med. Tror nok passiv motstand mot regimet hadde vært det beste, om ikke for nasjonalstoltheten, så i hvert fall for alle samlet sett. (Er jeg den fødte nobelprisvinner, eller hva?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...