Gå til innhold

Savner ikke 2-åringen

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 2/26/2024 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg er på jobbreise og må være borte 1 uke totalt. Har aldri vært borte fra barnet før, så var litt spent. Har allerede fått mange spørsmål om jeg ikke savner barnet, om det var tungt å reise og hvordan jeg skal klare være borte så lenge. 

Sannheten er at jeg har gleder meg så ekstremt mye til å reise bort. Jeg savner ikke hjemmet et sekund! Er ikke en liten tå som kjenner på et snev av savn eller ønske om å reise hjem. 

Føler andre reagerer negativt når jeg sier dette og lurer på om det er så uvanlig at jeg bare nyter å være alene? Begynner jo nesten lure på om det er noe galt med meg, men jeg savner overhode ikke livet hjemme!

Anonymkode: 7887e...f9e

Vi er alle forskellige. Jeg savner mitt barn etter en dag, og har aldri vært mer enn to netter borte fra han. Det er ikke anbefalt å være så lenge borte fra små barn heller. Jeg kommer nok aldri være borte fra mitt barn mer enn 4-5 dager, selv om han er 6 år i dag.

Anonymkode: 0e0d0...4ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Hadde det på samme måte da barna var i den alderen. Tror det er bra å bare få lov til å være seg selv av og til, uten mammarollen hengende over seg. Jeg savner heller ikke familien når jeg er bortreist. Har aldri hatt dårlig samvittighet for det. Blir en bedre mamma av å få lade batteriene andre steder. 

Anonymkode: f0a79...4fd

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner verken mann eller barn når jeg er bortreist. Da har jeg helt andre ting å tenke på. Jeg synes likevel det er flott å se dem igjen. Jeg savnet heller aldri foreldre, eller venner for den saks skyld, da jeg xar bortreist som barn. 

Kanskje er det noe halt med meg, ut fra hva andre i tråden skriver, men jeg synes det er godt å fokusere på det jeg gjør og de jeg er sammen med her og nå.

Anonymkode: 0b51b...a0a

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min var på ferie med moren min, i 3 uker. Jeg hadde det topp. Selvfølgelig var det uvant - hva skal man liksom bruke tiden til? Men det gikk seg til, og deilig var det når han kom hjem fra ferie. 

Det er ikke noe galt i å nyte friheten når man kan. Man trenger ikke å gråte seg til søvn.. ha det hyggelig og kos deg så lenge du kan. 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen (kvinne). Må da være lov. Tenker også at det har mye å si om man er trygg på at barnet har det godt uten en selv dvs har flere trygge omsorgspersoner.

Anonymkode: 41701...114

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 23.28):

Jeg er på jobbreise og må være borte 1 uke totalt. Har aldri vært borte fra barnet før, så var litt spent. Har allerede fått mange spørsmål om jeg ikke savner barnet, om det var tungt å reise og hvordan jeg skal klare være borte så lenge. 

Sannheten er at jeg har gleder meg så ekstremt mye til å reise bort. Jeg savner ikke hjemmet et sekund! Er ikke en liten tå som kjenner på et snev av savn eller ønske om å reise hjem. 

Føler andre reagerer negativt når jeg sier dette og lurer på om det er så uvanlig at jeg bare nyter å være alene? Begynner jo nesten lure på om det er noe galt med meg, men jeg savner overhode ikke livet hjemme!

Skjønner deg godt. Et liv uten barn er best 🥰 

Anonymkode: 56d98...f9d

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge ungen har det bra og er trygg?

💃💃💃💃💃

Skrevet

Samme her. Jeg tenker på han mens jeg er borte, men jeg savner han ikke. Kan ikke gå forbi en superkul lekeplass uten å tenke at han hadde likt seg der. En bil i utrykning? Ooooh - se der a, det hadde han likt! Men bare sånne glade tanker. Glemmer han ikke liksom. Men savner han heller ikke.

Men så snart jeg begynner på hjemreisen? Da blir jeg utålmodig, da! Ååh, da savner jeg han plutselig så mye og vil bare kaste fra meg alt og løpe hjem, som om det skulle gått raskere enn tog/fly/båt 🤣

Skrevet

Jeg var borte en uke nylig. Var med en eldre dame som har tre barn. Hun spurte om jeg savnet mine. Jeg gjorde egentlig ikke det. Barna var med den gode pappaen sin og noen besteforeldre. Damen som spurte sa at hun pleide heller ikke savne barna første uken. Da var det alltid deilig med litt fri, men at når det ble mer enn en uke kjente hun mer på savn. Det må være lov. Det er ingenting galt med deg. Alle har godt av litt tid fra hverandre. 

Anonymkode: 5d51d...422

Skrevet

Nyter hvert sekund når jeg er på tur uten ungene mine. Det betyr ikke at jeg er en dårlig mor eller ikke elsker de. Bare liker å være meg selv også og ikke bare mamma.

Barna er enten sammen med far eller mormor så trygge voksne.

Anonymkode: 1d195...421

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 23.28):

En uke er ingenting ! Helt normalt!  Nyt nyt!

Anonymkode: 9c9bf...551

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 16.56):

Skjønner deg godt. Et liv uten barn er best 🥰 

Anonymkode: 56d98...f9d

Hahaaa! Hør på egoisten!!

Skrevet

Noen burde ikke hatt barn 😕 alltid de med en god jobb som angrer seg. Bare vent det kommer når du er hjemme igjen.

Anonymkode: 124e7...910

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hahaaa! Hør på egoisten!!

Hvorfor er det egoistisk? 

Jeg har et barn, snart tenåring. Har ikke savnet hxn når jeg har vært bortreist. 

Godt å kunne ha fult fokus på barnet samtidig som jeg har masse egentid. 

Anonymkode: 96abf...618

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Noen burde ikke hatt barn 😕 alltid de med en god jobb som angrer seg. Bare vent det kommer når du er hjemme igjen.

Anonymkode: 124e7...910

Og så er det alltid noen som er misunnelige på oss som har mulighet til å reise i jobben. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (29 minutter siden):

Og så er det alltid noen som er misunnelige på oss som har mulighet til å reise i jobben. 😄

Hvprfor misunnelig på det? Jeg har valgt en jobb hvor jeg slippet det jeg

Anonymkode: ebfc2...d67

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvprfor misunnelig på det? Jeg har valgt en jobb hvor jeg slippet det jeg

Å ja, så du er bare en sånn supermamma som er bedre enn oss andre, da. 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (16 minutter siden):

Å ja, så du er bare en sånn supermamma som er bedre enn oss andre, da. 😃

Føler du det bedre nå? Tipper kanskje det er du son er misunnelig på sndre som ikke må reise 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner heller aldri ungene mine. 

Anonymkode: 464ba...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...